Toon posts:

Geluidprobleem met Virtual Dub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff de search doorlopen en gekeken of er misschien oplossingen instonden voor mijn probleem die hielpen, maar niks gevonden.

Ik heb sinds kort een ATI TV Wonder kaartje waarmee ik dus TV beelden wil capturen naar mijn harde schijf. Als ik via de meegeleverde software TV kijk heb ik gewoon geluid erbij.

Indien ik vervolgens Virtual Dub open om iets te willen opnemen krijg ik alleen het beeld te zien zonder geluid erbij. :(

Via een "audio out" stekker is de TV kaart met de "Line in" van mijn soundblaster Live verbonden.

Iemand die het probleem kent en er een oplossing voor heeft :?

Alvast bedankt!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je kan bij het pull-down menu Audio een volumemeter kiezen. Als je daar geen beweging inziet wanneer er geluid is, dan staat je Line-In uitgeschakeld in de mixer van Windows. (en dan zou het zo kunnen zijn dat de software van je capture kaart deze zelf aan/uit kan zetten)

Als dit al goed staat kan je eens proberen om een andere codec te gebruiken voor het geluid. Voor DivX wordt meestal de MPEG Layer 3 (MP3) codec gebruikt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het eens even nagelopen en de mixer instellingen staan gewoon goed.

Verder heb ik idd. geen activiteit in het venstertje van het volume in Virtual Dub.

Is er iemand met een oplossing :'(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 13 augustus 2001 18:40 schreef GForce het volgende:
Nou ik heb het eens even nagelopen en de mixer instellingen staan gewoon goed.
Toch nog even voor de zekerheid:
Heb je ook bij de eigenschappen van opname gekeken bij Line In dus niet alleen de demping uitgezet bij afspelen

wat ik verder nog kan bedenken is dat het geluid van de tvkaart wordt afgespeeld via de geluidskaart, en dat de geluidskaart dan niet kan opnemen omdat die al in gebruik is. Maar dan zou je alsnog een volumemeter moeten zien.

Als je mixerinstellingen 100% zeker weten goed staan, moet het haast wel een kabelprobleem zijn.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt het probleem is opgelost!

Het was idd. de software die bij de capture kaart was bijgeleverd die het "Lijn-in" signaal blokkeerde. Ik heb het nu verholpen door de TV-viewer van ATI te openen en vervolgens Virtual Dub ook nog.

Werkt prima ! Thx *D