Gaming pc bouwen of kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmantel
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09-2021
Zelf bouwen of complete pc kopen?
Ik wil graag met een budget van rond de 1000 euro een gaming pc. Ik heb nog nooit een gaming pc gebouwd en vind dit toch wat spannend. Ik twijfel dus over het bouwen van een gaming pc of het kopen van een complete gaming pc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik wil graag grote games gaan draaien op de pc zoals assassins creed valhalla en cod warzone.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben na een tijdje onderzoeken uitgekomen bij deze pc:

REBELPLAY Gaming PC - Ryzen 7 - RTX 2060 - 16GB RAM - 480GB SSD - RGB - WiFi

Specificaties:
Processortype Tooltip
AMD Ryzen 7
Processornummer Tooltip
Ryzen 7
Aantal processorkernen
8
Geheugen
Intern geheugen Tooltip
16 GB
Opslag
Totale opslagcapaciteit
480 GB
Opslagcapaciteit SSD
480 GB
Type opslag
SSD
Harde schijf snelheid Tooltip
Solid State
Kaartlezer
Geen extern geheugenslot
Videokaart
Videokaartmodel
Stand alone videokaart
Videokaart Tooltip
NVIDIA GeForce RTX 2060
Videokaartgeheugen Tooltip
6144 MB
Voor mijn gevoel is deze qua prijs / kwaliteit het beste.

Adviseren jullie mij om deze te kopen of denken jullie dat ik wel een game pc kan bouwen rond de 1000 euro die beter is dan deze?

Groetjes, Pim :)

[ Voor 24% gewijzigd door pimmantel op 19-12-2020 10:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Dit is een beetje als vragen:

"Is deze zwarte BMW snel?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmantel
BFmango, een beetje een flauwe opmerking, want ik kwam met vraag die voor mij best serieus was. Zou je inhoudelijk je opmerking willen verduidelijken? Als mijn vraag te algemeen is dan hoor ik het graag, maar wel onderbouwd alsjeblieft.

Edit: Ik ben ook nog helemaal nieuw in deze wereld en ben er pas sinds een paar dagen ingedoken. Als ik beter een gespecificeerd topic aan kan maken hoor ik daar ook graag een insteek voor! :)

[ Voor 29% gewijzigd door pimmantel op 19-12-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-07 11:28

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Is dat die met een R7 2700, DDR4 2666, A320 bord en onbekende SSD en dito voeding?

Klinkt niet als een goede deal. Als je zelf iets gaat (of laat) bouwen weet je tenminste wat er over de hele linie echt in zit qua hardware. Nu krijg je traag geheugen, een minimaal moederbord en een oudere cpu.

Daarnaast is het maar de vraag wat voor voeding en SSD je krijgt, waarschijnlijk wordt er daar namelijk op bespaart. Zonder te weten welke dit exact zijn, zou ik het niet aanraden.

[ Voor 23% gewijzigd door Wolvganger op 19-12-2020 11:01 ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 23:37
Uiteraard is het "eng" zelfs voor iemand die al een paar keer een pc samengesteld en gebouwd heeft.
Het leukste is natuurlijk om de verschillende componenten uit te zoeken welke het beste zijn voor het geld maar ook welke het beste passen bij elkaar en goed samen werken.
Wat goed kan helpen is dat de winkel waar je de spullen koopt alvast de belangrijkste componenten voor je monteert.
O.a. Azerty - https://azerty.nl/category/componenten/Assemblage_Service - doet dit voor een schappelijk bedrag.
Wanneer alles geleverd wordt hoef je alleen de boel maar in te bouwen en aan te sluiten.
Het kan een heleboel geld schelen wanneer je het zelf bouwt en je hebt ook betere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmantel
JantjeKoud,

Bedankt voor de site waar ze het voor je in elkaar zetten! Wanneer je het zelf zou doen moet je zelf ook van alles installeren wanneer je een computer zelf in elkaar zet of het is alles in elkaar klikken / schroeven etc. en dan opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmantel
Wolvganger,

Bedankt voor de reactie hierdoor ga ik nog verder kijken, want ik dacht dat ik een goede deal te pakken had. Daarom wilde ik het even langs de tweakers halen, want zoals gezegd ben ik een behoorlijke leek in deze wereld op zoek naar een goede game computer van rond de 1000 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:29
Deze site heeft een paar handige hulpmiddelen, zoals de Wenslijst, kijk daar eens naar :) . Als ik hem zelf maak kom ik voor 1000 euro met jou inventaris dan uit op
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 307,71€ 307,71
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 70,95€ 70,95
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 Windforce OC 6G€ 321,51€ 321,51
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 39,-€ 39,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 99,85€ 99,85
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 66,90€ 66,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 54,90€ 54,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.012,72

Als je deze onderdelen krijgt is het dus best een goede deal, en verdient de leverancier weinig - maar als je de onderdelen die Wolvganger noemt gebruikt zijn in in die Rebelplay dan is de deal al veel minder goed :( (maar verdient de leverancier wel iets 8) )

Onderdelen zijn momenteel duur - onder andere AMD CPU's en videokaarten, daarom krijg je bijvoorbeeld waarschijnlijk een oude Ryzen, trager geheugen, slechter moederbord, etc. in een pre-built. Zie bijvoorbeeld ook de prijsstigingen in de Best Buy guide - dat systeem is in een paar maanden tijd 200 euro duurder geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 19-12-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 23:37
Bedankt voor de site waar ze het voor je in elkaar zetten! Wanneer je het zelf zou doen moet je zelf ook van alles installeren wanneer je een computer zelf in elkaar zet of het is alles in elkaar klikken / schroeven etc. en dan opstarten?
Het belangrijkste heb ik door hun laten doen en dat is de processor plaatsen met de koeler en geheugenstrips.
Ook controleren ze het op een goede werking en controleren ze of de onderdelen die je hebt gekozen ook werkelijk bij elkaar werken op het gekozen moederbord.

PS. Ik zou een iets minder dure processor nemen bv. de AMD Rijzen 5 3600, wellicht een iets beter moederbord. En vergeet ook een koelblokje niet op je SSD NVMe.
Pagina: 1