Relatieve leek zoekt met enige spoed een TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellmond
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 10:13
Na bijna 10 jaar heeft de huidige 46" Philips LCD (fhd 1080P) tv de geest gegeven, de voorzichtige plannen om op termijn een nieuwe TV te gaan kopen zijn hierdoor nu plotseling in een stroomversnelling gekomen.

En wil dit daardoor graag binnen enkele dagen online realiseren, i.v.m. de lockdown welke nog minimaal een maand duurt is er dus geen optie om in een fysieke winkel te gaan kijken, en vind ik de periode te groot om zo lang zonder TV te zitten, voornamelijk vanwege de kinderen en mijn eigen rust die de TV geeft/creëert :)

Ik heb het forum een beetje doorgenomen maar toch besloten om een topic aan te maken, omdat ik een relatieve leek ben op TV gebied, en normaal enkele weken of langer gebruik bij dit soort grotere aankopen om me er meer in te verdiepen, maar daar nu dus geen tijd voor is bedacht ik om via deze manier aankoop advies in te winnen een goede optie zou zijn.

Ik heb dus nog geen helder beeld welke tv of welke techniek het beste past bij mijn wensen voor zover ik kan zien zijn de opties LCD en OLED, daarom heb ik hieronder geprobeerd om een goed beeld te schetsen van het gebruikersprofiel van ons gezin.

Ik zoek een?
TV, vorige was 46" en een maatje(s) groter mag best, dus dacht aan 50" of 55" waarbij ik zelf de voorkeur voor 55" heb, groter dan dat resulteert in een echtelijke ruzie ben ik bang.

Wat is je budget?
Een beetje afhankelijk van wat er geadviseerd wordt ook met het oog op de toekomst en de vele jaren dat de TV mee moet gaan, zou het maximaal 1200 euro mogen zijn indien het echt een grote meerwaarde is dan goedkopere modellen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Nintendo switch, playstation 5 (hopelijk op korte termijn), Verder gebruiken we een android box (Nividia shield) voor alle apps (Netflix, youtube etc.etc.) en het tv kijken (iptv)

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua merk geen voorkeur, ik was heel tevreden met mijn Philips TV, en daarvoor had ik een LG ook naar zeer grote tevredenheid. Zo als hierboven aangegeven voel ik me een echte leek en heb dus geen helder beeld qua wat het beste past bij waar we de TV voor gaan gebruiken of welke techniek. Ik had ergens gelezen dat hdmi 2.1 wel van toegevoegde waarde gaat zijn voor de Playstation 5 welke aangeschaft wordt wanneer deze beter te verkrijgen is dus heb ik deze in mijn zoek parameters meegenomen en de volgende modellen gevonden:

pricewatch: LG OLED55BX6LB Zwart

pricewatch: Sony KD-55XH9005 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag een advies hebben over wat voor TV het beste bij ons gezin past, en wat de voor,- of nadelen zijn van de technieken en het gestelde budget, minder geld uitgeven is natuurlijk de voorkeur maar indien het het "waard" is wil ik best de grenzen van het budget gebruiken. Concrete voorstellen worden ook heel erg gewaardeerd, indien mogelijk met een onderbouwing waarom.

Alvast heel erg bedankt voor eventuele hulp/voorstellen, het wordt heel erg gewaardeerd!.

Beste antwoord (via Hellmond op 19-12-2020 23:42)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor een budget van 1200 euro gewoon een OLED halen, je kunt net de BX scoren en met een deal wellicht nog wat meer van de prijs afkrijgen (zie het zero-tolerance-draadje).

Het is wat betreft de premium-televisies momenteel erg eenvoudig: LCD is over zijn hoogtepunt heen met als gevolg dat bij veel fabrikanten (in ieder geval Samsung en Sony) de modellen van dit jaar slechter zijn dan die van vorig jaar. Omdat OLED sowieso al superieur was, is dat dit jaar nu helemaal het geval. Alleen als er echt specifieke redenen zijn om voor LCD te kiezen (en die lees ik niet), moet je in dit prijssegment nog naar LCD kijken.

Omdat spelamusement belangrijk voor jou is, moet je bij LG gaan winkelen, LG heeft de televisie net wat beter voor speltoepassingen geoptimaliseerd dan de overige OLED-fabrikanten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:19
Die Sony zou ik sowieso niet doen als ik de Tweakers review er van lees, geen volledige Hdmi 2.1 implementatie. (Klik op link en open tabblad review)

Oled is het beste wat er te krijgen valt qua beeld, stel je zelf even de vraag of je bang bent voor het verhaal van inbranden en dan is de keuze zo gemaakt.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik schrijf niet veel, i know. Maar vermits je met je budget net aan een OLED kan geraken kan je ook meteen je zoektocht staken😁.

Ga voor een OLED. Superieur aan alles. Hier nu een jaar overgeschakeld en als ik boven in de slaapkamer naar onze recente LCD kijk valt het altijd weer op dat het zwart geen echt zwart is...

Succes!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor een budget van 1200 euro gewoon een OLED halen, je kunt net de BX scoren en met een deal wellicht nog wat meer van de prijs afkrijgen (zie het zero-tolerance-draadje).

Het is wat betreft de premium-televisies momenteel erg eenvoudig: LCD is over zijn hoogtepunt heen met als gevolg dat bij veel fabrikanten (in ieder geval Samsung en Sony) de modellen van dit jaar slechter zijn dan die van vorig jaar. Omdat OLED sowieso al superieur was, is dat dit jaar nu helemaal het geval. Alleen als er echt specifieke redenen zijn om voor LCD te kiezen (en die lees ik niet), moet je in dit prijssegment nog naar LCD kijken.

Omdat spelamusement belangrijk voor jou is, moet je bij LG gaan winkelen, LG heeft de televisie net wat beter voor speltoepassingen geoptimaliseerd dan de overige OLED-fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik denk er hetzelfde over als de mensen boven mij. Koop voor dat geld een Oled en je bent direct klaar en hebt een supermooi beeld die zeer goed overweg kan met games.

Een LCD zou ik niet doen en een Qled ook niet. Het wordt geadverteerd alsof het vergelijkbaar is met een Oled, maar dat is het niet.

De LG BX is een aanrader als je 1200 euro te besteden hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hellmond
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 10:13
Allen vriendelijk bedankt, het wordt de 55"LG BX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 21:38
Er staan momenteel een aantal bx modellen in de mediamarkt outlet voor iets meer dan €1000,-. Dit zijn modellen waar enkel de doos van open is geweest. Scheeltje je toch bijna €100 tot €200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
https://www.nu.nl/tech/60...e-van-60-tot-65-inch.html

Beste tv uit de test :)

[ Voor 13% gewijzigd door Starbucks op 20-12-2020 20:20 ]

Pagina: 1