Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 13:32

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Topicstarter
Wil mijn eigen domeinnaam gebruiken om te e-mailen. Alles geprobeerd werkt nog steeds niet....zucht. Nog steedst geen oplossing/reactie van vimexx gekregen nu al 2 dagen bezig.

https://www.vimexx.nl/hel...lingen-imap-pop3-smtp#ssl

Vimexx heeft wel de bekende spam optie uitgeschakeld aan hun kant

Zoals wordt aangegeven is deze mogelijkheid standaard gedeactiveerd. Dit om problemen omtrent SPAM en de web-server te voorkomen, zoals aangegeven kan dit op verzoek echter alsnog worden ingeschakeld waarna het instellen van een forward naar Gmail-account wel mogelijk zal zijn!

[ Voor 24% gewijzigd door MCP cloud op 20-12-2020 07:56 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30

lier

MikroTik nerd

Wat porbeer je te laten werken, wat heb je geprobeerd en wat werkt niet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Topicstarter
lier schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:08:
Wat porbeer je te laten werken, wat heb je geprobeerd en wat werkt niet?
Dit krijg ik ..

Gmail
Een ander e-mailadres van jou toevoegen Bevestig de verificatie en voeg je e-mailadres toe

We hebben je andere server gevonden en je gegevens gecontroleerd. Nu nog maar één stap! Een e-mail met een bevestigingscode is verzonden naar xxxxxx.nl. [E-mail opnieuw verzenden]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZZKcGsnXMF-0KtJELF7HJXZnEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EX8kX3SvFgGq7zzFWNgsP8K.jpg?f=fotoalbum_large
Je voegt als volgt een e-mailadres toe:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Misschien dat ik niet goed l ees, maar ik mis het even...

Je hebt een domeinnaam bij Vimexx geregistreerd?
Je wil je mail via Vimexx server (zoals beschreven in de link) versturen en ontvangen?
Je hebt een mail naar Gmail gestuurd?
In Gmail zie je de melding zoals hierboven?

Daarnaast:
Heb je een SPF record aangemaakt?
Heb je DNS aanpassingen moeten maken (misschien doet Vimexx dat al?)?
Om welk domein gaat het (dan kunnen we zelf kijken)?
Heb je al geverifieerd of er sprake kan zijn van een blacklist?
Wat staat er in de mail header (deze geeft bijvoorbeeld info over de reden van blokkeren)?

Overigens denk ik dat het technisch al werkt, alleen is de vraag waarom je mail geblokkeerd wordt. Heb je al eens getest naar andere mail adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 07:55
Ik denk dat de TS in zijn Gmail account zijn vimexx account wil toevoegen. Om dat te doen, stuurt google vanuit zijn gmail account een bevestigingsmail met code naar zijn vimexx account. Het lijkt erop dat die email bounced bij vimexx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Topicstarter
Groentjuh schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:52:
Ik denk dat de TS in zijn Gmail account zijn vimexx account wil toevoegen. Om dat te doen, stuurt google vanuit zijn gmail account een bevestigingsmail met code naar zijn vimexx account. Het lijkt erop dat die email bounced bij vimexx.
Dat klopt inderdaad.... Mail binnen werkt alleen bevestiging mail niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Wat wil je exact bereiken?
En welke stappen neem je exact om dit te configureren?
Je (gebrek aan) antwoorden roepen telkens meer vragen op...misschien wil je, naast bovenstaande, alle eerder gestelde vragen beantwoorden?

[ Voor 58% gewijzigd door lier op 20-12-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 07:55
De TS heeft een email account bij Vimexx en een gmail account bij google.
Bij gmail kun je instellen om email te ontvangen van een ander account en om email te versturen van een ander account.

De TS wil dat doen voor zijn Vimexx account binnen gmail, maar Vimexx bounced de bevestigingsmail van gmail. De TS wil hulp om dat te voorkomen.

Dat vimexx die email niet door zijn spamfilter laat komen ligt puur aan vimexx. Daar kun je vanuit gmail niets aan doen en jij kunt ook weinig anders dan bij vimexx hierover zeuren dat dit niet werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Dank voor de toelichting, @Groentjuh
Kan jij verklaren waarom in de OP dit staat: "waarna het instellen van een forward naar Gmail-account wel mogelijk zal zijn!"

Zelf heb ik trouwens geen ervaring met Gmail en het configureren van een custom domein hierin. Wel weet ik dat Office 365 meerdere opties aanbiedt (waaronder een DNS aanpassing) om mail hierbinnen onder te brengen. Dus...is de bevestigingsmail noodzakelijk of zijn er alternatieve manieren om het te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runaround
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-06 22:45
Even vraagje,
Heb je de correcte serverinstellingen gebruikt? Waarschijnlijk is het inderdaad geen technisch probleem maar het is het controleren waard

Update:
Hier vind je de goede serverinstellingen voor Vimexx: https://www.vimexx.nl/help/email-instellingen-imap-pop3-smtp

[ Voor 69% gewijzigd door runaround op 20-12-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runaround
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-06 22:45
lier schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:38:
Dank voor de toelichting, @Groentjuh
Kan jij verklaren waarom in de OP dit staat: "waarna het instellen van een forward naar Gmail-account wel mogelijk zal zijn!"

Zelf heb ik trouwens geen ervaring met Gmail en het configureren van een custom domein hierin. Wel weet ik dat Office 365 meerdere opties aanbiedt (waaronder een DNS aanpassing) om mail hierbinnen onder te brengen. Dus...is de bevestigingsmail noodzakelijk of zijn er alternatieve manieren om het te configureren?
Voorzover ik weet een beveiligingsmail niet noodzakelijk. https://www.startpagina.n...ils-outlook-gmail-accoun/ Hier lees je hoe het met een Outlook mail gaat, maar dit kan ook met Vimexx en dan met andere serverinstellingen. Zie mijn bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Topicstarter
Update: heb alles zelf goed ingesteld inmiddels reactie gehad nu effe afwachten eind de dag.

Beste,
Xxxxx heeft zojuist een update geplaatst in je support ticket.

Hi M, Kijk eens of de mail er eind van de middag wel doorheen komt? Ik heb een wijziging gemaakt aan hoe mail jouw account binnenkomt. Hoor graag!

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 20-12-2020 17:07 ]