Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC of deze upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AL de Vries
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-12-2020
Hallo allemaal,

ik zal beginnen met aangeven dat ik geen technisch wonder ben en naast gamen niet veel verstand heb van computergerelateerde dingen. De afgelopen tijd loopt mijn Medion computer tijdens het gamen vast, het heeft te maken met de FPS die ineens naar 0 gaan en hier (soms) heel lang op blijft haken. Soms komt het spel (League of Legends) wel terug, maar soms moet ik de pc uitdrukken omdat er helemaal geen reactie meer komt, het geluid op de achtergrond (Discord + League of Legends) gaat wel door.

Nu vraag ik mij af, is het verstandig een nieuwe pc te kopen of moet ik bijvoorbeeld de videokaart upgraden?

Ik gebruik de PC met name voor gamen, documenten schrijven, You-tube kijken en alle gemiddelde dingen die een PC-gebruiker doet.

Hier de specificaties van mijn huidige systeem:
- Videokaart: NVIDIA GeForce GTX750
- Processor: Intel (R) Core (TM) i3-4160 @3.60GHz
- Geheugen: 8.0 GB DDR3 (Ik vind via CMD xddiag: 8192mb RAM)
- Windows 10 Home
- IDE ATA/ATAPI-controllers: Intel (R) 8 Series/C220 Family SATA AHCI Controller (geen idee wat dit is)
- Intel 4th Gen Core processor DRAM Controller
- Intel Xeon processor E3-1200 v3/ 4th gen core processor PCI express x16 controller
- DirectX 12

- C-Schijf heb ik 699gb van 868gb beschikbaar en op de recover 43,1 gb van 59,9gb

Mochten er gegevens missen, het systeemmodel is H81H3-EM2 (Medion)

Er is niet echt een bepaald budget, ik wil gewoon weer kunnen gamen zonder dat ik halverwege het spel mijn vrienden alleen achterlaat in de strijd :P Ik vraag mij dus af of mijn PC oude troep heeft en ik een nieuwe moet kopen of dat ik slechts een upgrade moet doen in de hardware. In beide gevallen, waar kan ik het beste de onderdelen bestellen? Wellicht dat ik een poging waag om een nieuwe zelf in elkaar te zetten, we hebben immers toch de tijd..

ik hoor graag van jullie,

De Vries

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:29
Een i3 is geen hoogvlieger net als een GTX 750. Ram is aan de lage kant, voeding erg matig en een prebuild. Zonde om daar nog geld in te steken. Voor 600 bouw je iets dat heel veel sneller is (mits er een videokaart leverbaar is voor een fatsoenlijke prijs).
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 152,05€ 152,05
1MoederbordenAsus Prime H410M-A€ 69,90€ 69,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 5500 XT MECH 4G OC€ 201,77€ 201,77
1BehuizingenAntec P5€ 45,98€ 45,98
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 70,08€ 70,08
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 591,68

• AL de Vries
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-12-2020
Oké dan is die vraag beantwoord, om hierop door te gaan; Is het dan verstandig om een computer zoals u aangaf te bouwen of kan ik dan beter een iets duurdere bouwen? Of is dit zinloos voor hetgeen waarvoor ik het gebruik? Wat zou u aanraden?

Ik vermoed dat er hier wel iets is op het forum, maar waar kan ik een 'computer bouwen voor dummies' vinden?