Hyper x cloud 2 vs Edifier r1700bt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelis7
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-04-2021
Beste audiokenners,

Recent heb ik een setje Edifier r1700BT speakers staan. Op zich wel tevreden over het geluid wat er uitkomt echter... muziek klinkt een stuk beter op mijn headset: hyper x cloud 2. Het lijkt een stuk meer helder dan wat de speakers kunnen produceren. Inmiddels al een heleboel EQ settings geprobeerd maar het komt eigenlijk niet in de buurt. Bass is iets te diep waardoor de rest van het geluid verloren gaat. Opzich een compliment aan de headset...

Lang verhaal kort... Ik hecht een heleboel waarde aan goed geluid over de speakers aangezien deze ook worden gebruikt als ik niet in de buurt ben van de pc...
Ik ben dus op zoek naar een oplossing en wellicht ervaringen op dit vlak. Wat kan ik doen om dit te verbeteren? (sta absoluut open voor andere speakers)
Heb absoluut geen verstand van audio. Behalve dat ik weet wanneer iets fijn klinkt... Ben er zo 1 die voor een paar ruggen aan audio in de auto heeft liggen zonder te weten wat het is..

Budget: +- 300 euro.
Gekeken naar: dac/amp oplossing echter dat lijkt niet op te gaan voor genoemde speakers.
Wens: Helder en diep speaker geluid, vergelijkbaar aan de cloud 2 HS.