Ik heb een eigen Debian mailserver. Ik gebruik de /etc/aliases file om voor elke site waar ik een mail adres moet achterlaten een nieuwe alias aan te maken. Nu krijg ik sinds een paar dagen spam binnen op mailadressen die uit die aliases file komen. Op zich kan dat, maar wat ik zorgelijk vind is dat er spam naar adressen gestuurd wordt die ik jaren geleden voor het laatst gebruikt heb. De enige manier die ik kan verzinnen hiervoor is dat iemand (of een botje) mijn /etc/aliases file op mijn server gevonden heeft en die nu gebruikt om spam naar toe te sturen.
Die spam is vervelend maar zal binnen een paar dagen wel verdwijnen als de antispam db's bijgewerkt zijn. Waar ik me het meest druk om maak, is dat iemand (of een botje) blijkbaar ergens mijn /etc/aliases file gevonden heeft. En dus ook waarschijnlijk op mijn server is geweest. Dat lijkt me voor een spammer nogal veel gedoe om aan een aantal mailadressen te komen.
Is er iemand anders die deze ervaring ook heeft?
Die spam is vervelend maar zal binnen een paar dagen wel verdwijnen als de antispam db's bijgewerkt zijn. Waar ik me het meest druk om maak, is dat iemand (of een botje) blijkbaar ergens mijn /etc/aliases file gevonden heeft. En dus ook waarschijnlijk op mijn server is geweest. Dat lijkt me voor een spammer nogal veel gedoe om aan een aantal mailadressen te komen.
Is er iemand anders die deze ervaring ook heeft?
He who has a shady past knows that nice guys finish last.