Ubiquiti Lite geen ip adres bij aansluiting in garage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:36
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem en heb reeds enkele "elektriciens" over de vloer gehad om dit te bekijken, echter zonder resultaat.

Ik heb een vrijstaande garage waar enkel een internetpoort beschikbaar is voor een AP. Nu leek het mij een goed idee om hier een Ubiquiti Lite voor aan te schaffen vanwege de POE.

Alles is compleet aangesloten en de kabels zijn getest.

Echter nu het volgende:
Wanneer ik de Ubiquiti aansluit op de router met een korte kabel werkt deze perfect.
Zodra ik de Ubiquiti aansluit in de garage gaat deze wel aan inclusief blauwe ring en het beschikbare netwerk, maar kan deze geen ip adres verkrijgen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Heb alle instellingen m.b.t. DHCP reeds geprobeerd, maar zonder succes.

Ik maak gebruik van een Ziggo Connect Box (bridge), Router TP-Link C5400 en hierop aangesloten de Ubiquiti Lite.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties!

Beste antwoord (via rkvvkevin op 22-12-2020 13:33)

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 23:16

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Even nog wat extra informatie, de kleurvolgorde is dus erg belangrijk, zie hier:
https://www.groundcontrol.com/galileo/ch5-ethernet.htm je hebt hier een straight kabel nodig.

Voor utp bestaan er speciale test kits, maar zoiets zou je elektricien ook moeten hebben: https://www.conrad.nl/p/i...t-5e-cat-6-cat-6a-1307982

[ Voor 12% gewijzigd door W1LL3M op 20-12-2020 00:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 06:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hoe lang is de kabel van de router naar de AP Lite?
Is dit goedkopere CCA kabel of 100% koper?
Is deze kabel doorgemeten?
Haal je met bijvoorbeeld een laptop aangesloten een 1Gbit link? Als je maar een 100Mbit link hebt, of geen, hebben niet alle 4 aderparen goed contact (8 draadjes totaal zijn dat)
Gebruik je de bijgeleverde PoE injector?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
PD2JK schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:57:
Hoe lang is de kabel van de router naar de AP Lite?
Is dit goedkopere CCA kabel of 100% koper?
Is deze kabel doorgemeten?
Haal je met bijvoorbeeld een laptop aangesloten een 1Gbit link? Als je maar een 100Mbit link hebt, of geen, hebben niet alle 4 aderparen goed contact (8 draadjes totaal zijn dat)
Gebruik je de bijgeleverde PoE injector?
Bedankt voor je snelle reactie!
Kabel naar Ap is ca. 20 meter.
Dit is een professionele kabel en doorgemeten.
Ook bij het aansluiten van de laptop geeft hij aan dat het ip adres niet opgehaald kan worden.
De bijgeleverde injector wordt natuurlijk gebruikt. Deze is getest in de meterkast en in de garage zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Je problemen wijzen wel erg duidelijk naar de kabel, aangezien de laptop ook geen verbinding krijgt ermee.
De kabel is doorgemeten zeg je, maar is ie ook getest? Want als elke ader verbonden is wil dat nog niet veel zeggen, bij utp is de twist per pair ook erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
W1LL3M schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:22:
Je problemen wijzen wel erg duidelijk naar de kabel, aangezien de laptop ook geen verbinding krijgt ermee.
De kabel is doorgemeten zeg je, maar is ie ook getest? Want als elke ader verbonden is wil dat nog niet veel zeggen, bij utp is de twist per pair ook erg belangrijk.
Bedankt!
Ik zal de kabels nogmaals laten nakijken in de hoop dat dit de oplossing is. Fijne avond!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Even nog wat extra informatie, de kleurvolgorde is dus erg belangrijk, zie hier:
https://www.groundcontrol.com/galileo/ch5-ethernet.htm je hebt hier een straight kabel nodig.

Voor utp bestaan er speciale test kits, maar zoiets zou je elektricien ook moeten hebben: https://www.conrad.nl/p/i...t-5e-cat-6-cat-6a-1307982

[ Voor 12% gewijzigd door W1LL3M op 20-12-2020 00:43 ]

Pagina: 1