Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:57
Er zit een storing in het kabeltje + aansluitingen van mijn reset knop. De aan/uit knop en HDD led werken prima. Wanneer ik op het moederbord de aan/uit knop aansluit op waar normaal gesproken de reset kabel zit, werkt de reset functie prima. Het probleem is dus echt hetgeen in de behuizing zit, op het moederbord werkt alles normaal.

Zijn er externe modulen/knopjes/setjes die ik kan aansluiten zodat ik toch nog handmatig kan resetten (zonder rechtstreeks op het MoBo te pushen ;)) ? Aan/uit telkens vind ik niet prettig als het niet hoeft.

MoBo: pricewatch: Gigabyte X570 Aorus XTREME
Case: pricewatch: Nanoxia Deep Silence 6 Rev.B Zwart

[ Voor 20% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 19-12-2020 12:20 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Ieder kabeltje met aan één kant 2 plugjes en aan de andere kant een moment schakelaartje zal gewoon werken.

Zoiets is vast wel te vinden op aliexpress of via V&A van een medetweaker voor nop/zacht prijsje :)

Grote kant dat ik het zelf nog wel op zolder heb liggen, kan even kijken voor je maar dat word vanavond/eind van de middag pas :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:03
trek een schakelaar (aan/uit of reset maakt niet uit)uit een andere kast zou ik zeggen.
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:18:
Aan/uit telkens vind ik niet prettig als het niet hoeft.
Die zin begrijp ik niet helemaal, waarom is resetten beter dan aan/uit.
(kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst op de reset knop (van een PC) gedrukt heb.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Controleer de kabel van behuizing naar moederbord of deze niet defect is of
los is gegaan aan de behuizing kant.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://nl.aliexpress.com/item/4001260349740.html

Maar elke switch ( NO ) zal werken, het is een kwestie van de twee puntjes met elkaar kortsluiten, wat een reset / aan-uit actie in werking zet