router stuurt opeens 200 ntp requests per seconde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 11:06
Sinds een goede week heb ik een RT-AX82U routertje omdat mijn RT-N66U beetje onstabiel begon te worden ;)
Vanavond ik het dus tijd om mijn pihole instellingen op mijn spul te gaan installeren te beginnen op mijn laptop.

Hetgeen wat ik tot nu gedaan heb:
-update & upgrade op raspberry
-pihole update
-reboot van pi
-DNS instellingen van laptop naar pihole ip voor ivp4 en ipv6
-eens op router gaan kijken, maar daar stond mijn ip adres van pihole al ingevuld, niets veranderd
toen ik naar pihole ging zag ik tellertje met klein 200 stuks per seconde optellen.
-Dan maar laptop instellingen terug naar default gezet maar hielp niet. Alle requests komen van het ip adres van mijn asus router....

192.168.0.100 is ip adres van router.

op afbeelding zie je ook dat voor 20u deze avond er nog niks aan de hand was.
*edit: had pi-hole natuurlijk update gegeven, stats van ervoor zijn hierdoor wsch verdwenen. kon evengoed ervoor al geweest zijn...

*edit 2: router probeert dus inderdaad, nogal agressief >:) zijn tijd juist te stellen, router zijn tijd staat totaal fout. Systeemtijd Fri, May 25 10:30:37 2018
verder in settings nog wat meldingen: * Herinnering: De systeemtijdzone verschilt van uw locatie-instelling.
* Herinnering: De systeemtijd is niet gesynchroniseerd met een NTP-server. FAQ

iemand een ideetje hoe dit ineens komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gY3qSfoX21WiMZH4BYRR7-cEwjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jN1fH8WRcYP05nUeZI4GgnpI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fckVTtve-R_8zY6sad8pvFY5rYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wyrnf6Kg7KXCw82jgZ9e1gyt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door somnus op 19-12-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Klinkt als dat router verkeerde ip krijgt voor een ntp en dus geen antwoord krijgt en als bug dit heel vaak blijft herhalen ipv ntp uitschakelen.

Twee bugs?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:10
Staat ntp open van buitenaf? Reflection attack?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-10 17:33
DJMaze schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:23:
Klinkt als dat router verkeerde ip krijgt voor een ntp en dus geen antwoord krijgt en als bug dit heel vaak blijft herhalen ipv ntp uitschakelen.

Twee bugs?
Lijkt mij ook, dat is geen rationeel uitlegbaar gedrag.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
DNS van je router op de DNS server zetten van je provider.
En dan kijken of je tijd goed staat op je router na een paar minuten, zo ja, lekker zo laten staan, er is geen noodzaak dat je router's DNS is ingesteld op de pi-hole toch.

Je laptop is wel ingesteld op de DNS van de pi-hole, kan deze 2.pool.ntp.org wel resolven? Ping eens naar 2.pool.ntp.org via cmd, krijg je dan een IP? Zo ja welk? En klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 17:23
Is de time offset niet zo groot dat de router de tijd niet kan fixen? En dat je die dus zelf even redelijk goed moet zetten waarna de router dit zelf verder weer kan?
Pagina: 1