Beeld valt weg bij gamen/youtube

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lepovitan
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Ik heb een probleem met mijn PC waar ikzelf niets van kan maken. Ik heb vorige week een pc samengesteld met hulp van tweakers leden en na wat opstartproblemen deze werkend gekregen. Ik heb vier dagen prima kunnen gamen (Warzone) en nergens last van gehad.

Afgelopen donderdag liep mijn pc vast tijdens het 'in game' gaan van Warzone. Na opnieuw op te starten kreeg ik afwisselend een BSOD of kwam ik vast te zitten in de Bios. Gister heb ik de extra SSD en HD die ik in de pc had gestopt, eruit gehaald aangezien op één nog een Windows boot stond. Tevens heb ik de connector tussen de voeding en CPU opnieuw bevestigd aangezien er soms werd aangegeven dat deze met maar 4 ipv 8 pinnen vast zat. Na opstarten kon hij mijn nieuwe SSD (Kingston) niet vinden, dus deze heb ik in het andere M2 slot gedaan en op dit slot werd de SSD weer herkent en kan ik Windows weer in.

Je zou denken dat de problemen dan uit de weg zijn, maar niks is minder waard. Allereerst wordt en bij het booten gevraagd of ik "Windows op volume 3" of "Windows" wil starten. Dit is voor het eerst dat ik met Windows 10 werk dus durf niet te zeggen of dit heel normaal is.

Wanneer ik Warzone opstart loopt het spel, en daarmee de pc 'vast' en na een halve minuut ongeveer valt het beeld weg. Het gekke is dat de PC wel gewoon aan blijft staan. Ook wanneer ik iets anders doe, bijvoorbeeld op één beeldscherm een youtube filmpje en op het andere scherm wat op internet zit, komen uiteindelijk dezelfde verschijnselen. Herkent iemand dit soort klachten? Vreemde vind ik zelf dat ik eerst wel gewoon vier dagen nergens last van heb gehad.

Hieronder de samenstelling van de pc:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10600K Boxed€ 245,63€ 245,63
1MoederbordenASUS TUF Gaming Z490-PLUS€ 155,-€ 155,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3060 Ti€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair 275R Airflow Zwart€ 68,85€ 68,85
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,-€ 31,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 129,90€ 129,90
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,28

Ik heb zelf al een programmatje gedownload die alle temperaturen meer maar kan volgens mij geen hele rare dingen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lepovitan
Kleine aanvulling: Hij loopt nu ook net vast wanneer ik me wil aanmelden bij Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lepovitan
Nog een aanvulling: Het lijkt alleen maar minder te worden. Nu kan ik nog net de bios selecteren anders kom in in een scherm met "Tuf Gaming" alwaar de boel vastloopt. Kan het zijn dat dit met het moederbord te maken heeft en niet zozeer de gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Lepovitan schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:16:
Nog een aanvulling: Het lijkt alleen maar minder te worden. Nu kan ik nog net de bios selecteren anders kom in in een scherm met "Tuf Gaming" alwaar de boel vastloopt. Kan het zijn dat dit met het moederbord te maken heeft en niet zozeer de gpu?
Omdat te testen moet de kaart eruit. Je 10600K heeft onboard video, dus die kan je nog proberen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lepovitan
Dank voor je reactie. Ik heb de HDMI in het moederbord gestopt en Windows start gelukkig weer op, dat deed hij op het laatst niet meer. Ik kan ook opstarten vanaf de videokaart, echter dan in veilige modus. Het lijkt mij dus iets van een driver issue? Of moet ik ook rekening houden met een defect aan mijn GPU? Ik heb geforce experience verwijderd maar nog zonder resultaat. De rest van Nivdea ook verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeluZzz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-03-2023
Het kan inderdaad een defecte GPU zijn als ik je klachten zo hoor. Heb je het toevallig de overclock versie? \

Mocht je nog een oude videokaart hebben, probeer die eens te installeren en kijken hoe alles dan loopt. Alle drivers van 3060 ti verwijderen en opnieuw downloaden om vervolgens je 3060 er weer in te stoppen. Mocht het nog steeds niet werken dan ligt het inderdaad aan je kaart. Neem dan even contact op met de verkoper. Gebeurd helaas vaker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lepovitan
Ik heb de MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X Trio. Ik heb nu tweemaal opnieuw drivers geïnstalleerd (de meest recente en één versie van een tijdje terug aangezien hij het wel vier dagen heeft gedaan) Beide keren loopt de pc meteen vast. Ook als ik eerst het beeldscherm in het moederbord heb en dus nergens last van heb en daarna switch valt het beeld direct weg, terug switchen heeft dan geen zin meer.

Ik heb nog een MSI GeForce GTX 660liggen uit mijn oude pc. Deze kan ik gewoon proberen te isntalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-07 16:14
Is je Windows installatie niet gewoon naar de knoppen? Zou voor de zekerheid even de hele pc schoon installeren.

Let hierbij natuurlijk wel op dat je van de belangrijke bestanden een backup maakt

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeluZzz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-03-2023
Lepovitan schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:59:
Ik heb de MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X Trio. Ik heb nu tweemaal opnieuw drivers geïnstalleerd (de meest recente en één versie van een tijdje terug aangezien hij het wel vier dagen heeft gedaan) Beide keren loopt de pc meteen vast. Ook als ik eerst het beeldscherm in het moederbord heb en dus nergens last van heb en daarna switch valt het beeld direct weg, terug switchen heeft dan geen zin meer.

Ik heb nog een MSI GeForce GTX 660liggen uit mijn oude pc. Deze kan ik gewoon proberen te isntalleren?
Ik zou even contact opnemen met je verkoper dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lepovitan
Dank voor de reacties. Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd naar krijg dezelfde problemen. Wanneer de videokaart aangesloten is loopt ie zelfs vast op het installeren van de driver. Mijn oude 660 kaart lukt het wel gewoon dus neem aan dat het helaas de kaart zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
Is je bios up to date?
Pagina: 1