Voor een vriend van mij heb ik een lijst samengesteld met componenten waarvan ik denk dat ze mooi samengaan. Nu is het zoals voor velen wachten wanneer de kaarten van Nvidia verkrijgbaar zijn. Ik heb hem gezegd dat hij dan misschien beter kan wachten, omdat de prijzen dan ook wat lager zouden liggen. Dat is natuurlijk nattevingerwerk. Bij het samenstellen van mn eigen pc zijn de prijzen de afgelopen maanden juist gestegen. Maargoed, dat besluit ligt helemaal bij hem. Voor nu zou hij dan iig zijn setup klaar hebben en hoeft hij alleen die 3080 of andere videokaart erbij in te drukken en die andere videokaart te verkopen. Bovendien kan hij de pc dan wel gebruiken voor het office-werk en het internetten.
Wenslijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een 21:9 scherm, office, internet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro. We gaan hem zelf assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij vindt ASUS een degelijk merk, maar ik heb niet zozeer begrepen dat dit een vereiste is. De pc moet vooral toekomstbestendig zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja. De kast van Corsair is waar het om gaat draaien. Daar gaat sowieso niks aan veranderd worden. Bovendien wilt hij graag RGB verlichting in zijn PC hebben. Ook is er voorkeur voor een grotere SSD. Geforceerd games verwijderen vanwege ruimtegebrek wordt hij niet vrolijk van.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik bouw niet vaak PC's en wil er ook zeker mn hobby niet van maken. Toen ik mijn PC samenstelde heb ik hier ook om feedback gevraagd en de input was zeer waardevol. Daar ben ik voor mijn vriend ook naar op zoek. Uiteraard is het belangrijk dat componenten compatible zijn, maar daarnaast heb ik nog een aantal vragen:
Wenslijst:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 307,71 | € 307,71 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550-PLUS | € 131,05 | € 131,05 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC | € 78,05 | € 78,05 |
1 | Behuizingen | Corsair Crystal 680X RGB Zwart | € 213,06 | € 213,06 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 RGB Edition | € 53,91 | € 53,91 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16 | € 149,44 | € 149,44 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 119,- | € 119,- |
1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 224,86 | € 224,86 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.308,03 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een 21:9 scherm, office, internet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro. We gaan hem zelf assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij vindt ASUS een degelijk merk, maar ik heb niet zozeer begrepen dat dit een vereiste is. De pc moet vooral toekomstbestendig zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja. De kast van Corsair is waar het om gaat draaien. Daar gaat sowieso niks aan veranderd worden. Bovendien wilt hij graag RGB verlichting in zijn PC hebben. Ook is er voorkeur voor een grotere SSD. Geforceerd games verwijderen vanwege ruimtegebrek wordt hij niet vrolijk van.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik bouw niet vaak PC's en wil er ook zeker mn hobby niet van maken. Toen ik mijn PC samenstelde heb ik hier ook om feedback gevraagd en de input was zeer waardevol. Daar ben ik voor mijn vriend ook naar op zoek. Uiteraard is het belangrijk dat componenten compatible zijn, maar daarnaast heb ik nog een aantal vragen:
- Ik weet dat Ryzen processors moeite hebben met geheugen van Corsair. De reden dat ik voor deze heb gekozen is de prachtige RGB en het feit dat er in de reviews te lezen is dat deze iig met de 3600 zou werken. Is dat automatisch dan ook voor de 3700 het geval?
- RGB is leuk, maar ik heb er gewoon geen kaas van gegeten. Nu zie ik dat deze kast compatible is met iCUE. Als ik kijk op de website van corsair dat je o.a. kunt kiezen voor een Liquid cooler. Meer RGB, maar ook meerwaarde? Wat zou jij doen of heb je gedaan als je (RGB)componenten moest uitkiezen rond deze kast?
- De 3080 heeft Ray tracing en de 6800/6900 van AMD niet. Je ziet dan ook een verschil in performance. Ik denk zelf dat je nog het beste voor een Nvidia kaart kunt kiezen ipv AMD vanwege deze extra functionaliteit. Maar als niet PC-gamer weet ik niet zo goed wat wijsheid is. Wanneer kies je voor een AMD kaart en wanneer voor eentje van Nvidia?
- Ik heb de Intel 660p geselecteerd vanwege zn relatief betaalbare 2TB variant. Is deze vlot genoeg? Ik twijfel over deze selectie
- Ik heb het nooit begrepen waarom een game pc een peperduur X570 moederbord nodig heeft tov goedkopere varianten. Waarom is dat?