Onder het mom verduurzamen en minder stroom gebruiken ben ik overal in huis alle inbouwspots aan het vervangen voor leds.
In de badkamer heb ik 5 inbouwspots met GY6.35 halogeenspots a 50w per stuk. Totaal dus 250w.
Om deze te vervangen heb ik Osram Parathom GY6.35 leds gekocht a 2,4w per stuk. Totaal dus 12w.
De oorspronkelijke voeding moest ik vervangen 100-300w. Heb dus een voeding van max 20w aangeschaft speciaal voor led. Deze aangesloten, echter is het een disco geworden in de badkamer.
Van 5 naar 4 leds naar 3 etc. Blijft knipperen. 1 30w lamp er in en blijft uit.
Had nog een voeding over van 35-105w en deze geprobeerd en alles werkt.
Wat zie ik over het hoofd?
Ik zou verwachten dat de nieuwe voeding tot 20w zou moeten werken en dat de voeding van 35-105 w problemen zou opleveren gezien ik met max tot 12w kom.
De spotjes zijn paralel aangesloten.
Deze 20w voeding heb ik gekocht: linkje
Dit is de 35-105w voeding die nu werkt wat ik niet zou verwachten:
In de badkamer heb ik 5 inbouwspots met GY6.35 halogeenspots a 50w per stuk. Totaal dus 250w.
Om deze te vervangen heb ik Osram Parathom GY6.35 leds gekocht a 2,4w per stuk. Totaal dus 12w.
De oorspronkelijke voeding moest ik vervangen 100-300w. Heb dus een voeding van max 20w aangeschaft speciaal voor led. Deze aangesloten, echter is het een disco geworden in de badkamer.
Van 5 naar 4 leds naar 3 etc. Blijft knipperen. 1 30w lamp er in en blijft uit.
Had nog een voeding over van 35-105w en deze geprobeerd en alles werkt.
Wat zie ik over het hoofd?
Ik zou verwachten dat de nieuwe voeding tot 20w zou moeten werken en dat de voeding van 35-105 w problemen zou opleveren gezien ik met max tot 12w kom.
De spotjes zijn paralel aangesloten.
Deze 20w voeding heb ik gekocht: linkje
Dit is de 35-105w voeding die nu werkt wat ik niet zou verwachten: