NAS aankoopadvies gevraagd. Synology?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 16:04
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een NAS die past bij mijn behoefte:
  • Autmatische backup maken van (mappen met) documenten, foto's, video
  • Bestanden via het netwerk voor alle devices toegankelijk kan maken
  • Media streamen vanaf een TV (of HTPC of Raspberry Pi
Ik dacht zelf aan een systeem met twee schijven. Een schijf van 4TB en een schijf van 2TB. 2TB op beide schijven zijn dan gereserveerd voor dubbele opslag van belangrijke bestanden. De overige 2TB is voor media en minder belangrijke bestanden.

Wat is je budget?
Max 400 euro. Incl. schijven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede verhalen gehoord over het gebruikersgemak van Synology. Ik kijk hierbij bijvoorbeeld naar de DS220j, DS218 of DS220+ maar vraag me af of de verschillen het prijsverschil waard zijn.
Daarnaast zie ik de WD Red veel aangeraden maar snap ik het verschil niet tussen WD Red en WD Red Plus. Prijsverschil is nihil, wat is de betere optie?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik werk met Windows PC en laptops die de NAS zullen benaderen. Daarnaast zou ik ook graag via een Raspberry Pi met bijv. Kodi bestanden willen kunnen afspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mycroft op 19-12-2020 13:32 ]

Beste antwoord (via Mycroft op 21-12-2020 09:25)

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:12

rickysedai

Whoop whoop

Ik ben inmiddels aan mijn derde synology en ik zou voor de 220+ gaan. Ik heb hem zelf ook. Ervaring leert dat een nas lang mee kan gaan. Mijn 410 heb ik dit jaar pas weggedaan. Dan is het wel echt fijn om te kiezen voor de krachtigere variant. De mogelijkheden met een synology zijn eindeloos. Er gaat een wereld voor je open. Voordat je het in de gaten hebt draai je veel verschillende programma’s en dan ben je blij dat je voor de snellere variant hebt gekozen.

Uiteraard is het een prijzige uitgave en ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar ik was de prijs na een dag al vergeten. Zo blij was ik ermee!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12 06:44
Je wil dus transcoden aangezien kodi dat niet doet. Hiervoor wil je liever een krachtige nas met Intel processor. De 220+ is een goede optie. Voor schijven pak je WD Red Pro. De non Pro’s hebben SMR technologie en zijn minder geschikt voor de RAID volume.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12 10:40
Mycroft schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:55:
Daarnaast zie ik de WD Red veel aangeraden maar snap ik het verschil niet tussen WD Red en WD Red Plus. Prijsverschil is nihil, wat is de betere optie?
Zoals @Djarune ook aangeeft, je wilt een schijf die niet gebruik maakt van SMR techniek. WD is bij de Red bij het uitbrengen van een nieuwe serie overgestapt van CMR naar SMR (zonder dit erg duidelijk te vermelden). Na behoorlijk wat ophef hebben ze de productie van het oudere model weer een flinke shop gegeven en die is nu te koop als de Plus.

nieuws: Western Digital brengt hdd's met CMR voortaan uit onder WD Red Plus-n...

De Pro is een wat ander kaliber en meer bedoeld voor professionelere NAS'en, draait bv ook op 7200tpm tov de 5400tpm van de normale Red en Plus.

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 16:04
Nielson schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:43:
[...]
Zoals @Djarune ook aangeeft, je wilt een schijf die niet gebruik maakt van SMR techniek. WD is bij de Red bij het uitbrengen van een nieuwe serie overgestapt van CMR naar SMR (zonder dit erg duidelijk te vermelden). Na behoorlijk wat ophef hebben ze de productie van het oudere model weer een flinke shop gegeven en die is nu te koop als de Plus.

nieuws: Western Digital brengt hdd's met CMR voortaan uit onder WD Red Plus-n...

De Pro is een wat ander kaliber en meer bedoeld voor professionelere NAS'en, draait bv ook op 7200tpm tov de 5400tpm van de normale Red en Plus.
In dat geval ga ik voor de WD Red Plus serie.

Dan nog wel de vraag over welke NAS het beste bij me past. Ik vind het prijsverschil wel groot aangezien de 220+ twee keer zoveel kost als de 220j. Misschien is de 218 een mooi tussenmodel met 2GB werkgeheugen maar wel 70 euro goedkoper.

Acties:
  • Beste antwoord

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:12

rickysedai

Whoop whoop

Ik ben inmiddels aan mijn derde synology en ik zou voor de 220+ gaan. Ik heb hem zelf ook. Ervaring leert dat een nas lang mee kan gaan. Mijn 410 heb ik dit jaar pas weggedaan. Dan is het wel echt fijn om te kiezen voor de krachtigere variant. De mogelijkheden met een synology zijn eindeloos. Er gaat een wereld voor je open. Voordat je het in de gaten hebt draai je veel verschillende programma’s en dan ben je blij dat je voor de snellere variant hebt gekozen.

Uiteraard is het een prijzige uitgave en ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar ik was de prijs na een dag al vergeten. Zo blij was ik ermee!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-12 20:09
*knip* topickaping en reageren in oude topics is niet de bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 27-02-2021 12:04 ]

Pagina: 1