Versterker die werkt met Google Assistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariolemon
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-12-2020
ik wil mijn oude analoge systeem gaan vervangen naar een digitaal systeem. ik heb thuis google assistant (nesthub) en ben op zoek naar een versterker die daar comptabel voor is.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik ben totaal geen digibeet en lees zoveel verschillende reacties en zie door de bomen het bos niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:56
Zelfs voor een digibeet is het doenlijk om Google te openen (zeker als je erin geslaagd bent dit forum te vinden :) ), en daar in te tikken
amplifier google assistant
Kortom: wat heb je gevonden, en waar twijfel je over?

[ Voor 13% gewijzigd door martyw op 19-12-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:10
mariolemon schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:53:
ik wil mijn oude analoge systeem gaan vervangen naar een digitaal systeem. ik heb thuis google assistant (nesthub) en ben op zoek naar een versterker die daar comptabel voor is.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik ben totaal geen digibeet en lees zoveel verschillende reacties en zie door de bomen het bos niet meer.
je blijft gebonden aan analoog, dit omdat je oren een digitaal audiosignaal niet begrijpen. Ergens in je audio systeem moet een digitaal naar analoog converter zitten.je zoekt een versterker, maar dat klopt niet. Een versterker versterkt analoog signaal. Digitale versterkers kunnen gewoon niet. Enen en nullen kan je niet versterken.

nog een ding, op een nest zit geen enkele audio uitgang.

Conclusie: een Google nest zonder enkele audio uitgang heeft geen aansluiting om dit te koppelen aan een niet bestaande digitale versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariolemon
hahahaha,

Zo,n analoge boy ben ik ook weer niet. ik ben echt wel op de hoogte van het feit dat er op de google nest geen aansluiting zit en weet wel een beetje hoe het digitale tijdperk werkt. Misschien heb ik mijn vraag een beetje verkeerd gesteld.
Ik lees op veel forums dat diverse versterkers niet optimaal communiceren met google assistant en vroeg daarom of iemand een tip had welke versterker dat wel doet.
maar thanks voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een tip voor je: scoor een Chromecast Audio tweedehands. Daarmee maak je eender welke versterker Chromecast enabled. Google kennende trekken ze er na 3 jaar de stekker uit en dan zit je met de gebakken peren.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariolemon
Dus eigenlijk zeg je dat ik de google nest eruit moet trappen?? hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-09 12:27
Een hacky oplossing die ik gebruik voor m'n oude Technics SU-8055K is een domme Bluetooth audio receiver. Als ik muziek wil casten, selecteer ik m'n Google Nest Mini die vervolgens is verbonden met die bluetooth ontvanger en krijg ik het geluid binnen op m'n versterker.

De kernoplossing die ik hier toepas is het feit dat je in de Google Home app kan kiezen welk apparaat moet worden gebruikt om muziek af te spelen en kan je daarmee ook een bluetooth speaker selecteren. Het resultaat is dat reacties op je vragen enz. gewoon via de interne speaker van de nest worden afgespeeld, maar zodra je muziek gaat spelen of casten wordt het doorgepasseerd naar de bluetooth ontvanger.

[ Voor 42% gewijzigd door VikeeVeekie op 19-12-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22
mariolemon schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:32:
Dus eigenlijk zeg je dat ik de google nest eruit moet trappen?? hahaha
Ja, want waarom zou je Google nodig hebben om wat muziek te spelen?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb zelf ook diverse home mini's in huis liggen om zaken als verlichting en zo nu en dan iets op Netflix of Disney te starten. Technisch gezien zou mijn Bluesound apparatuur ook mee moeten kunnen in dit eco systeem maar in de praktijk werkt dat eigenlijk voor geen meter. Aan de andere kant heb ik daar ook gewoon m'n Bluos app en een afstandbediening voor. Spraakbesturing is best leuk maar het werkt ook nog best matig bij veel producten. Ik zou spraakbesturing anno nu meer benaderen als een leuk extraatje als het werkt maar niet zozeer als harde eis. Ik denk dat je vaak van een koude kermis thuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Ik heb thuis gewoon een versterker met een chromecast op aangesloten en dat werkt perfect samen met google home. Je kan in de app aangeven dat hij hier naar moet streamen als je iets aan google assistant vraagt.
Pagina: 1