Monitor, Budget VA Ultra-wide OF high-end 10-bit IPS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreshoi
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Gaming scherm

Wat is je budget?
450 Euro ongeveer

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7 8700k, 32gb ram en een Vega 64 die over een paar maanden vervangen gaat worden door een RX 6800XT of RTX3080

Mijn vraag is een heel verhaal en daarom om het mezelf makkelijk te maken kopieer ik het verhaal even van een comment die ik gaf op Hwi. Het is dan namelijk ook duidelijk en scheelt mij type werk :P

Ik wil ZO GRAAG een ultra wide........en toch op 1 of andere manier blijf ik een beetje twijfelen :+
Mijn budget voor een monitor is ongeveer 450 tot 500 Euro.
Ik heb nu een Agon 27inch 1440p 144hz TN monitor als gaming monitor en een LG 27inch 4K 60hz IPS 10-bit monitor voor films enzo.

Als ik een Ultra-wide koop wordt het een budget model (iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1) en gaat het 144hz TN scherm eruit.....de 4K hou ik als 2e scherm (kan niet zonder mijn 2e 4K 10-bit scherm).
Nadeel is hiermee dat ik met die Ultrawide (VA scherm) in ga leveren kwa respons tijden in snelle shooters (ben gek op Battlefield 1 en V).
Hoeveel weet ik niet en of ik als niet professionele gamer daar iets van ga merken weet ik dus niet.
Daarom twijfel ik nog een beetje.

Aan de andere kant als het geen budget ultra wide wordt wil ik een high-end 27inch 1440p 144hz 10-bit Nano-IPS scherm gaan kopen (LG UltraGear 27GL850) aangezien die hetzelfde kost. In dit geval (gebruik VESA) hou ik mijn 144hz TN scherm en monteer ik hem zo dat ik hem af en toe in een drieluik kan draaien voor bijvoorbeeld race games (heb een stuur). Zo behoudt ik op mijn hoofdscherm alle toeters en bellen in perfecte kwaliteit.

Dus tja, wat zal ik doen??? Een budget ultra-wide kopen vanwege de breedte van het scherm en omdat de beleving in games beter is, maar het nadeel dat je wel snelheid inlevert.......
OF
De budget Ultra-wide uit mijn hoofd zetten en voor een echt high-end 1440p scherm (LG UltraGear 27GL850) gaan en als ik dan extra breed wil gamen ik het gewoon met 3 schermen doe. In dit geval hou ik natuurlijk wel mijn snelheid en heb ik 2 LG 10-bit schermen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:17
Ik zou in u plaats niks doen en je huidige schermen houden.ik zie weing meerwaarde om 400 euro te besteden om van tn naar ips te gaan.

Gamen met een hoge respons/hertz beeldscherm = uw huidig tn 1440p.
Gamen met een scherpe en hoge beeldkwaliteit = uw 4k ips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-06 11:29
Gigabyte G34WQC zou ik persoonlijk aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Andreshoi schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:47:
Als ik een Ultra-wide koop wordt het een budget model (iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1) en gaat het 144hz TN scherm eruit.....de 4K hou ik als 2e scherm (kan niet zonder mijn 2e 4K 10-bit scherm).
Nadeel is hiermee dat ik met die Ultrawide (VA scherm) in ga leveren kwa respons tijden in snelle shooters (ben gek op Battlefield 1 en V).
Hoeveel weet ik niet en of ik als niet professionele gamer daar iets van ga merken weet ik dus niet.
Daarom twijfel ik nog een beetje.

Aan de andere kant als het geen budget ultra wide wordt wil ik een high-end 27inch 1440p 144hz 10-bit Nano-IPS scherm gaan kopen (LG UltraGear 27GL850) aangezien die hetzelfde kost. In dit geval (gebruik VESA) hou ik mijn 144hz TN scherm en monteer ik hem zo dat ik hem af en toe in een drieluik kan draaien voor bijvoorbeeld race games (heb een stuur). Zo behoudt ik op mijn hoofdscherm alle toeters en bellen in perfecte kwaliteit.
pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart is IPS toch?
Je kunt ook nog even wachten en doorsparen voor de pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B
Waar gebruik je het 4K scherm voor?

Triple-screen met drie verschillende schermen is geen stijl. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreshoi
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Dank je allemaal voor het meedenken, maar ik ben voor de iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 gegaan en heb hem nu een dag of 4 in gebruik.
Datgene waar ik bang voor was is dat ik kwa snelheid vooral in Fps games achteruit zou gaan aangezien TN schermen sneller zijn dan VA schermen.

Maar ik kan gelukkig melden dat ik persoonlijk helemaal niks daarvan merk en dat de snelheid dik in orde is.

DE rede dat ik voor de iiyama ben gegaan is dat die kwa specs het allerbeste is als je kijkt naar de andere ultra wides in deze prijs categorie. 400cd/m² EN Freesync Premium. En een hele leuke verassing als extraatje is dat dit een 10 bit scherm is.
Dacht eerst dat het een foutje was, omdat mijn vorige scherm ook een 10bit was, maar mijn Windows geeft en blijft toch echt 10 bit aangeven :)

Maar in het kort: Voor diegene die een goed, snel en goedkope 1440p Ultrawide zoeken kan ik deze ZEER ZEKER aanraden. Ik speel voornamelijk Battlefield en het is echt een genot om die game op een Ultra wide te spelen....net als racegames :)