Windows 10 Enterprise x64 Update Error 0x800f0988

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatzNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:36
Ik heb al verschillende pogingen i.c.m.handleidingen geprobeerd om de bovenstaande update geïnstalleerd te krijgen op deze machine. Helaas wat ik ook probeer, de update word wel volledig gedownload, maar halverwege het installatie proces komt de volgende melding:

Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x800f0988)

Software:
Editie: Windows 10 Enterprise
Versie: 10.0.19042
Build: 1904220H2
Installatiedatum: ‎14-‎8-‎2020
Build van besturingssysteem: 19042.572
Ervaring: Windows Feature Experience Pack 120.2212.31.0

Hardware:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-6700 CPU @ 3.40GHz 3.41 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen:16,0 GB
Basisbordproduct: Z170A KRAIT GAMING (MS-7984)
Naam: NVIDIA GeForce GTX 950
Type systeem: 64-bits besturingssysteem, x64-processor

Via Google vind je veel problemen terug met dezelfde foutcode. Zoals eerder aangegeven heb ik dus al verschillende stappenplannen geprobeerd te volgen om de update er toch op te krijgen. Helaas zonder succes. Wellicht heb ik niet de stappen helemaal in de perfecte volgorde uitgevoerd, of liep ik op bepaalde stappen vast.

Ik hoop dat er mede tweakers zijn die mogelijk een oplossing hebben. Het begint langzaam wel behoorlijk te frustreren, het systeem is dus echt niet meer optimaal bijgewerkt en beveiligd.

Help, alle suggesties/tips of evt aanvullende vragen zijn welkom. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door KatzNL op 20-12-2020 13:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatzNL
De volledige Windows Update Log:

https://www.dropbox.com/s...Update%20Logfile.log?dl=0

Mochten er nog meer gegevens nodig zijn, hoor ik het graag _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door KatzNL op 20-12-2020 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:24

Nogne

>.<

Aangezien het Enterprise is zal de kans groot zijn dat je machine via WSUS updates aangeboden krijgt. Heb je dit al intern uitgezet, want vaak heeft het bedrijf hier ook wel support op.

En welke stappen heb je al gedaan? WU services al stilgelegd en de cache leeggehaald?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
Aangezien het Enterprise is kun je het beter even bij jullie bedrijfs tech support melden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19
Bij 20H2 had ik een soortgelijk probleem. Eeen schine image was toen de enige oplossing. Soms is een frisse start ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatzNL
Nogne schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:37:
Aangezien het Enterprise is zal de kans groot zijn dat je machine via WSUS updates aangeboden krijgt. Heb je dit al intern uitgezet, want vaak heeft het bedrijf hier ook wel support op.

En welke stappen heb je al gedaan? WU services al stilgelegd en de cache leeggehaald?
https://windowsreport.com/error-0x800f0988/
https://www.800error.com/...ugust-Fehler-Update-nicht
https://www.tips-howto.co...de-0x800f0988-windows-10/

Deze heb ik zover mogelijk proberen uit te voeren.
Tens schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:41:
Aangezien het Enterprise is kun je het beter even bij jullie bedrijfs tech support melden.
Het betreft inderdaad een Enterprise versie maar er word geen bedrijfssupport opgegeven. Het betreft een standalone computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatzNL
MOmax schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:57:
Bij 20H2 had ik een soortgelijk probleem. Eeen schine image was toen de enige oplossing. Soms is een frisse start ook wel lekker.
Bedankt voor je feedback. Je bedoeld dat je een schone image teruggezet hebt? Deze heb ik helaas niet in mijn bezit. Ik hoop enig sinds te voorkomen dat het uitkomt op een compleet schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:24

Nogne

>.<

KatzNL schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:27:
[...]

https://windowsreport.com/error-0x800f0988/
https://www.800error.com/...ugust-Fehler-Update-nicht
https://www.tips-howto.co...de-0x800f0988-windows-10/

Deze heb ik zover mogelijk proberen uit te voeren.

[...]

Het betreft inderdaad een Enterprise versie maar er word geen bedrijfssupport opgegeven. Het betreft een standalone computer.
Wat was de output van het resetten en leegmaken van je cache? Want het is echt lastig je te helpen als je maar wat pagina’s met informatie dumpt in plaats dat je zegt wat je hebt gedaan en wat het resultaat was. Geen een computer is hetzelfde.

Hoe heb je Enterprise draaien zonder bedrijfssupport? Enterprise is een betaalde licentie waarbij de support inbegrepen is, het is geen retail code die je eenmaal activeert en dan maar blijft werken. Je bedrijf betaald elk jaar de kosten voor Enterprise, en de afdeling die jouw heeft voorzien van de licentie zal denk ik betere support kunnen leveren aangezien zij degene zijn die deze hardware voor je hebben goedgekeurd.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatzNL
Nogne schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:37:
[...]

Wat was de output van het resetten en leegmaken van je cache? Want het is echt lastig je te helpen als je maar wat pagina’s met informatie dumpt in plaats dat je zegt wat je hebt gedaan en wat het resultaat was. Geen een computer is hetzelfde.

Hoe heb je Enterprise draaien zonder bedrijfssupport? Enterprise is een betaalde licentie waarbij de support inbegrepen is, het is geen retail code die je eenmaal activeert en dan maar blijft werken. Je bedrijf betaald elk jaar de kosten voor Enterprise, en de afdeling die jouw heeft voorzien van de licentie zal denk ik betere support kunnen leveren aangezien zij degene zijn die deze hardware voor je hebben goedgekeurd.
Ik begrijp dat niet elke computer hetzelfde is, maar welke output doel je precies op? Zoals eerder aangegeven krijg ik geen rare foutmeldingen behalve met de update zelf. Je hoeft mij niet uit te leggen wat een Enterprise versie precies inhoud. Deze komt bij een oude werkgever vandaan waar ik geen contact meer mee heb. Het deel dat hun de hardware hebben goedgekeurd klopt wel.

Ja dat is dus het frustrerende ik krijg nergens echte foutmeldingen of dat ik stappen niet kan uitvoeren. Bijvoorbeeld de Windows Update / Troubleshooter geeft ook aan geen problemen te kunnen vinden. Ook geprobeerd om een Media Creation Tool geprobeerd de update door te duwen. Dit helaas ook zonder succes.
Pagina: 1