Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsteverink99
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-07-2021
Hallo,

ik zit al enige tijd met een puzzel in mijn hoofd. Kan ik op mijn laptop 2 beeldschermen aansluiten?

Ik heb zitten zoeken en heb verschillende dingen gevonden zoals rechtstreeks aansluiten op hdmi port (1 beeldscherm al aangesloten daarop), converter van usb port naar hdmi en usb c naar hdmi. Alleen heb geen idee of mijn laptop dat uberhaupt aan kan om 2 beeldschermen te hebben aangesloten.

zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Type laptop: pricewatch: Asus R558UJ-XX069T

Mvg,

Daniël Steverink

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb op mijn hp laptop een uitbreiding via usb 3.2 zitten waar 2 schermen en het toetsenbord en muis op aangesloten zitten, werkt perfect. HP G5
Zoek even op docking stations in de pricewatch Asus simpro dock

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsteverink99
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-07-2021
nu heb ik deze gevonden.

https://www.usb-c-adapter...qLzYs0kxVm1kaAkbPEALw_wcB

alleen weet ik dus niet of mijn laptop hiermee compatible is, heb wel een usb c aansluiting namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Heb je al op de site van Asus zelf gekeken? Anders even een mailtje sturen naar de helpdesk

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik gebruik zelf een adapter van USB C naar (alleen) HDMI, dus het kan simpeler / goedkoper. Blijft wel de vraag of je laptop dat ondersteunt, maar bij recente laptops neem ik aan van wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

dsteverink99 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:20:
nu heb ik deze gevonden.

https://www.usb-c-adapter...qLzYs0kxVm1kaAkbPEALw_wcB

alleen weet ik dus niet of mijn laptop hiermee compatible is, heb wel een usb c aansluiting namelijk.
Het staat niet letterlijk op de site of in de manual maar heb het grote vermoeden dat dit gewoon werkt, er zitten trouwens ook een VGA en HDMI aansluiting aan de zijkant, daar kun je ook 2 monitoren op aansluiten en kijken wat er gebeurd ;)

Pagina: 1