Overstap PS 4 ==> PC gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-09 15:31
Hallo iedereen,

Na ettelijke jaren race games te hebben gespeeld op consoles ga ik terug de overstap maken naar een Pc. Voornamelijk omdat er voor de meer serieuze sims gewoon geen markt is op de consoles buiten ACC.
Ik heb reeds een playseat met Ts 500 opstelling met nog wat extra zaken zoals toerenteller, handbrake\sec mod en het open wheel add-on. Dit kan in de toekomst zeker nog een upgrade krijgen, maar volstaat om een goede start te nemen.

Wat me altijd heeft tegengehouden is mijn beperkte kennis van pc's in het algemeen....
Nu zou ik bv gewoon gaan voor onderstaande optie in combinatie met een 32"monitor:
https://www.evolve-gaming...olve-gaming-platinum-p20/

Ik veronderstel dat dit wel zal volstaan om alle race sims in hoge resolutie te kunnen afspelen? Het is vooral die fps wat mij heel hard stoort bij games op consoles.
Spellen die mijn voorkeur dragen zijn ACC, Automobilista, I racing en dan ook nog good old RBR....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botmeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 16:18
Ja die pc volstaat.

Ik had een heel verhaal over resoluties en beeldverhoudingen, en toekomstbeeld/groei maar misschien is dit wat makkelijker. Dit is een ict forum waar we verwachten dat je minimaal wat vooronderzoek hebt gedaan. De informatie die je geeft is te weinig, wat alleen maar leidt tot vragen. Misschien dat iemand die met je aan wilt gaan, maar voor nu zeg ik gemakkelijkerwijs "ja die pc volstaat." Succes en veel plezier met je aankomende switch naar de pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Een PC van €2500 met zo'n beetje de meest high end specs die je momenteel kunt kopen gaat wel voldoen, ja. Veel plezier ermee!

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Oeps, dan mag wat mij betreft deze topic gesloten worden.
Ik was op aanraden van een kennis hier terecht gekomen. Omdat mijn vraag enkel betrekking had op sim racing, geen andere games voor mij, had ik deze hier gepost.
De pc staat in bestelling en zal ik binnenkort mogen ontvangen.
Je zal mij hier wel zien verschijnen in de topics mbt ACC, Automobilista en dergelijke.
Spijtig alvast dat hier RBR blijkbaar geen spelers meer heeft. Ongelooflijk tot wat dat spel in staat is met alle mods.
Vriendelijk bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Buffalo_magic schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:31:
Hallo iedereen,

Na ettelijke jaren race games te hebben gespeeld op consoles ga ik terug de overstap maken naar een Pc. Voornamelijk omdat er voor de meer serieuze sims gewoon geen markt is op de consoles buiten ACC.
Ik heb reeds een playseat met Ts 500 opstelling met nog wat extra zaken zoals toerenteller, handbrake\sec mod en het open wheel add-on. Dit kan in de toekomst zeker nog een upgrade krijgen, maar volstaat om een goede start te nemen.

Wat me altijd heeft tegengehouden is mijn beperkte kennis van pc's in het algemeen....
Nu zou ik bv gewoon gaan voor onderstaande optie in combinatie met een 32"monitor:
https://www.evolve-gaming...olve-gaming-platinum-p20/

Ik veronderstel dat dit wel zal volstaan om alle race sims in hoge resolutie te kunnen afspelen? Het is vooral die fps wat mij heel hard stoort bij games op consoles.
Spellen die mijn voorkeur dragen zijn ACC, Automobilista, I racing en dan ook nog good old RBR....
Gebrek aan kennis of niet, het is nu meer de vraag wil je er ook dit voor betalen.

We ontleden even de belangrijke onderdelen van de bouw:
- GPU: 900,-
- CPU: 500,-
- Moederbord: 150,-
- Ram: 100,-
- Waterkoeler: 100
- Voeding: 100,-
- Behuizing: 100,-

totaal: 1950,-

Nou nam ik een gemiddelde van de GPU want ik kon zo snel niet vinden welke ze erin deden en 32gb ram blijft ook een beetje persoonlijke keuze (zou zelf zo rond de 3000/3200mhz gaan)

je mist dan nog een SSD (1tb kost je zo snel 100,-) en een windows license.

Al met al zit je dan nog rond de 200/300 euro onder de prijs als je het zelf zou doen of in onderdelen koopt elders. Grootste voordeel, het is gemaakt voor je, geen omkijken naar en spelen. Heeft dat je voorkeur en je kunt het financieel missen? Dan zou ik er de tijd en energie ook niet meer insteken en gewoon gaan :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
weszz schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:10:
[...]

Gebrek aan kennis of niet, het is nu meer de vraag wil je er ook dit voor betalen.

We ontleden even de belangrijke onderdelen van de bouw:
- GPU: 900,-
- CPU: 500,-
- Moederbord: 150,-
- Ram: 100,-
- Waterkoeler: 100
- Voeding: 100,-
- Behuizing: 100,-

totaal: 1950,-

Nou nam ik een gemiddelde van de GPU want ik kon zo snel niet vinden welke ze erin deden en 32gb ram blijft ook een beetje persoonlijke keuze (zou zelf zo rond de 3000/3200mhz gaan)

je mist dan nog een SSD (1tb kost je zo snel 100,-) en een windows license.

Al met al zit je dan nog rond de 200/300 euro onder de prijs als je het zelf zou doen of in onderdelen koopt elders. Grootste voordeel, het is gemaakt voor je, geen omkijken naar en spelen. Heeft dat je voorkeur en je kunt het financieel missen? Dan zou ik er de tijd en energie ook niet meer insteken en gewoon gaan :+
Hij zegt in de vorige post al dat 'ie 'm zojuist besteld heeft ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Hahn schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:12:
[...]

Hij zegt in de vorige post al dat 'ie 'm zojuist besteld heeft ;)
Whoops. :9

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Toch bedankt voor die snelle berekening vanwege jouw kant.
Had ook een berekening zitten maken en kan persoonlijk wel leven met het 'extra' wat ik betaal.

Ik zie het als een stevige upgrade tov het gamen op consoles en kijk er alleszins naar uit.
Pagina: 1