Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-06 16:57
hallo hallo.

Ik zit al een tijdje te dubben over een aantal noise canceling koptelefoons maar zie door de bomen het bos niet meer en spreekwoordelijk moet je dan gaan beginnen met kappen. Het is Anno 2020 en even naar de Mediamarkt gaan (of andere zaak) om koptelefoons te testen zit er op dit moment niet in. Daarom deze vraag ook op het forum aan mensen wat zij vinden en mij kunnen helpen eventueel.

waarvoor wil ik het gebruiken:
muziek luisteren natuurlijk, het belangrijkste punt :P
voor werk en op reis (als we weer mogen). Ik ben zelf PLC programmeur en door de huidige omstandigheden zitten we nu in een situatie waarbij 1 persoon op locatie is en de rest via Teams/telefoon etc. helpen. dit werkt erg prettig en zal ook doorgezet worden naar de toekomst maar in een heel rumoerige hok is elkaar verstaan en duidelijk praten een job op zich.

Wat zoek ik:
Ik zoek een noise canceling koptelefoon die voldoet aan: (hierbij is 1 het meest belangrijkst 2 minder etc)
1 Geluids kwaliteit..ik luister veel naar EDM maar ben ook gewoon een casual luisteraar (pop hip/hop etc
geen klassiek). ik vindt harmony en goede sound stage belangrijk en de mogelijkheid om af en toe
gewoon lekker luid te zetten.
2a. microfoon... verstaanbaarheid en wegfilter van zoveel background noise.
2b. noise canceling...spreekt voor zich
3. comfortabel.. meerdere uren op het hoofd.
4. batterij duur... moet in ieder geval geen lullig batterijtje zijn die het maar 5 uur volhoud

prijs klasse:
tussen de 200 en 350. hoger dan dat moet het wel een hele goede reden zijn, lager mag altijd natuurlijk.

Maar goed, wat heb jij zelf al uit gezocht?:
ik kom eigenlijk uit bij 3 koptelefoons: Sony wh-1000xm4, Sennheiser PXC 550 II en Marchal Monitor 2

Sony wh-1000xm4... zie hele goede reviews, maar geluidskwaliteit schijnt nogal een ding te zijn. deze zijn BASS heavy en verdrukken het midden (heb ze nooit opgehad dus moet het maar doen met de reviews), microfoon schijnt niet lekker te zijn bij veel rumoer maar noise canceling is echt top. feature rich maar dit is voor mij niet echt belangrijk... meestal als je er even mee gespeeld hebt laat je het allemaal links liggen. wat ik wel echt een misser vindt is als je ze nodig hebt maar ze zijn leeg... usb kabeltje erin toch en gebruiken? dacht het niet.. je kunt ze niet gebruiken als ze aan het opladen zijn.

Sennheiser PXC 550 II ... Is in mijn ogen een goede allrounder, geluidskwaliteit is goed maar mist volgens sommige reviewers de bass af en toe. microfoon is goed en noise canceling shijnt goed te zijn maar verslaat de koning niet (de sony's) ... app is wat karig maar hoeft geen slecht punt te zijn. wat ik wel een plus punt vindt is dat je ze gewoon kunt gebruiken als ze aan het opladen zijn.
Nog even een vraag. Zijn de EPOS ADAPT 660 beter? want als ik zo kijk is dat gewoon een veredelde PXC 550 ii.

Marchal Monitor 2... deze kwam eigenlijk uit onverwachte hoek aanzetten.. tweakers redactie schijnt hier erg over te spreken zijn en voor de prijs kan het volgens mij ook niet stuk... maar prijs zegt niet alles. beetje meer betalen voor betere headphones vindt ik niet erg.. geluid is on par of zelfs beter dan de sennheiser's maar volgens de reviews kunnen ze niet erg luid. de noise canceling volgens reviews is iets slechter dan de sennheisers maar de microfoon schijnt erg goed te zijn en on par. batterij duur is het beste van de 3. maar kan nergens vinden of ze tijdens het opladen ook gebruikt kunnen worden.

maar wat vraag je nou precies?:
wat zijn jullie ervaringen met deze 3 koptelefoons, waar loop je tegen aan of vindt je gewoon erg top.. het feit dat de Marshal Monitor 2 alleen bij tweakers echt vergeleken worden met de sennheisers en nergens anders maakt het gewoon erg lastig.

waarom geen Bose,AKG,JBL etc?... goed punt overtuig me maar.
dit is mijn eerste echte forum post, dus laat even weten of er puntjes van aandacht zijn etc.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:48

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulius
woops sorry... ik zag al dat je het topic verplaats had

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 19:21
Na een soortgelijke afweging (WH-1000MX3 vs PXC 550) heb ik gekozen voor een 550-II. Ik heb zowel de eerste als tweede generatie van deze headset gehad en beleef er nog altijd veel plezier aan. Ik beveel deze headset dan ook zeker aan.

Mijn ervaring als gebruiker:
+ accuduur is super. 1-2 dagen gebruik is in de praktijk goed haalbaar.
+ de pasvorm is comfortabel (wel een stukje persoonlijk)
+ het schakelmechanisme om de headset aan/uit te zetten is intuitief en ideaal voor een kantoor omgeving waar je hem va(a)k(er) af zet.

- De vorm van de oorschelpen kan storen als je een bril draagt of grote oren hebt. Ik heb hier zelf geen last van.
- heel af en toe hervat de headset het afspelen van audio niet na het ophangen van een telefoongesprek. uit/inschakelen lost dat op, maar in een headset van 300 euro zou dat niet nodig moeten zijn.

Overigens merk ik nagenoeg geen verschil tussen de 1e en 2e generatie PXC. Als je geen voordeel haalt uit de nieuwe codecs (icm bijvoorbeeld een iphone) die alleen in de 2e generatie ingebouwd zijn dan bevalt de eerste generatie je waarschijnlijk net zo goed voor een stuk minder geld.

Succes! Hopelijk kom je tot een goede keuze. Een keertje proefdragen bij de mediamarkt (als die weer open is) wil ook nog wel eens helpen :)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:31
Ik heb destijds een PXC 550 gekozen op basis van deze review. En in de mediamarkt even ze op te zetten en uit te testen langs mekaar.

Noise cancelling van de sony is een niveau hoger. Echt fenomenaal. Maar voor mijn gebruik thuis, onderweg en op de bureau voldeed de pxc beter. Ook omdat de microfoon beter was dan die van Sony.
De bose heb ik toen ook overwogen omdat de microfoon beter was.

Nu heb de PXC 550 toen voor 100€ tweedehands op de kop getikt in quasi nieuwstaat. Dat heeft eigenlijk de echte doorslag gegeven samen met de analyse van deze video
YouTube: Endgame ANC Headphone for my final 2 months - Sennheiser PXC 550 Dee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:55
Ik ben heel erg tevreden met de Dali IO-6. Heerlijk geluid, niet te zware bass en Sony NC chip. Wel iets boven je budget maar als muzikaal bovenaan staat.....

pricewatch: Dali IO-6 (Zwart)

Heeft ook een Eisa Award beste hoofdtelefoon gehad
https://eisa.eu/awards/dali-io-6/?lang=nd

Reviews
https://hifi.nl/artikel/2...volgens-hifi-kenners.html
https://www.whathifi.com/reviews/dali-io-6

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:29

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

juulius schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:41:
hallo hallo.

Ik zit al een tijdje te dubben over een aantal noise canceling koptelefoons maar zie door de bomen het bos niet meer en spreekwoordelijk moet je dan gaan beginnen met kappen. Het is Anno 2020 en even naar de Mediamarkt gaan (of andere zaak) om koptelefoons te testen zit er op dit moment niet in. Daarom deze vraag ook op het forum aan mensen wat zij vinden en mij kunnen helpen eventueel.

waarvoor wil ik het gebruiken:
muziek luisteren natuurlijk, het belangrijkste punt :P
voor werk en op reis (als we weer mogen). Ik ben zelf PLC programmeur en door de huidige omstandigheden zitten we nu in een situatie waarbij 1 persoon op locatie is en de rest via Teams/telefoon etc. helpen. dit werkt erg prettig en zal ook doorgezet worden naar de toekomst maar in een heel rumoerige hok is elkaar verstaan en duidelijk praten een job op zich.

Wat zoek ik:
Ik zoek een noise canceling koptelefoon die voldoet aan: (hierbij is 1 het meest belangrijkst 2 minder etc)
1 Geluids kwaliteit..ik luister veel naar EDM maar ben ook gewoon een casual luisteraar (pop hip/hop etc
geen klassiek). ik vindt harmony en goede sound stage belangrijk en de mogelijkheid om af en toe
gewoon lekker luid te zetten.
2b. noise canceling...spreekt voor zich
3. comfortabel.. meerdere uren op het hoofd.
4. batterij duur... moet in ieder geval geen lullig batterijtje zijn die het maar 5 uur volhoud

prijs klasse:
tussen de 200 en 350. hoger dan dat moet het wel een hele goede reden zijn, lager mag altijd natuurlijk.

Maar goed, wat heb jij zelf al uit gezocht?:
ik kom eigenlijk uit bij 3 koptelefoons: Sony wh-1000xm4, Sennheiser PXC 550 II en Marchal Monitor 2

Sony wh-1000xm4... zie hele goede reviews, maar geluidskwaliteit schijnt nogal een ding te zijn. deze zijn BASS heavy en verdrukken het midden (heb ze nooit opgehad dus moet het maar doen met de reviews), microfoon schijnt niet lekker te zijn bij veel rumoer maar noise canceling is echt top. feature rich maar dit is voor mij niet echt belangrijk... meestal als je er even mee gespeeld hebt laat je het allemaal links liggen. wat ik wel echt een misser vindt is als je ze nodig hebt maar ze zijn leeg... usb kabeltje erin toch en gebruiken? dacht het niet.. je kunt ze niet gebruiken als ze aan het opladen zijn.

Sennheiser PXC 550 II ... Is in mijn ogen een goede allrounder, geluidskwaliteit is goed maar mist volgens sommige reviewers de bass af en toe. microfoon is goed en noise canceling shijnt goed te zijn maar verslaat de koning niet (de sony's) ... app is wat karig maar hoeft geen slecht punt te zijn. wat ik wel een plus punt vindt is dat je ze gewoon kunt gebruiken als ze aan het opladen zijn.
Nog even een vraag. Zijn de EPOS ADAPT 660 beter? want als ik zo kijk is dat gewoon een veredelde PXC 550 ii.

Marchal Monitor 2... deze kwam eigenlijk uit onverwachte hoek aanzetten.. tweakers redactie schijnt hier erg over te spreken zijn en voor de prijs kan het volgens mij ook niet stuk... maar prijs zegt niet alles. beetje meer betalen voor betere headphones vindt ik niet erg.. geluid is on par of zelfs beter dan de sennheiser's maar volgens de reviews kunnen ze niet erg luid. de noise canceling volgens reviews is iets slechter dan de sennheisers maar de microfoon schijnt erg goed te zijn en on par. batterij duur is het beste van de 3. maar kan nergens vinden of ze tijdens het opladen ook gebruikt kunnen worden.

maar wat vraag je nou precies?:
wat zijn jullie ervaringen met deze 3 koptelefoons, waar loop je tegen aan of vindt je gewoon erg top.. het feit dat de Marshal Monitor 2 alleen bij tweakers echt vergeleken worden met de sennheisers en nergens anders maakt het gewoon erg lastig.

waarom geen Bose,AKG,JBL etc?... goed punt overtuig me maar.
dit is mijn eerste echte forum post, dus laat even weten of er puntjes van aandacht zijn etc.
Ik heb de sony XM3 (dus niet 4) inmiddels bijna een jaar.

In mijn zoektocht heb ik ook de Denon AH-GC30 geprobeerd, die is nu ook een stuk goedkoper en allicht een kanshebber voor jou.

Het geluid is minder "bassheavy"* dan de XM3 en klinkt meer detailrijk.

*kleine kanttekening: ik vind de XM3's niet echt "bassheavy" op een negatieve manier, ja het klinkt warmer dan neutraal door een wat meer aangezet laag en de onderkant van het middengebied,maar zo bassheavy als sony XB (eXtraBass)-lijn of bijv Beats en JBL komt het op mij niet over.

https://www.hifiklubben.n...loze-headset/denahgc30bk/

andere die ik heb beluisterd:

De QCII vond ik heel erg lekker klinken, echt lekker door het Bose-karakter dat de sound krijgt, lekker eigenzinnig, dat is iets dat je moet horen wil je dat snappen, omschrijven kan ik het niet :P
Ik vond ze echter veel te licht klemmen en de NC was beduidend minder. Daar baalde ik van, want het geluid vond ik echt heerlijk.

De 700's vond ik waardeloos klinken, op de een of andere manier klonk alles erg onsamenhangend. Beviel me niks en de pasvorm was voor mij niet goed.

Ik ervaarde de geluidkwaliteit van de denon meer als een "ik ga thuis in een stoel naar mijn favo muziek luisteren" dan de Sony die ik meer zag als "ik ben onderweg of werk met lawaaige collega's" koptelefoon. De Denons klinken zeer neutraal en vooral het hoog is echt heel prettig om naar te luisteren. Wat mij nog bijstaat uit de reviews is dat de belkwaliteit erg goed is van deze.

De reden dat ik voor de XM3 heb gekozen is het totaalplaatje, comfortabelste voor mijn pasvorm, een betere noise cancelling (ik werk in een zeer lawaaige kantoortuin) en nagenoeg de beste geluidskwaliteit. Juist het meer detailrijke geluid van de Denon daar was ik een beetje bang voor dat ik daar minder lang naar kan luisteren dan de Sony's.

Ik ben dus meer dan tevreden en heb op sommige dagen de XM3's meer dan 6 uur lang op d:)b

Ik luister voornamelijk metal, met name Black, Death en Doom. Die stromingen zijn niet onbekend met afgronddiep laag :+

Mijn advies: verdiep je even in de reviews van de koptelefoons van Denon :)
juulius schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:41:
eigenlijk mis ik niks, netjes gedaan hoor d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 21-12-2020 12:54 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evertos
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-06 13:26
Ik ben zelf bezig met een soorgelijke zoektocht.

Mischien ook nog iets om mee te nemen, tegelijk connecten naar 2 apparaten, iets wat de Sony mx3 mist.
Ik ben opzoek in een iets goedkoper segment, JBL LIVE 650BTNC geprobeert. voor mij persoonlijk zit deze niet lekker, na 15 minuten al last van mijn oren, deze is dan ook retour.

Inmiddels verder aan het kijken naar Jabra Elite 85h, mischien is dit voor jou ook iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:31
evertos schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:28:
Ik ben zelf bezig met een soorgelijke zoektocht.

Mischien ook nog iets om mee te nemen, tegelijk connecten naar 2 apparaten, iets wat de Sony mx3 mist.
Ik ben opzoek in een iets geodkoper segment, JBL LIVE 650BTNC geprobeert. voor mij persoonlijk zit deze niet lekker, na 15 minuten al last van mijn oren, deze is dan ook retour.

inmiddels verder aan het kijken naar Jabra Elite 85h, mischienis dit voor jou ook iets?
De bose 700, quietcomfort 2 en de sennheiser pxc 550 (1 en 2e generatie) hebben dat beide.
2de hands vind je ze al snel voor 120 - 150€
https://www.marktplaats.nl/q/sennheiser+pxc/
Daarnaast kleine review in vgl met de andere (al heeft een nieuwe firmware een paar van de problemen gefixt, maar niet de algemene conclusie)
YouTube: TOP 3 Reasons to NOT BUY Jabra Elite 85h Noise Cancelling Wireless H...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Maak je niet zo druk en koop wat en geniet er gewoon van. Heb de 550 en die kwam destijds niet als allerbeste uit review maar is top ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evertos
Heel erg bedankt hiervoor. Ik bel veel een goede mic is dus ook belangrijk.

Die van de MX4 is slechts, even uitproberen gaat niet dus ik ga de de Jabra bestellen hopelijk doet de nieuwe firmware het beter.

Ik zal het forum updaten!

@juulius hopelijk heb jij hier ook wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:30
Heb zelf een microsoft surface headset in gebruik, voornamelijk hier voor gegaan wegens de goede microfoons (+ mute knop) en de optie om met 2 apparaten verbonden te zijn.

Wellicht ook interessant om naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juulius
allemaal harstikke bedankt voor de reacties.

ik heb de knoop doorgehakt en ben in zee gegaan met de PXC550 ii.
De Dali IO-6 die werd genoemd was een leuke verassing.. heb daar goed naar gekeken maar vanwege geen app support en ik niet goed kon herleiden of de microfoon wel degelijk was toch maar niet gedaan.

ook even gekeken naar de Bose 700.. maar het design staat mij niet zo aan.. schijnt wel dat ze nu ook app support hebben.

Daarnaast ook nog even gekeken naar de Phillips PH805 ... mooie headphones en volgens reviews niks mis met de prijs kwaliteit's verhouding... maar geen app support en sommige features missen gewoon waarvoor ik wel wat extra wil betalen.

De Denon AH-GC30... Komt erg goed uit de test maar vanwege geen ruis onderdrukking op microfoon en het feit dat je moet betallen om de app te gebruiken (is dat nou zo erg... nee maar vindt het zelf gewoon een dingetje)

waarom de sennheiser PXC550 ii..
nou de features die er op zitten zal ik ook echt gaan gebruiken.
tegelijk opladen en luisteren (USB kabel kan daarin tegen ook nog eens gebruikt worden als een manier om de headphones te gebruiken ).
microfoon is in mijn ogen gewoon erg goed.
geluid is subjectief, kan nu wel gaan zeggen dat ze goed klinken maar dat is op YouTube zo... dus zal dat zelf moeten ondervinden. ben altijd wel van het sennheiser geluid geweest.
af en toe een beetje spelen met de bas in de equalizer (als je dat kan noemen bij sennheiser want dat is wel wat karig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
juulius schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:07:
waarom de sennheiser PXC550 ii..
[...]
microfoon is in mijn ogen gewoon erg goed.
[...]
Dat kan bijna niet. Deze headset is in direct conflict met je requirement 2a:
Ik heb hem daarvoor teruggestuurd. De microfoon pikt elk geluid in de ruimte op.

Overigens, de combinatie van eisen heeft al een hele zwik aan headsets afgeserveerd: Rukapul in "Het grote Headphones topic"

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 22-12-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulius
klopt helemaal maar heb op dit moment alleen YouTube om echt te kunnen vergelijken en misschien gaat hij ook wel weer de doos terug.. wie weet... volledig wegfilteren zonder dat je stem ook echt het zelfde blijft zal waarschijnlijk nooit gaan gebeuren.. in mijn ogen is dat wat de XM4 aan het doen is. Ben ik nu in een keer de grote kenner!!.. absoluut niet, ben ook maar gewoon een leek..

waar mij het omgaat is dat als ik in een groot hok zit met 5 op toerende motoren (of klikkende relais) dat ik niet daarover heen moet gaan schreeuwen om mij verstaanbaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
juulius schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:46:
klopt helemaal maar heb op dit moment alleen YouTube om echt te kunnen vergelijken en misschien gaat hij ook wel weer de doos terug.. wie weet... volledig wegfilteren zonder dat je stem ook echt het zelfde blijft zal waarschijnlijk nooit gaan gebeuren.. in mijn ogen is dat wat de XM4 aan het doen is. Ben ik nu in een keer de grote kenner!!.. absoluut niet, ben ook maar gewoon een leek..

waar mij het omgaat is dat als ik in een groot hok zit met 5 op toerende motoren (of klikkende relais) dat ik niet daarover heen moet gaan schreeuwen om mij verstaanbaar te maken.
De microfoon van de Sennheiser pakt stemmen en zelfs wrijven over een bureaublad op. Ik vrees dus het ergste. De Bose700, de Jabra Elite 85h en zelfs sommige goedkope gaming headsets pakken de eigen stem wel goed op terwijl ze de rest niet oppikken (met geen of acceptabele vervorming).

Maar inderdaad, probeer het in de eigen situatie uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
kever678 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:31:
Heb zelf een microsoft surface headset in gebruik, voornamelijk hier voor gegaan wegens de goede microfoons (+ mute knop) en de optie om met 2 apparaten verbonden te zijn.

Wellicht ook interessant om naar te kijken.
Ik zie nog een kandidaat om te bestellen (en hopelijk niet te retourneren :+).

Kun je iets zeggen over de 'goede microfoons'? En dan specifiek:
• kwaliteit van de eigen stem
• gevoeligheid voor omgevingsgeluid (pakt hij een persoon die een gesprek naast je voert op, onderdrukt hij een airco op de achtergrond, pakt hij het tikken op je toetsenbord op, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evertos
Elite 85h, is inmiddels retour, na 1 uurtje last van mijn oren, omdat de oorschelpen wat klein zijn.

Heel erg jammer want verder bevalt die goed.
- Microfoon, voor zover ik thuis kan beoordelen goed. (Pakt de radio die voor mij op het bureau staat niet op)
-Geluid, kan ik niet goed beoordelen maar voor mij prima.
-ANC, prima
-Firmware was bij mij al op orde, de nadelen die in de onderstaande video genoemd worden heb ik geen last gehad.

YouTube: TOP 3 Reasons to NOT BUY Jabra Elite 85h Noise Cancelling Wireless H...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evertos
@juulius Nog steeds te tevredenmet je aankoop?

Ik ben zelf van plan om deze ook aan te schaffen vandaar mijn vraag!

Vergelijkings materiaal voor de micrefoon:
YouTube: Sony 1000XM4 Vs Sennheiser PXC 550-II Vs Sennheiser Momentum 3 - Wan...

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juulius
@evertos sorry voor het zo laat reageren, ik heb hem nu 3 weken en ben nog steeds zeer tevreden.

zoals eerder al werd aangehaald registreert de microfoon wel toetsaanslagen, ik heb hier niet zo'n probleem mee.

Heb hem nu meerdere malen meegenomen naar klanten in een luidruchtige omgeving. Hierbij doet de ANC echt wel zijn ding. tuurlijk hoor je de geluiden nog wel, maar minder schel. Ook wanneer ik aan het bellen ben in zulke luidruchtige omgevingen hoort de andere kant weinig van het achtergrond geluid.. een nadeel is wel dat als het zulk luidruchtig geluid is de microfoon aardig jouw stem dempt waardoor je nog steeds luid moet spreken.. (of het echt een nadeel is, heeft gewoon te maken met de omgeving meer)

klein voorbeeldje was dat ik de Technische dienst mee aan het neuriën was met een liedje wat op de radio was (ANC had ik uit staan) maar de andere kant de radio geeneens hoorde.

Geluid is gewoon goed, wel is het zo als je de ANC aan hebt staan de bas wat meer naar voren komt dan wanneer je de ANC uit hebt staan.. het verschil is nihil maar wel hoorbaar.

de APP biedt in mijn optiek genoeg voor mij om wat zaken in te stellen. Als je echt alles naar eigen smaak in wilt stellen biedt deze APP geen uitkomst.

Wat wel even wennen was dat deze headset niet ontzettend luid kan zijn dat je oren eraf geblazen worden. Maar dit was gewoon gewenning en als je meerdere dagen achter elkaar op 50% luistert vindt je het snel al erg luid wanneer je het een keer op 100% zet.

dus al met al voor mij een goede aankoop geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evertos
Geen probleem ik heb hem inmiddels ook en inderdaad erg tevreden mee! Zelf laatst in het datacenter gebeld, dat ging prima. Geluid word genoeg gedempt om geen last van mijn oren te krijgen.

Microfoon is wisselend, 1 x gehad dat deze iemand anders zijn stem op pikte en ze mij niet meer konden verstaan. Deze persoon prate behoorlijk hard, maar zat 5 meter verderop.... Maar dat was voordat ik de laatste firmware heb geïnstalleerd. Dus wie weet

Maar zeker een aanrader!

Groetjes Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926313

Ik zou voor de Sony gaan. Noise canceling is zo goed dat je in een volle mediamarkt kan staan en niets meer kan horen.
Pagina: 1