Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goed moment om een tv te kopen met oog op next gen consoles?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 14:42
Mijn vraag

Zoals in de titel staat, vraag ik me af of dit een goed moment is om een nieuwe tv te kopen. Ik heb in de afgelopen tijd namelijk veel gelezen over hdmi 2.1 en hoe all fabrikanten een mengelmoesje hiervan aanbieden.

Daarbij zijn ook net de next-gen consoles gelanceerd die veel baat kunnen hebben bij features van hdmi 2.1

Ik vraag mij dus af of er onder de huidige line-up van tv's al een tv bestaat die alle relevante hdmi2.1 features voor next gen consoles aanbied, of dat ik beter eventjes kan wachten tot er nieuwe modellen gelanceerd worden voor een schappelijkere prijs.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zelf heb ik mijn oog laten vallen op deze tv: LG OLED65CX6LA https://tweakers.net/pric...x6la-zwart/specificaties/

Beste antwoord (via Thommuz op 21-12-2020 14:24)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Zoals je in dit Tweakers-artikel zijn er nogal wat kanttekeningen bij HDMI2.1-ondersteuning te plaatsen bij nextgen-spelcomputers. Bij de PS5 bijvoorbeeld maar 32 gigabps en geen VRR. Maar HDMI op 32 gigabps lust mijn C7 ook al, dus wat is dan de meerwaarde van een HDMI 2.1-televisie? En dan heb je nog de situatie dat als het allemaal zou werken, maar weinig spellen op 120Hz draaien.

Ik denk dat je veilig kunt stellen dat HDMI 2.1 nagenoeg alleen relevant is als je een PC op de TV aansluit met een RX6000- of RTX3000-serie videokaart.

Maar gegeven dat je een nieuwe televisie koopt, welke is dan de beste voor speltoepassingen? Dat zijn zonder meer de OLED's van LG, want HDMI 2.1 zit er op, ze hebben superlageingangslatentie, superlage reactietijden en natuurlijk allerbeste beeldkwaliteit, dus dit zijn gewoon de televisies die de spelfanaat moet hebben. De CX is enorm populair en daar kun je je geen miskoop mee doen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Zoals je in dit Tweakers-artikel zijn er nogal wat kanttekeningen bij HDMI2.1-ondersteuning te plaatsen bij nextgen-spelcomputers. Bij de PS5 bijvoorbeeld maar 32 gigabps en geen VRR. Maar HDMI op 32 gigabps lust mijn C7 ook al, dus wat is dan de meerwaarde van een HDMI 2.1-televisie? En dan heb je nog de situatie dat als het allemaal zou werken, maar weinig spellen op 120Hz draaien.

Ik denk dat je veilig kunt stellen dat HDMI 2.1 nagenoeg alleen relevant is als je een PC op de TV aansluit met een RX6000- of RTX3000-serie videokaart.

Maar gegeven dat je een nieuwe televisie koopt, welke is dan de beste voor speltoepassingen? Dat zijn zonder meer de OLED's van LG, want HDMI 2.1 zit er op, ze hebben superlageingangslatentie, superlage reactietijden en natuurlijk allerbeste beeldkwaliteit, dus dit zijn gewoon de televisies die de spelfanaat moet hebben. De CX is enorm populair en daar kun je je geen miskoop mee doen.

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 14:42
Bedankt voor je reactie!

Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Ik ga nu m'n zoektocht beginnen naar een mooie CX deal :)