Beste Tweakers,
Ik heb nog geen week geleden een pc opgebouwd. Helemaal netjes volgens de handleidingen (incl. antistatisch bandje).
Hij heeft de afgelopen dagen supergoed gewerkt, maar je raadt het al: zojuist schakelde ik de stekkerdoos in en wilde ik de pc starten. Die gaf een vonk in de buurt van de startknop en nu doet ie niks meer.
Wat deed ik fout en wat kan ik eraan doen?
Moet ik een nieuwe behuizing aanschaffen?
Het lijkt erop dat de aansluiting op de printplaat bij de power switch kapot is. Ik kan dit niet zien, maar dat zou mijn logische gedachte zijn omdat ie helemaal niet meer opstart en die vonk bij de printplaat vandaan kwam.
Help!
...
Behuizing: Sharkoon TG5 RGB wit
Moederbord: Gigabyte Aorus B550 Elite V2
Processor: AMD Ryzen 9 3900x
Processorkoeler: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Geheugen: Corsair Vengeance LPX 32gb 3200mhz
SSD: Samsung 970 EVO NVMe SSD 1 TB
Videokaart: MSI GTX 970
Voeding: Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular V2 PSU
...
Ik heb nog niks kunnen ontdekken wat er verder mis kan zijn.
Update: waar de vonk vandaan kwam, is niks te vinden.
...
Ik heb nog geen week geleden een pc opgebouwd. Helemaal netjes volgens de handleidingen (incl. antistatisch bandje).
Hij heeft de afgelopen dagen supergoed gewerkt, maar je raadt het al: zojuist schakelde ik de stekkerdoos in en wilde ik de pc starten. Die gaf een vonk in de buurt van de startknop en nu doet ie niks meer.
Wat deed ik fout en wat kan ik eraan doen?
Moet ik een nieuwe behuizing aanschaffen?
Het lijkt erop dat de aansluiting op de printplaat bij de power switch kapot is. Ik kan dit niet zien, maar dat zou mijn logische gedachte zijn omdat ie helemaal niet meer opstart en die vonk bij de printplaat vandaan kwam.
Help!
...
Behuizing: Sharkoon TG5 RGB wit
Moederbord: Gigabyte Aorus B550 Elite V2
Processor: AMD Ryzen 9 3900x
Processorkoeler: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Geheugen: Corsair Vengeance LPX 32gb 3200mhz
SSD: Samsung 970 EVO NVMe SSD 1 TB
Videokaart: MSI GTX 970
Voeding: Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular V2 PSU
...
Ik heb nog niks kunnen ontdekken wat er verder mis kan zijn.
Update: waar de vonk vandaan kwam, is niks te vinden.
...