Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
Beste,

Sinds gisteren de LG CX 65 inch televisie binnengekregen. Helaas zitten er net als bij mijn vorige tv "slechts" 4 HDMI poorten op waardoor ik gebruik maak van een HDMI switch.

Bij mijn vorige 7 jaar oude plasma tv werkte dit prima, maar bij deze LG CX tv ziet hij mijn Xbox Series X en Chromecast niet die zijn aangesloten op de HDMI switch. Hij herkent wel een HDMI apparaat zodra ik de HDMI switch in de tv plug maar zegt vervolgens geen signaal. Ook niet wanneer ik de tv aan en uit doe of van HDMI ingang wissel.

De Nintendo Switch ziet hij wel, ook aangesloten via de HDMI switch. Wel moet ik erbij zeggen dat hij het signaal van de Nintendo Switch pas herkent als ik eerst mijn tv uit en aan zet. Oftewel: Nintendo aan, dan pas tv aan.

Ik heb de HDMI switch op verschillende HDMI ingangen geprobeerd van de tv, geen verschil. Wanneer ik de Xbox Series X en Chromecast direct op de tv aansluit werkt het prima.

Iemand enig idee? Uiteraard weinig zin om steeds de HDMI kabels te wisselen in de tv. Ik heb 2 verschillende HDMI switchen geprobeerd.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Denk dat je switch te oud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:27
Ik ga er van uit dat jouw HDMI switch geen HDMI 2.1 ondersteund en dat dat in ieder geval het probleem is van de Xbox Series X. (Het kan ook wezen dat de kabel tussen switch en TV geen HDMI 2.1 kabel is?)

Wanneer je alleen HDMI 2.1 apparaten hebt, moet je of naar een nieuwere (duurdere) HDMI switch of bijvoorbeeld een receiver pakken die HDMI 2.1 fatsoenlijk ondersteund (let op, dat doen ze dus niet allemaal).

Wanneer je minder dan 4 HDMI 2.1 apparaten hebt, zou ik de HDMI 2.1 apparaten rechtstreeks op de TV aansluiten en de rest via de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:20

FeaR

In GoT we trust

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Die lijkt me toch wel essentieel om in te vullen op het gebied van welke HDMI switch je hebt..

Mijn gok zou ook zijn dat je met een HDMI 1.4 (of ouder) switch zit die geen DHCP 2.2 (of hoger) doet waardoor nieuwere apparatuur niet lekker werkt. De Nintendo Switch zou moeten werken aangezien die HDCP 1.4 nodig heeft maar ook die handshake kan door een HDMI switch niet lekker tot stand komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
Hoi:

Er staan op beide helaas geen merk. Op 1 van de 2 staat alleen 4k UHD. Ziet er wat simpel en cheap uit. Wel gek dat ze het op mijn oude tv wel deden.

Welke switch raden jullie aan die absoluut zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:20

FeaR

In GoT we trust

Diamond3d schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:46:
Wel gek dat ze het op mijn oude tv wel deden.
Wederom, welke oude TV... Maar afgaande op de leeftijd zou ik zeggen dat deden HDCP 1.4 heeft en dat dat geen issue was over de HDMI switch en dat de nieuwe TV met HDCP 2.2 of hoger er wel een issue mee heeft.

Een term als "4K UHD" zegt mijns inziens alleen iets over de resolutie en niet over andere features als HDR en afhankelijkheden als HDCP.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 20-12-2020 13:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik heb zelf toevallig ook net een switch gezocht voor mijn LG CX.

Ik was ook specifiek op zoek naar hdmi 2.1 switches, en die heb ik nog niet kunnen vinden. Ik heb nu een hdmi 2.0 switch besteld, dus ben benieuwd of die gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50
Gebruik ook een goedkope hdmi switch en heb geen problemen. Als volgt aangesloten:

Ps5 , Xbox series X en Chromecast Ultra direct op de LG CX.
LG soundbar rechtstreeks via eArc aangesloten. Switch aangesloten op de hdmi input van de soundbar.

En op de switch devices die geen 4k zijn: Ps3, Switch en Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-10 23:50
De TV communiceert over de switch met de verschillende bronnen. De TV doet in feite weinig met de switch op zich.
Tijdens deze HDMI handshake wordt de maximale transmissie besproken tussen TV en bron, dus in dit geval wellicht een transmissiesnelheid die hoger is dan de bandbreedte van jouw switch. Omdat de switch dit niet kan leveren, krijg je geen beeld. Wellicht heb je een switch die capt op 18gbps (HDMI 2.0) of zelfs 10.2gbps (HDMI 1.3).

Optie zijn:
-toestellen die HDMI 2.1 ondersteunen rechtstreeks aansluiten,
-de maximale transmissie tussen xbox en tv beperken tot 1080p HDR 4:4:4 of 4K SDR 4:2:0,
-of de switch vervangen door een HDMI 2.1.

[ Voor 7% gewijzigd door road rebel op 22-12-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diamond3d
Goedemiddag,

Bedankt voor jullie reacties.

Wanneer ik de Chromecast via de HDMI switch op de tv aansluit geeft de Chromecast geen beeld. Sluit ik hem op dezelfde HDMI switch aan via de Soundbar (die vervolgens op HDMI 2 ARC ingang aangesloten is op de tv) werkt de Chromecast wel. Oftewel via een extra tussenstation...

Als volgt nu aangesloten waarbij alles werkt:

HDMI 1: Xbox Series X
HDMI 2 ARC: Soundbar
HDMI 3: PS4
HDMI 4: Tv decoder

Soundbar (HDMI 2 ARC): HDMI switch
HDMI 1: Nintendo Switch
HDMI 2: Nintendo Wii U
HDMI 3: Chromecast.

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:11
Ik heb dit ook met mijn cx. Welke HDMI 2.1 is goed?
Pagina: 1