Dringend hulp nodig HDMI output probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 4.541 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-01-2021
Dag beste pc fanatiekelingen,

ik ben zelf nog al een pc noob en kan jullie kennis en hulp erg goed gebruiken.... ik heb een game pc met 2 hdmi outputs die het altijd prima heeft gedaan, ik gamede er altijd op zonder lag tot dat de hdmi output waar ik altijd op zat kapot ging en nu ineens niet meer werkt, gelukkig heb je er 2 zou je denken maar bij de andere krijg ik prima beeld niks mis mee, kan alleen absoluut niet gamen omdat hij dan zo extreem lagged dat je geen stap kunt zetten, het ligt niet aan het beeldscherm want bij de andere deed hij het perfect.

alvast super bedankt voor het reageren en helpen je bent een topper! :P

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:22

Kheos

FP ProMod
Dus... Wat heb je al geprobeerd?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
waar bestaat je pc allemaal uit?
*behalve een toetsenbord met capslock die constant aan staat als je titels schrijft.

[ Voor 57% gewijzigd door 99ruud99 op 19-12-2020 13:38 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:47
Capslocks lijken mij wat overbodig?

De twee HDMI poorten zitten waarschijnlijk op twee verschillende plekken? De ene van de videokaart, de ander van het moederbord. Die van je videokaart is waarschijnlijk kapot/doet het niet als het al niet je hele videokaart is die kapot is. Die van je moederbord gebruikt waarschijnlijk de ingebouwde GPU van je processor en die is waarschijnlijk simpelweg niet krachtig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
er is dus geen optie om hem wel te laten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:52
Gokje:
HDMI1 : dikke GPU
HDMI2 : onboard graphics via moederbord ?

Ergo: videokaart stuk?

Edit: dit dus
Rctworld schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:38:
Capslocks lijken mij wat overbodig?

De twee HDMI poorten zitten waarschijnlijk op twee verschillende plekken? De ene van de videokaart, de ander van het moederbord. Die van je videokaart is waarschijnlijk kapot/doet het niet als het al niet je hele videokaart is die kapot is. Die van je moederbord gebruikt waarschijnlijk de ingebouwde GPU van je processor en die is waarschijnlijk simpelweg niet krachtig genoeg.

[ Voor 74% gewijzigd door caspervc op 19-12-2020 13:41 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
jawel hoor, loop ermee naar de mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
dan zouden ze mijn hele videokaart gaan vervangen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

sluit monitor op andere wijze op de videokaart aan, eventueel met een verloopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
geen idee- ligt eraan welke pc je hebt, dat heb je niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
ik heb eigenlijk geen idee welke pc ik heb, qua specs etc heb ik geen idee....heb hem 5 jaar geleden gekocht en hij was al helemaal klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
ben je bij de pc? aan de achterkant staat een sticker met model nummer en merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
top ik ga ff kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
RCK380KWMN11151600297

dit staat achterop!

[ Voor 35% gewijzigd door JIPAAAAHHHH op 19-12-2020 13:43 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:44

sapphire

Die-hard pruts0r

Het is de fuxcapacitor die in overdrive draait!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
dat is de behuizing naam - het is dus geen standaard pc.

zitten er nog andere stickers op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
JIPAAAAHHHH schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:43:
RCK380KWMN11151600297

dit staat achterop!
Dat is alleen de behuizing van Coolermaster. Waar heb je je PC gekocht? Ga daar eens langs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
besteld bij bol.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
heb je de bon / factuur nog? want daar staat op wat erin zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
verder zitten er geen stickers op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
nee jammer genoeg ben ik daar toen der tijd niet heel netjes mee omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
maar als ik het goed begrijp kan de HDMI output die het nog doet het waarschijnlijk simpel weg niet opbrengen om een spel te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
zet pc uit, haal stekker uit stopcontact, duw 5x op startknop (doet natuurlijk niets)

Aan achterkant zitten schroefjes, draai die los, haal zijpaneel eraf

https://tweakers.net/i/ws...8u_eWA=/i/2000861569.jpeg die schroefjes helemaal links op deze foto.

[ Voor 27% gewijzigd door 99ruud99 op 19-12-2020 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rctworld
JIPAAAAHHHH schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:47:
nee jammer genoeg ben ik daar toen der tijd niet heel netjes mee omgegaan.
Je kunt toch inloggen bij BOL 8)7 Daar staat vast wel je historische order informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
oke ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Zodra zijkant eraf is , maak foto van de binnenkant van je PC. De kant waarbij je alle onderdelen kan zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Waarom moeilijk doen met stickers en computer openschroeven? Kijk bij 'About your PC' in Windows, of druk CTRL + SHIFT + ESC en ga in Task Manager naar de Performance tab, en daar kan je zien welke processor, hoeveel geheugen, en welke videokaart je hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Hahn schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:50:
Waarom moeilijk doen met stickers en computer openschroeven? Kijk bij 'About your PC' in Windows, of druk CTRL + SHIFT + ESC en ga in Task Manager naar de Performance tab, en daar kan je zien welke processor, hoeveel geheugen, en welke videokaart je hebt.
omdat deze behuizing kennende er sowieso wel wat stof uit gehaald mag worden na 5 jaar :P
En soms is GPU niet zozeer kapot maar zit er gewoon wat los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Probeer ook eens een foto van de achterkant (waar alle aansluitingen zitten) van de PC te maken.
Wellicht heb je een andere GPU poort die het wel nog doet. Heb je alleen een andere kabel nodig.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
Ik heb een AMD radeon (tm) r9 360 series
En een Intel HD graphics 4600
Intel i7 4790 CPU
8 GB gehouden DDR3
Toshiba dt01aca050

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
99ruud99 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:51:
[...]

omdat deze behuizing kennende er sowieso wel wat stof uit gehaald mag worden na 5 jaar :P
En soms is GPU niet zozeer kapot maar zit er gewoon wat los.
Hoe gaat iets los zitten na 5 jaar stilstaan? En aan zo'n foto van wat hardware ga je ook niet direct wat zien. Lijkt me een stuk handiger om eerst te checken of de videokaart überhaupt goed gedetecteerd wordt in Windows.

The devil is in the details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 15:22

DRINGEND HULP NODIG

Holy shit heb je al 112 gebeld?

Even serieus, we zijn geen helpdesk. En zelfs dan, als je zo zou beginnen zou ik ophangen.

Sowieso, zonder meer informatie is het onmogelijk je te helpen. We kunnen niet ruiken wat er mis is met je PC. Iets harder je best doen en iets meer informatie geven zou fijn zijn. 20 posts in een half uur en we weten nog steeds niks.

Nu inhoudelijk, maar dit is een gok vanwege gebrek aan details: de reden dat je tweede HDMI poort zo slecht presteert is waarschijnlijk omdat dat de onboard graphics van je CPU gebruikt, niet je videokaart. Zit die poort toevallig hoger dan de eerste, een kwartslag gedraaid, tussen je andere poorten? En die eerste poort apart van de rest, lager? Tussen twee of drie andere poorten die een beetje lijken op HDMI, maar dan met 1 schuin hoekje ipv twee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Om je even te helpen alle sarcasme hier te begrijpen: je geeft echt 5x te weinig informatie. Het is een mirakel dat iemand je uberhaupt nog probeert te helpen, maar hier gaat ie.

Ga even rustig naar de achterkant van de PC kijken. En dan vertel je dit: zit de 1e HDMI aansluiting horizontaal, een stukje beneden de USB aansluiting en dergelijk? Dat horizontale deel is je videokaart.

De 2e HDMI aansluiting zit daar iets boven, hoogst waarschijnlijk verticaal. Dat is je moederbord, en die HDMI poort wordt aangestuurd door de geintegreerde video"kaart"(chip) in je processor.

Dat verklaart het verschil in prestaties.

Afhankelijk van wat voor videokaart je precies hebt, zal je rondom die 1e (kapotte) hdmi poort ook nog een aantal andere poorten zien zitten.

Een daarvan, genaamd "displayport", lijkt vrij veel op HDMI, behalve dat hij aan een kant rechthoekig is. Je kan een adaptertje kopen, die dat omzet naar een HDMI poort.

Uitgaande van dat het alleen een kapotte HDMI uitgang is, en niet je hele videokaart, kan je hiermee voor een paar eurie je probleem oplossen.

Het wordt op prijs gesteld als je ook wat moeite in je antwoord steekt. Dan krijgen we je het snelst weer aan het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
Ja hij zit inderdaad hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
99ruud99 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:40:
jawel hoor, loop ermee naar de mediamarkt :)
Die is dicht momenteel als het goed is (COVID etc :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
Ik probeer echt moeite te stoppen in mijn antwoorden maar ik heb geen idee waar ik over praat, ik weet zegmaar net hoe ik hem aan krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
de hdmi die je nu pakt gebruikt inderdaad de iGPU van je i7.
Heeft j9 rp 360 nog andere ingangen die je kan gebruiken buiten hdmi ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

JIPAAAAHHHH schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:56:
Ik probeer echt moeite te stoppen in mijn antwoorden maar ik heb geen idee waar ik over praat, ik weet zegmaar net hoe ik hem aan krijg...
Als je mijn antwoord dan even doorleest, en het nog steeds niet begrijpt: loop maar de PC speciaalzaak en vraag of ze je een nieuwe videokaart verkopen en inbouwen.

Als je geen moeite wilt steken in het leren begrijpen, googlen, dingen opzoeken, dan moet je iemand betalen om dat voor je te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 15:22
JIPAAAAHHHH schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:56:
Mijn advies: steek per reactie minimaal 5 minuten in het antwoorden van de vraag "welke informatie kan ik mogelijk toevoegen om een ander te helpen?". Je kan beter te veel dan te weinig informatie geven.

Ook foto's of screenshots toevoegen kan nuttig zijn, ookal weet je zelf niet waar je naar kijkt. Wij misschien wel. Let er bij foto's op dat tekst (modelnummers, etc) leesbaar zijn waar mogelijk. Anders gaan we vragen om betere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
Ik denk inderdaad, dat het een goede tip is om het met een adaptertje te doen via de display Port, kan ik uitsluiten waar het probleem zit bij de output of bij de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
achterin je pc heb je zo'n achtig deel:
https://tweakers.net/i/WS...dYxHizo=/i/2000625488.png

probeer de DP die naast de hdmi zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
Thanks voor t helpen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:57:
[...]

loop maar de PC speciaalzaak en vraag of ze je een nieuwe videokaart verkopen en inbouwen.
Jij komt niet zo vaak van zolderkamertje af zeker? :)

Alle winkels zijn dicht: COVID-19 ;) lockdown :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

M!chel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:00:
[...]

In Helsinki is alles gewoon open... :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:01:
[...]

In Helsinki is alles gewoon open... :+
Da's te ver lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 17:39
Zomaar een tip: ik heb een keer gehad met een videokaart dat de HDMI poort kortsluiting maakte, iets met een verbogen pinnetje.

Dat had 2 gevolgen, 1) de poort werkte niet en 2) de prestaties gingen hard omlaag, als in van 60 naar 10 fps in de gemiddelde game.

Klinkt een klein beetje als jouw verhaal. Misschien even de moeite waard om te checken waarom die HDMI poort het precies niet doet. Aan de topictitel en wijze van posten te zien zou ik echter hulp in roepen van iets als https://www.studentaanhuis.nl/ of idd een computerwinkel voor zover mogelijk. Dit forum werkt beter als je zoals Peetz0r en anderen al aangeven je eigen research wilt doen en de tijd ervoor wilt nemen.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ahrnuld schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:00:
Zomaar een tip: ik heb een keer gehad met een videokaart dat de HDMI poort kortsluiting maakte, iets met een verbogen pinnetje.

Dat had 2 gevolgen, 1) de poort werkte niet en 2) de prestaties gingen hard omlaag, als in van 60 naar 10 fps in de gemiddelde game.

Klinkt een klein beetje als jouw verhaal. Misschien even de moeite waard om te checken waarom die HDMI poort het precies niet doet. Aan de topictitel en wijze van posten te zien zou ik echter hulp in roepen van iets als https://www.studentaanhuis.nl/ of idd een computerwinkel voor zover mogelijk. Dit forum werkt beter als je zoals Peetz0r en anderen al aangeven je eigen research wilt doen en de tijd ervoor wilt nemen.
Ik denk dat student aan huis hier geen goede oplossing is. Zij zullen komen en vaststellen dat de computer geen beeld geeft op 1 HDMI aansluiting. De andere HDMI-aansluiting is van het moederbord. Ik kan me niet voorstellen dat dit een softwarematig probleem is. Dus dan is het probleem nog steeds niet opgelost.

Als TS naar de computerwinkel gaat, kan een medewerker een andere aansluiting proberen. Als dit wel werkt, is het probleem snel opgelost en kan hij waarschijnlijk nog terplekke een juiste kabel/adapter kopen. Anders zal er uitgezocht moeten worden of een andere videokaart geplaatst kan worden, maar dat moest toch al bij de computerwinkel. Ik ga er althans vanuit dat de TS niet weet hoe hij een videokaart moet plaatsen, laat staan mogelijke problemen met de compatibiliteit moet oplossen. Het blijft immers een pre-build.

Dat gezegd hebbende, wil ik ook even wat zeggen over student aan huis. Ze gaan zo godsgruwelijk slecht met hun medewerkers om, dat je ze niet financieel moet willen steunen. Ik heb er gewerkt en ik ben blij dat ik er niet meer werk. Je krijgt 11 euro per uur geloof ik (loon is iets omhoog gegaan, sinds ik er niet meer werk). Veelal zijn het opdrachten zoals deze waar je een half uur voor nodig hebt. Daarvoor mag je 2x 30 minuten fietsen en krijg je 5,25 (2,50 "voorfietskosten" + 2,75 uurloon). Dat ze je vanwege jouw 0-urencontract voor minimaal 3 uur moeten uitbetalen, hebben ze schijt aan. Ondertussen beuren die zakkenwassers het geld. Zij verdienen 32 euro, door een telefoontje aan te nemen en een afspraak in te plannen. Goed de telefonist moet ook betaald worden, maar dat is in principe 32 - 5,75 = 26,25 voor student aan huis... Mocht de klant onverhoopt niet thuis zijn/de afspraak te laat afgezegd hebben, fiets je voor niks en verdoe je 1 uur van je tijd en krijg je 2,50. Bij flink klagen, willen ze het als uitzondering verhogen naar 5 euro.

Verder vind ik ook dat ze onethisch jegens hun klanten zijn. Ze verzinnen allerlei acties, zodat nietswetende ouderen afspraken boeken die eigenlijk niet nodig zijn. Goed, geld verdienen mag, maar niet op deze manier. De studenten weten natuurlijk lang niet alles en soms is iets gewoon niet op te lossen. Dan laten ze hun klanten stikken. Als een klant niet wil betalen, moet je de klant overtuigen om toch te betalen. Dat is best vervelend. We zijn studenten en niet iedereen kan even goed overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
M!chel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:00:
[...]

Zijn PC-winkels dan ook dicht? Dat zou ik echt heel bijzonder vinden. Ik weet dat hulpstation en fiksi gewoon nog open zijn. Ik krijg namelijk nog steeds afspraken doorgestuurd van fiksi en laatst kreeg ik een berichtje van hulpstation dat ze iemand in mijn buurt zochten om aan huis te komen. Dat zou heel krom zijn, dat de zakkenwassers van deze wereld (oké, fiksi is zo slecht nog niet, maar er is genoeg aan op te merken) gewoon studenten mogen inzetten tegen een hongerloontje om tijdens een pandamie computers aan huis te fixen en de computerwinkels dicht moeten. Overigens zijn computers nu belangrijker dan ooit. Dus ik kan me niet voorstellen dat computerwinkels niet bij de essentiële winkels horen.

Edit: lijkt dus dat comouterwinkels open zijn voor reparaties:
https://www.rijksoverheid...-winkels-tijdens-lockdown

Tenminste ik schaar een computer onder een consumentenartikel. Consumentenartikelen mogen gerepareerd worden: "locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen."

[ Voor 17% gewijzigd door hoi1234 op 19-12-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:54
:)

Asus RTX 4090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-05 07:48
Hahn schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:50:
Dat of download iets als specy of andere software die je pc uitleest.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 01:56

Redneckerz

A place to be.

Of nog beter CPU-Z/GPU-Z waar je middels print screen een screenshot van kan maken.

Nu wil ik de OP niets te kort doen, maar het moet worden gezegd: Deze mensen komen nu ook op Tweakers en dat is het resultaat van beslissingen van gisteren, vandaag en waarschijnlijk ook morgen.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
Wat zit het jullie allemaal hoog in je bol, omdat je toevallig iets van pc etc afweet sarcastische goofys’s ik ben een extreme nobody als het om dit onderwerp gaat vandaar de roep om hulp....wil je niet helpen reageer vooral niet maar ga je niet zo druk zitten maken. Ga een rondje wandelen of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
JIPAAAAHHHH schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:33:
Wat zit het jullie allemaal hoog in je bol, omdat je toevallig iets van pc etc afweet sarcastische goofys’s ik ben een extreme nobody als het om dit onderwerp gaat vandaar de roep om hulp....wil je niet helpen reageer vooral niet maar ga je niet zo druk zitten maken. Ga een rondje wandelen of iets dergelijks.
Ik ben het helemaal met je eens, ik schrok ook van bepaalde reacties.
Ik heb ook niet de pc kennis, ik durf nu al helemaal niets meer te vragen.
Is dit Tweakers waardig om iemand af te branden omdat hij geen pc of ict kennis heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
Blijkt normaal te zijn... nu reageren ze ook niet meer dan vraag ik me toch af wat je op dit forum doet als je bij een topic toxic reacties gaat zetten....
ga maar lekker wow spelen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:24
@JIPAAAAHHHH Het is een beetje dubbel.
Aan de ene kant schrik ik ook van de kansloze reacties en vind ik dat men onnodig reageert. Aan de andere kant is het vrij lastig iemand helpen die wel heel erg weinig informatie geeft. Ook na herhaaldelijke verzoeken blijft de gewenste informatie uit (of nihil) waardoor men al snel zoiets heeft van 'nou sorry maar hier kan ik ook niet helpen' en vervolgens in de sarcasme modus schieten.

Ik vermoed dat een foto (van de achterkant van de pc) hier al wonderen had gedaan.

Leerpuntje voor de volgende keer, voor beide partijen, niet in iedereen heeft dezelfde kennis en we kunnen elkaar alleen helpen als we voldoende informatie van elkaar krijgen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04 22:30

Lappieboy

voltijd nerd

JIPAAAAHHHH schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:30:
Blijkt normaal te zijn... nu reageren ze ook niet meer dan vraag ik me toch af wat je op dit forum doet als je bij een topic toxic reacties gaat zetten....
Sommige reacties zijn idd wellicht een tikje vijandig maar er zit hier ook een waarheid in.
Je wekt de indruk weinig moeite te willen nemen en doet alsof 'wij' een glazen bol hebben.

Gezien je antwoorden tot dusver denk ik dat er iets met de hdmi poort van je videokaart is of met de videokaart zelf.
Je hebt de monitor waarschijnlijk nu op de onboard GPU wat de tegenvallende prestaties kan verklaren.

Gezien je kennis van computers denk ik dat je er goed aan doet een lokale computer winkel of iemand in de buurt op te zoeken die er verstand van heeft die voor jou kan uitsluiten wat het probleem is.
Mocht de videokaart dan vervangen moeten worden kan je dat mooi laten doen, hoef je er ook geen uren tijd in te steken.

Bovenstaande bedoel ik trouwen op een positieve manier, niet als aanval of denigrerend. ;)

Wat @DonJunior zegt;
Hoe meer informatie, hoe beter het advies is wat je kan krijgen!

[ Voor 3% gewijzigd door Lappieboy op 19-12-2020 22:44 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:44

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja dan maar impopulair advocaat van de duivel spelen maaaaar....

Dat iemand geen fluit weet van computers is niet zo spannend dat weer het grootste deel van de wereldbevolking niet. Ik denk dat de irritatie vooral zit in het feit dat het overkomt dat je geen enkele moeite wilt/lijkt te doen (of het zo is terzijde).

Even inloggen op bol.com en een factuur nakijken word geopperd, geen reactie. Maak anders even een foto, geen reactie, ect.

Geen excuus om onaardig te doen maar hey 'wij' zijn ook maar mensen geloof het of niet.

En dat mensen niet reageren, ja dit klinkt waarschijnlijk heel ongeloofwaardig omdat je denkt dat 'we' allemaal nerds zijn die blijkbaar WoW spelen maar niet iedereen zit de hele dag achter zijn/haar PC....zeker op zaterdag avond :Y)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
Waarom word er nog gereageerd als ik niet genoeg info geef? Als de persoon in kwestie dat vind gaat hij toch een ander helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04 22:30

Lappieboy

voltijd nerd

JIPAAAAHHHH schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:48:
Waarom word er nog gereageerd als ik niet genoeg info geef? Als de persoon in kwestie dat vind gaat hij toch een ander helpen?
Ik zie hierboven toch nog genoeg zaken waar je iets mee kan, of niet? :*)

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 23:22
jipaaaahhh : de antwoorden staat er al 4x. ik vond de reacties helemaal niet toxic.

Er is gevraagd om foto's om jou te helpen, ik zie ze niet.
Er is gevraagd om welke onderdelen in jouw pc zitten, die noem je niet,.

Tweakers.net bestaat niet uit mensen die gedachten kunnen lezen. Zonder informatie kunnen mensen je niet helpen. Ik vind je negatieve reactie naar mensen die proberen je vrijwillig te helpen niet okee.

De twee oplossingen zijn:
* Koop een verloopstukje van displayport naar hdmi, dan weet je of de poort stuk is of de videokaart. (bijv https://www.allekabels.nl...splayport-hdmi-kabel.html)
* Ga naar een computerzaak en laat je helpen. Dat geld ben je kwijt als je bepaalde kennis of vaardigheden niet hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:33

T.C

JIPAAAAHHHH schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:30:
Een aantal reacties zijn inderdaad niet vriendelijk.
Dat komt deels omdat je niet de 1e, niet de 1000e, maar de 1000000e bent die:
- zelf niet heeft gezocht of aangeeft wat ze gezocht hebben,
- niet echt leest wat er gevraagd wordt of in ieder geval geen (volledig) antwoord geeft,

Bij tweakers wordt een beetje inzet verwacht.
Dat betekent onder andere zelf zoeken/aangeven wat je al gedaan/gezocht hebt.
Anderzijds betekent dat vragen beantwoorden die gesteld worden.

Dat het meer dan 2x vragen kost om erachter te komen welke HDMI aansluiting je gebruikt is raar en heeft weinig met jouw kennisniveau te maken.
(Je gaf zelf aan dat je een HDMI probleem had)

Als ik mijn garagehouder bel met "Mijn auto rijdt niet meer, kan je mij helpen", weet hij dat ook niet.
Voor het zelfde geld ligt hij op de bodem van het IJsselmeer.

- edit

Ik heb geen verstand van belastingen.
In mijn beleving is het werken met financiële cijfers, zoals de Britten zo mooi zeggen, "as interesting as watching paint dry"
Maar ik weet dat degene die mij helpt bepaalde informatie nodig heeft.
Precies die informatie geef ik ook wanneer daarom gevraagd wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door T.C op 20-12-2020 01:21 ]

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPAAAAHHHH
Joh, gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Tja, zulke reacties helpen natuurlijk ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Laten we dit topic maar dicht gooien want een goede afloop is hier ver te zoeken. Dit komt ook deels door jou, @JIPAAAAHHHH. Zoals je merkt willen we je graag helpen maar helpt hulp op afstand alleen als je relevante informatie geeft. Informatie waar men om vraagt. Dat is het enige waar men iets aan heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.