Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:09
Hoi Tweakers,

Na mijn opleidingen afgerond te hebben is het natuurlijk tijd voor een baan. Ik beschik over een MBO-3 Allround DTP, en MBO-4 Audio visuele diploma's. Die laatste opleiding viel me overigens tegen die zoek ik meer een baan richting de vormgeving kant. Daarna had ik het pech dat ik er driekwart jaar eruit uitlag vanwege ziekte, hierdoor heb ik een soort gat gekregen op me CV. Hier werd ook al naar gevraagd tijdens een gesprek...

Ik ben nu zo'n 3-4 maanden opzoek naar een baan, zonder succes. Ik heb op meerdere vacatures gesolliciteerd maar telkens afgewezen of niet uitgenodigd omdat er andere geschikte kandidaten zijn. Wat mij onderhand opvalt is dat het aanbod niet heel groot is, en dat men vaak mensen zoekt met jaren ervaring, senior niveau, HBO diploma, etc. De concurrentie is ook ontzettend groot.

Weken terug vond ik een leuke 'instap' functie maar helaas was ik te laat en waren de gesprekken al begonnen. De contactgever gaf ook aan dat die functie voor mij snel zou gaan vervelen vanwege de eentonige taken, echter, dit boeit mij helemaal niks, als ik maar aan de slag kan gaan.

Nu sta ik op het punt om breder te zoeken naar functies die mogelijk elementen bevatten die ik ook zou kunnen. Echter, ik heb geen idee waarop ik moet zoeken. Ik ging voor de gein op een vacature site alles na en dan hopen dat ik wat leuks tegenkwam, maar dat is niet te doen met die duizenden vacatures.

Heeft iemand advies voor voorbeeld functies die ik ook zou kunnen waar meer vraag naar is (het liefst geen magazijnwerk ;) ). Dat ik überhaupt aan de slag kan is wel het belangrijkste nu, het maakt mij niet veel uit als het afwijkt van mijn opleiding. Wellicht dat COVID en deze tijd van het jaar, kerst en oud en nieuw, sowieso het zoeken lastiger maken.

Alle tips en advies zijn zeer welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Ik heb geen concrete tips voor functies die bij je zouden kunnen passen maar ik weet wel dat een gat in je Cv in eerste instantie geen probleem hoeft te zijn. In jouw geval al helemaal niet gezien je een zeer goede reden hebt waarom je niet in staat was om te werken (ziekte). Ik weet niet precies hoeveel ze hierover mogen vragen en hoe comfortabel je je erbij voelt om het eventueel te vertellen maar als ze er al wel naar vragen, kan je altijd aangeven dat dit gat veroorzaakt is door ziekte.