Oud vet achter radiator wegkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• Helloflowers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-11-2024
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik heb een radiator in mijn huurhuisje waar aan de achterkant en aan de binnenkant allemaal oud vet zit samen met ander vuil (voornamelijk vet). Ik zou dit heel graag willen schoon krijgen. Ik ken niemand die de radiator eraf kan halen, dus dat is geen optie voor mij.
Kent er iemand producten die bijv. oud vet makkelijk oplossen, zoder dat je daarna erg veel moet schrobben. het probleem is namelijk dat ik moeilijk achter die radiator kom met mijn arm en ook binnen de radiator kan ik niet makkelijk komen.

Kent er iemand dus tools of oplossingen voor mij? Ik zou daar erg mee geholpen zijn.

Wat ik zelf al heb geprobeerd is: met dasty schrobben met een schuursponsje (maar zo kwam ik er niet goed bij)

Ik heb ook geprobeerd tussen de radiator schoon te maken met een radiatorpluim (swiffer), dit is denk ik alleen meer voor stof, dus haalt uiteraard het vet niet weg. :'( :-(

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zorgen dat je er met het schuursponsje en de Dasty wél goed bij kunt. Bijv door het schuursponsje strak om een dun stokje heen te binden.

Edit: geen satéprikker uiteraard, maar bijvoorbeeld een bamboestok zoals je naast planten zet.

[ Voor 26% gewijzigd door MrAcid op 20-12-2020 11:40 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Jij kent wel iemand die de radiator los kan maken.
Tenminste ik neem aan dat je jezelf kent.

Baco emmer en een schroevendraaier is alles wat je nodig hebt.
Ik had ook nog nooit een radiator los gemaakt. Tot ik hem losmaakte.( En daarna nog 12)
Niet denken dat je dat niet kan, simpel klusje komt helemaal goed.

[ Voor 33% gewijzigd door jack zomer op 20-12-2020 11:42 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:24

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Stoomreiniger met een flinke hoeveelheid handdoeken eronder?

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:09
Gewone spons gebruiken. Schuursponsjes houden niet veel zeep vast. Spons aan een latje binden.
St Marc gebruiken als ontvetter.

[ Voor 24% gewijzigd door JukeboxBill op 20-12-2020 12:19 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 10:56
Helloflowers schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:36:
Kent er iemand producten die bijv. oud vet makkelijk oplossen, zoder dat je daarna erg veel moet schrobben.
Isopropanol. Ik gebruik dat voor motoronderdelen maar laatst heb ik het gebruikt op mijn afzuigkap omdat ik dat niet lekker schoon kreeg met glassex, gewone allesreiniger of st marcs. Isopropanol is een nog wat extremere ontvetter (doe vooral handschoenen aan) en met 2x vegen was de boel weer schoon.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

jack zomer schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:40:
Jij kent wel iemand die de radiator los kan maken.
Tenminste ik neem aan dat je jezelf kent.

Baco emmer en een schroevendraaier is alles wat je nodig hebt.
Ik had ook nog nooit een radiator los gemaakt. Tot ik hem losmaakte.( En daarna nog 12)
Niet denken dat je dat niet kan, simpel klusje komt helemaal goed.
En dan blijkt hij blokverwarming te hebben zonder voetventiel en afsluitbare radiatorkraan.. Oops.

Edit: eerst even situatie 100% helder krijgen voor een dergelijk advies zomaar uitvoerbaar is.

@Helloflowers maak eens een foto van de radiator (vooral de aansluiting) die je hier post.
En heb je een eigen CV-ketel?

[ Voor 17% gewijzigd door Cyberpope op 21-12-2020 16:29 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1