Internet opeens heel traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielioo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:28
Sinds gisteren is ons internet ineens extraam traag. Het was al niet best (10Mbit - 25Mbit) maar sinds gisteren blijven we hangen op 4Mbit (nu slechts 2,7Mbit).

We hebben internet van KPN in een buitengebied. Internet komt dus binnen over de telefoonlijn en wordt versneld door een 4G antenne van KPN (sagemcom). Nu heb ik uiteraard contact gehad met KPN en willen zij een monteur sturen. Ze verwachten niet dat er iets mis is met de modem/router. Alleen de monteur kan pas de 29e komen.

Wat me opvalt bij het doen van een speedtest is dat de ping heel lang is (350ms) en de upload een stuk hoger dan de download (2,7Mbit vs 4,5Mbit, test ik net)

Vandaar dat ik benieuwd ben of er dingen zijn waarvan julllie denken: dat kan je nog even proberen.

Wat heb ik al geprobeerd:
Alles aan- en uitzetten obviously
Modem/router gereset
4G ontvanger verplaatsen

De buren hebben geen problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Emielioo op 19-12-2020 16:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
het klinkt als de 4g booster niet bijschakelt.check voor de zekerheid als je simkaart wel goed er in geklikt zit soms komt die er uit.
wat je kan proberen is alles van modem af, modem reset gegeven daarna je booster aansluiten op het modem deze ook reset geven en dan even tijdje laten staan en daarna nog is proberen.
komt je snelheid dan niet om hoog, is 9/10keer de booster defect, dan kan je weer klantenservice bellen dat ze hem omwisselen. aangezien de monteur deze niet heeft ze dan ook via klantenservice omgewisseld moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielioo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:28
Wonder boven wonder is het internet sinds vanochtend weer terug naar z'n oude snelheid.

Deze kan dus dicht.