Videokaart vervangen, repareren of rebuild?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zoek een?
Goed advies m.b.t. videokaart. PC voldoet in principe aan alles, alleen één fan van de videokaart heeft kapotte lagers o.i.d. en maakt daardoor een 'rammelend' geluid. Dat vind ik behoorlijk storend en eigenlijk zou ik ook wel eens een iets nieuwer spel willen spelen. De nieuwste 'just cause' of een wat recentere GTA. Gewoon voor fun. Ik heb weinig tijd om te gamen maar nu wordt ik wel eens gelimiteerd in mijn keuze.
Ik heb gezocht naar een losse fan, maar heb de laatste circa 7 jaar ongeveer 0 uur gestopt in het bijhouden van kennis wat betreft componenten / builds en kan op bijv. azerty geen gpu fans vinden. Ome Ali bied wel iets aan, is dat wat?

Wat is je budget?
Tjah, ik zou het best leuk vinden om dit probleem voor een tientje te tackelen, tegelijkertijd zou ik ook best bijv. € 150 kunnen uitgeven voor een nieuwe videokaart als ik daarmee nieuwere spellen kan spelen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige setup:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5 3350P Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire HD 7850 1GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1MonitorenAsus MX259H Zilver, Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9i€ 36,95€ 36,95
2Geheugen internCorsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9€ 84,10€ 168,20
1VoedingenCooler Master Extreme Power 650W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 840 series SSD 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 205,15

Eigenlijk twee vragen:
- Zijn er (in NL) losse gpu fans te vinden voor een dergelijk oude videokaart?
- Kan ik in deze - toch niet al te nieuwe setup - gewoon een nieuwe videokaart plaatsen? En zo ja, wat dan? Qua prijs zou een GTX 1050 prima passen, maar kan dat gewoon?

Alle reacties

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:54

SpamLame

niks

Gtx1050 Kan gewoon. Andere fan misschien op 1 van de Chinese koopsites.
Anders een simple stille fan vanaf een molex gevoed Al Dan niet op 5 volt middels tywraps vastgemaakt