Sinds een goede week heb ik een RT-AX82U routertje omdat mijn RT-N66U beetje onstabiel begon te worden
Vanavond ik het dus tijd om mijn pihole instellingen op mijn spul te gaan installeren te beginnen op mijn laptop.
Hetgeen wat ik tot nu gedaan heb:
-update & upgrade op raspberry
-pihole update
-reboot van pi
-DNS instellingen van laptop naar pihole ip voor ivp4 en ipv6
-eens op router gaan kijken, maar daar stond mijn ip adres van pihole al ingevuld, niets veranderd
toen ik naar pihole ging zag ik tellertje met klein 200 stuks per seconde optellen.
-Dan maar laptop instellingen terug naar default gezet maar hielp niet. Alle requests komen van het ip adres van mijn asus router....
192.168.0.100 is ip adres van router.
op afbeelding zie je ook dat voor 20u deze avond er nog niks aan de hand was.
*edit: had pi-hole natuurlijk update gegeven, stats van ervoor zijn hierdoor wsch verdwenen. kon evengoed ervoor al geweest zijn...
*edit 2: router probeert dus inderdaad, nogal agressief
zijn tijd juist te stellen, router zijn tijd staat totaal fout. Systeemtijd Fri, May 25 10:30:37 2018
verder in settings nog wat meldingen: * Herinnering: De systeemtijdzone verschilt van uw locatie-instelling.
* Herinnering: De systeemtijd is niet gesynchroniseerd met een NTP-server. FAQ
iemand een ideetje hoe dit ineens komt?
/f/image/jN1fH8WRcYP05nUeZI4GgnpI.png?f=fotoalbum_large)
Vanavond ik het dus tijd om mijn pihole instellingen op mijn spul te gaan installeren te beginnen op mijn laptop.
Hetgeen wat ik tot nu gedaan heb:
-update & upgrade op raspberry
-pihole update
-reboot van pi
-DNS instellingen van laptop naar pihole ip voor ivp4 en ipv6
-eens op router gaan kijken, maar daar stond mijn ip adres van pihole al ingevuld, niets veranderd
toen ik naar pihole ging zag ik tellertje met klein 200 stuks per seconde optellen.
-Dan maar laptop instellingen terug naar default gezet maar hielp niet. Alle requests komen van het ip adres van mijn asus router....
192.168.0.100 is ip adres van router.
op afbeelding zie je ook dat voor 20u deze avond er nog niks aan de hand was.
*edit: had pi-hole natuurlijk update gegeven, stats van ervoor zijn hierdoor wsch verdwenen. kon evengoed ervoor al geweest zijn...
*edit 2: router probeert dus inderdaad, nogal agressief
verder in settings nog wat meldingen: * Herinnering: De systeemtijdzone verschilt van uw locatie-instelling.
* Herinnering: De systeemtijd is niet gesynchroniseerd met een NTP-server. FAQ
iemand een ideetje hoe dit ineens komt?
/f/image/jN1fH8WRcYP05nUeZI4GgnpI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Wyrnf6Kg7KXCw82jgZ9e1gyt.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door somnus op 19-12-2020 21:50 ]