Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Één programma start niet meer na klonen harde schij naar ssd

Pagina: 1
Acties:

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb de harde schijf van een oude windows 7 pc gekloond naar een samsung ssd met samsung data migracian.
Alles is goed verlopen en daarna heb ik de ssd in de pc ingebouwd en start de pc netjes snel op van de ssd en alles werkt, behalve het programma autocad.
Wanneer ik autocad open, dan start het programma op en verschijnt er daarna een lange error code in het midden van het scherm.
Als ik dan de error code weg klik, sluit autocad ook automatisch terug af.
Wanneer ik de ssd terug loskoppel en de oude harde schijf terug aansluit, dan werkt autocad wel gewoon perfect wanneer ik het open vanaf de oude harde schijf.
Hoe kan dit, want de harde schijf is toch perfect gekloond naar de ssd, dus dan zou autocad toch ook gewoon op de ssd moeten werken zoals op de oude harde schijf?
Want alle overige programma’s werken wel op de ssd.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:20
Heb je wel een legale versie van autocad? Waarschijnlijk moet je je license overzetten omdat het detecteert dat het op andere hardware draait.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:51
Even een herinstallatie doen van AutoCAD? Licentie er op en hij doet het weer gok ik.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
AutoCAD even herinstalleren op de SSD.
1 programma dat niet werkt klinkt prima.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:53
Volgens mij had Autocad een licentie vorm met het ID van de harde schijf en/of netwerkkaart.

Die laatste toevallig ook vervangen?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Marc19700 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:40:
Wanneer ik autocad open, dan start het programma op en verschijnt er daarna een lange error code in het midden van het scherm.
En wat geeft deze error code voor melding?
Marc19700 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:40:
Hoe kan dit, want de harde schijf is toch perfect gekloond naar de ssd, dus dan zou autocad toch ook gewoon op de ssd moeten werken zoals op de oude harde schijf?
Perfect clone?, dat weet je niet 100% zeker, hangt ook af van de gebruikte software/hardware.
Bij clonen (beter: migreren) naar SSD/HDD worden altijd enkele aanpassingen in boot/bcd configuratie gedaan om het systeem correct te laten starten met de nieuwe disk.

• Marc19700
Het is een oude pc van mijn vader van 75 en ik denk dat dat een illegale autocad 2000 versie was met serie nummer 123456789, die hij vele jaren geleden had gekregen tijdens cursus autocad.
@The_Doman: Ik zal morgen de error code eens noteren.

@NL_NaToR: nee, netwerkkaart is niet vervangen, alleen dus de harde schijf door een ssd.

[ Voor 28% gewijzigd door Marc19700 op 19-12-2020 23:06 ]

• Marc19700
Het probleem is opgelost.
Tijdens het klonen van de harde schijf naar de ssd was ik blijkbaar vergeten 1 partitie aan te duiden om mee te klonen.
En daarop stonden autocad bestanden.
Wanneer ik dan autocad opende dan ging autocad eerst naar het today scherm, waar links stonden naar eerder geopende autocad bestanden en dan kreeg ik die error op het scherm omdat die links niet meer werkte omdat de partitie met die bestanden niet aanwezig was.
Nu ik die partitie mee heb gekloond naar de ssd, opent autocad heel normaal zonder error.
Pagina: 1