Internetfilmpjes alleen online bekijken?

Pagina: 1
Acties:

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 07:44
Ik heb even een vraagje over internetfilmpjes die je bijvoorbeeld met de Realplayer bekijkt.

Kan je deze bestanden alleen online bekijken, of is het ook mogelijk om ze naar je harde schijf te kopiëren of iets dergelijks? Is dat dan ook legaal?

Verwijderd

Ligt eraan of het een stream is of niet,
en het ligt eraan of jij je aan de regels houdt... >:)

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03-2025
de url van het filpje bekijken:
bij www.whatever.com/movie/swallow.ram

deze downloaden en openen in je notepad.
hier zie je de url van het filmpje
deze gewoon in je downloadaccellerator gooien..
en je heb hem gedowned..

niets bijzonders

• bavara
Op maandag 13 augustus 2001 08:47 schreef S-Cript het volgende:

...

deze downloaden en openen in je notepad.
hier zie je de url van het filmpje
deze gewoon in je downloadaccellerator gooien..
en je heb hem gedowned..
Ik heb het geprobeerd, maar het is niet helemaal gelukt! Ik vond de volgende link in notepad: rtsp://streams.omroep.nl:8080/vara/tv/allstars/slides/nemo/nemo.smil
Komt dit door een stream ofzo? :?

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Dat .smil bestand is net zoiets als .ram, er staan verwijzingen in naar het echte streaming bestand. SMIL is een beschrijvingstaal voor de opmaak van het geheel (zeg maar de HTML voor streaming). Het .smil bestand kun je ook in Notepad openen.

Vandaag geen signature

• bavara
Op maandag 13 augustus 2001 16:44 schreef Telco het volgende:
Dat .smil bestand is net zoiets als .ram, er staan verwijzingen in naar het echte streaming bestand. SMIL is een beschrijvingstaal voor de opmaak van het geheel (zeg maar de HTML voor streaming). Het .smil bestand kun je ook in Notepad openen.
Maar het probleem is dat ik, als ik bijv. rtsp://streams.omroep.nl:8080/vara/tv/allstars/slides/nemo/nemo.smil in DAP invoer, ik een foutmelding krijg!

Could not accept [URL] as a URL. :?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op maandag 13 augustus 2001 06:43 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Ligt eraan of het een stream is of niet,
en het ligt eraan of jij je aan de regels houdt... >:)
Alles wat je op het internet ziet, staat op je harddisk. Dus ook streams. Als je een filmpje hebt gezien (stream of niet), kun je het sowieso terugvinden in je Temporary Internet Files. Het handigste is dus om die directory even helemaal leeg te maken, en dan het filmpje bekijken. Dan kun je die het snelst terugvinden.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 21:34 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Alles wat je op het internet ziet, staat op je harddisk. Dus ook streams. Als je een filmpje hebt gezien (stream of niet), kun je het sowieso terugvinden in je Temporary Internet Files. Het handigste is dus om die directory even helemaal leeg te maken, en dan het filmpje bekijken. Dan kun je die het snelst terugvinden.
Werkt bij mijn weten alleen bij Quicktime (*.mov).
Niet bij wma of ram.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 14:29

Martijn02

/* No Comment */

even googelen er zijn verschillende programma'tjes om wma en andere streaming formaten toch te downloaden.

• bavara
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:28 schreef Martijn02 het volgende:
even googelen er zijn verschillende programma'tjes om wma en andere streaming formaten toch te downloaden.
Het spijt me zeer maar ik heb echt geen idee waar ik op moet zoeken hoor! Heb je niet een naam van zo'n progje ofzo?
Pagina: 1