Laptop voor 12 jarige

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:03
Ik had mijn zoon een laptop beloofd als zijn rapport van zijn eerste examens goed was, weliswaar met een eigen bijdrage van hem. Belofte maakt schuld, dus er moet een nieuwe laptop komen.

De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor het gebruikelijke schoolwerk: office, internet, teams, ..., maar ook voor het occasionele spelletje. Een echte game laptop hoeft echter niet (en past ook niet in het budget).

Ik dacht aan een processor uit de ryzen 4000 reeks, minimum 8GB ram en een SSD van 512GB en een azerty toetsenbord (België ;) )

Na wat zoeken kwam ik uit op deze:
https://www.bol.com/nl/p/...tH5w_0_26.29.ProductTitle

Dit was eigenlijk de enige die ik kon vinden met deze specs. De alternatieven die ik kon vinden in deze prijsklasse moesten het steeds stellen met mindere specs, bijna altijd "maar" 8GB ram en 512GB SSD, soms ook mindere processor.
Ik vind het een beetje verdacht dat ik geen gelijkwaardig alternatief kan vinden. Zie ik iets over het hoofd bij deze laptop? Of zoek ik gewoon niet goed genoeg naar alternatieven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Als vader van twee net iets ouder dan 12. Een laptop is een te dure investering, "office" mijn R..., de kinderen spelen 99% games en een laptop is dan te traag en te duur. Ga liever voor een PC en koop op internet een oud beeldscherm erbij.

Tip, headset erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:08
Ik zou inderdaad ook gewoon lekker voor een PC gaan als hij dat ding niet naar school moet nemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
Die laptop zou af en toe wel mee moeten naar school, bovendien ben ik er niet van overtuigd dat een desktop goedkoper zou uitkomen er rekening mee houdende dat ook alle randapparatuur (muis, keyboard, scherm, webcam) er nog bij moet. Gamen gebeurd voornamelijk op console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
@Invictus66
Wat is de prijsklasse of het budget? Want de aangegeven laptop is niet meer leverbaar en zonder budget is het lastig helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
Vreemd, als ik op de link klik zie ik een prijs van €729. Daarnet was het nog €699, maar dat is dus ongeveer het budget.
Pagina: 1