Printer print blanco pagina's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27
Heb hier een Hp laserjet P1005 staan die van de een op de andere dag ineens blanco pagina's print.
Eerste idee was dat de toner op zou zijn. Dus een nieuwe cartridge besteld, maar dit maakt helaas geen verschil.

De printer word gebruikt met een Windows 10 laptop en heeft altijd probleemloos gewerkt.

Ben al een tijdje online aan het zoeken geweest. En los van de standaard oplossingen kom ik niet verder.
Toner cartridge is nieuw, deze is NIET origineel HP maar een vervangingsexemplaar van 123inkt.
De vorige cartridge was dit ook en heeft het altijd prima gedaan.

Verder heb ik drivers gedownload van HP, ook dit maakt geen verschil.

Er is niets afgebroken in de printer of andere narigheid.

Zou dit te maken kunnen hebben dat de cartridge geblokkeerd word door de software omdat deze niet origineel is?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Beste antwoord (via Franko P. op 19-12-2020 20:31)

• futurechild
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 17:12
Je kunt op dit model een interne testpagina afdrukken door de toner klep 5x open en dicht te doen.

Blanco pagina's worden doorgaans veroorzaakt door een defecte tonercartridge, defect hoogspanningsboard (of slechte contacten tussen hoogspanningsboard en toner) of doordat de laser wordt geblokkeerd.

De fuser heeft hier niets mee van doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zou het kunnen dat de drum of de fuser defect is? Dit soort problemen worden nog wel eens aan één van deze onderdelen gerelateerd. Ik heb er zelf niet echt ervaring mee, dus ik weet niet precies wat kapot is.

Waarschijnlijk kan 123inkt je tips geven. Ik zou even een mailtje sturen, waarin je je problemen omschrijft. Waarschijnlijk kun je ze ook vragen of de fuser in de cartridge zit. Bij sommige printers moet je de fuser met de cartridge vervangen. Bij andere printers is dit weer een apart vervangbaar onderdeel.

Zie je verder geen meldingen op het LCD (als de printer deze heeft) of lampjes branden/knipperen? De printer hoort zelf aan te geven dat een verbruiksartikel z'n levensduur bereikt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Zal er eens een mailtje aan wagen, de printer heeft geen lcd display, en er gaan ook geen andere lampjes branden anders dan de groene dat ie aan staat.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb je (naast uit Windows) al eens geprobeerd om een testpagina op de printer uit te printen?

Meestal kun je die met een knoppencombinatie wel tevoorschijn tonen (zie handleiding printer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Jep geprobeerd maar het ding heeft precies 1 knop, de aan en uit knop. Maar via Windows een testpagina printen is geen probleem, wat wel een probleem is is dat de testpagina er blanco uit komt. :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• futurechild
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 17:12
Je kunt op dit model een interne testpagina afdrukken door de toner klep 5x open en dicht te doen.

Blanco pagina's worden doorgaans veroorzaakt door een defecte tonercartridge, defect hoogspanningsboard (of slechte contacten tussen hoogspanningsboard en toner) of doordat de laser wordt geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
futurechild schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:52:

Heb de printer open gemaakt, ik heb sterk het vermoeden dat het hoogspanningsdeel niet goed werkt. Ik meet daar een zeer wisselend voltage. De cartridge durf ik wel uit te sluiten aangezien de vorige het ook ineens niet deed. De contacten tussen toner en printer zijn ook schoon.

Denk dat het goedkoper is om de printer te vervangen helaas.

Pagina: 1