Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 11:12
Ik zit momenteel met een aantal dingen:

In de kelder heb ik een thuisbioscoop, hier hebben we 1 radiator die gewoon mee verwarmt met rest van het huis. Dit betekent dat het dus vrijwel altijd te koud is. Ik heb er een elektrisch kacheltje staan maar dat is natuurlijk niet erg efficient. Ik wil deze dus 't liefst apart regelen.

Onze thermostaat zit in de woonkamer. De woonkamer heeft behoorlijk grote ramen op het zuiden wat dus resulteert in veel zonlicht/warmte in de woonkamer van de zon. Dat betekend dus dat de rest van het huis redelijk koud is.

Hoe kan ik deze problemen oplossen? Ik kan de thermostaat wellicht naar de keuken verplaatsen, maar dan wordt het te warm in de woonkamer. Wellicht met zone regeling, maar hoe gaat dit in zijn werk? Eigenlijk alles mag samen opwarmen met uitzondering van de woonkamer en de thuisbios.

Onze huidige opstelling is als volgt:

Woonkamer: vloerverwarming + 2 radiatoren.
Keuken: vloerverwarming
Badkamer: vloerverwarming

Overige ruimtes hebben alleen radiatoren. De keuken bestaat overigens uit 2 verschillende zones vloerverwarming. De keuken is jaren geleden uitgebouwd en er is dus extra vloerverwarming bij in gekomen met een extra pomp voor 50% van de andere helft vd keuken.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:30
verwarming in woonkamer iets minder hard open zetten ?

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:15
.

[ Voor 100% gewijzigd door GermanPivo op 19-12-2020 20:06 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• sweebee
99ruud99 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:03:
verwarming in woonkamer iets minder hard open zetten ?
Probleem hiermee is dat het niet altijd te warm is in de woonkamer. Alleen als de zon volop schijnt.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:15
Installatie waterzijdig inregelen? Zie ik hier: Gas besparen door middel van CV tuning deel III

Ik heb hier in elke ruimte slimme thermostaat kranen. Bij ons kan de HT zelf warmte vragen wanneer dat nodig is. Heeft wel als nadeel (of voordeel) dat je de rest van je huis ook moet voorzien van slimme knoppen.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 20:34
Een systeem nemen met slimme radiatorknoppen, dan kan je per zone verwarmen.

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11 13:15

BeyondThunder

Lost Lightning

Houtkacheltje neerzetten?

• sweebee
GermanPivo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:05:
Installatie waterzijdig inregelen? Zie ik hier: Gas besparen door middel van CV tuning deel III

Ik heb hier in elke ruimte slimme thermostaat kranen. Bij ons kan de HT zelf warmte vragen wanneer dat nodig is. Heeft wel als nadeel (of voordeel) dat je de rest van je huis ook moet voorzien van slimme knoppen.
Ik denk dat ik dat sowieso maar eens eerst ga doen (waterzijdig inregelen). Hoe moet ik dit doen met de vloerverwarming? Per "leiding" meten en afstellen (zie foto)?

Qua zone regeling, hoe zit dat met vloerverwarming? Dit is de verdeler. Voor zover ik weet is dit alleen voor de woonkamer, keuken en badkamer. Maar zie veel meer verdelingen dan nodig is? Ik moet dan op alle delen een "Thermische motor" installeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WzV4Bf8RX4Fkqcwn3fJM137UWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5tJwXY9z2xTFcSmwjiThh5i.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1