Opgeblazen batterij in een MacBook Pro 2016 (met touchbar)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
De batterijen in 2016 Apples waren slecht. Zo slecht dat ze de garantie daarop verlengd hebben naar 5 jaar. Nu heb ik een 2016 Apple met touchbar en de verlengde garantie geld alleen op de laptops zonder touchbar. Heeft iemand hier hetzelfde probleem gehad en dit kosteloos door Apple laten vervangen? (Eentje met touchbar dan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFqGdODFnyVvkDwnqvOrARTk5Ho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dfhFVz0lmS6COcGFddihIvTv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door TheSiemNL op 20-12-2020 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:51
Brengs je MB langs bij een Authorized Apple Service Provider voor reparatie (maar in dit geval zou ik dan niet rechtstreeks bij de Geniusbar de reparatie laten doen), bewaar de bon goed en volg de vervangingsprogramma’s. Vaak biedt Apple de mogelijkheid de kosten deels of geheel terug te vorderen als zo’n vervangingsprogramma alsnog van de grond komt.

• TheSiemNL
Apple gebeld en door een Vlaams sprekende medewerker kreeg ik medegedeeld dat ik inderdaad pech heb. Tot zo ver de "service" van Apple.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:34
BellySM schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:00:
Brengs je MB langs bij een Authorized Apple Service Provider voor reparatie (maar in dit geval zou ik dan niet rechtstreeks bij de Geniusbar de reparatie laten doen), bewaar de bon goed en volg de vervangingsprogramma’s. Vaak biedt Apple de mogelijkheid de kosten deels of geheel terug te vorderen als zo’n vervangingsprogramma alsnog van de grond komt.
Niet bepaald handig advies. PSP/APSP's mogen en gaan absoluut niet afwijken van de reparatieprogramma's, dit zou voor eigen rekening komen van het servicepunt. Je maakt juist meer kans bij Apple, eventueel beroepen op consumentenrecht als dat van toepassing zou zijn en hopen op het beste maar je kans is per definitie klein. Die programma's zijn voor specifieke productlijnen, duidelijk afgebakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:51
sigmundfreund schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:13:
[...]

Niet bepaald handig advies. PSP/APSP's mogen en gaan absoluut niet afwijken van de reparatieprogramma's, dit zou voor eigen rekening komen van het servicepunt. Je maakt juist meer kans bij Apple, eventueel beroepen op consumentenrecht als dat van toepassing zou zijn en hopen op het beste maar je kans is per definitie klein. Die programma's zijn voor specifieke productlijnen, duidelijk afgebakend.
TS heeft duidelijk laten blijken te weten dat zijn MB buiten het reparatieprogramma valt, maar ik ga er van uit dat TS wel met een functionerende MB verder wil. Mijn ervaring is dat Geniusbars (lees: het bedrijf zelf) vaak een afwimpelende houding hebben in dit soort situaties. Een externe APSP werkt momenteel door de 2e lockdown het efficiëntst omdat ze open mogen blijven en vragen de onderdelen aan bij Apple, zodat deze de reden door krijgen van de reparatie. Zo kan het zijn dat Apple dan toch besluit het reparatieprogramma uit te breiden en TS achteraf voor een compensatie kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ik heb de accu zelf vervangen (zelfs 2 keer). De eerste accu via Amazon.de besteld maar dat was een doa. Daarna maar een duurdere besteld via 123accu.nl. Die was er snel en omdat de kap er toch af lag en de lijm nog niet hard was heb ik die accu zo vervangen.
Het is mijn werk, ik draai er mijn hand niet voor om. Maar ik baal er een beetje van dat Apple elke keer weg komt met bagger service simpelweg omdat ik er niet voor naar Den Haag, Amsterdam, Haarlem, Brussel of Keulen wil rijden vanuit Brabant. Voor een "premium" product waar je een flinke prijs voor betaald verwacht je meer, zeker als het bekende problemen zijn.
Pagina: 1