Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peepeevs
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-12-2020
Mijn vraag
...
Ok, allereerst ... ik begon dit eerlijk gezegd pas ongeveer een jaar geleden op te merken, en toen wist ik niet of het gewoon het specifieke spel was dat ik speelde of dat ik misschien me gewoon misschien verbeelde. Maar sindsdien heb ik nogal wat verschillende spellen gespeeld, en ik begon het ook in andere spellen op te merken, maar niet in alle spellen, en daarom geloof ik dat het iets echts is.

Ik schijn een behoorlijk hardnekkig probleem te hebben met het achterblijven van de input van de controller. Met nogal wat verschillende spellen die ik heb gespeeld, lijkt het erop dat de vertraging echt minder dan een halve seconde is, maar dit is genoeg om het gevoel te geven dat je speelt terwijl je dronken bent. Zoals ik al zei, ik heb zoiets een tijdje geleden opgemerkt tijdens het spelen van het spel Yakuza: Kiwami 2, maar ik begon echt zekerder te worden van dit probleem terwijl ik de spellen Far cry 4 en 5 opeenvolgend opnieuw speelde. Ik had Far Cry 4 in mijn Steam-account en toen ik overschakelde om FC5 te spelen op mijn PS4, merkte ik hoe veel soepeler Far Cry 4 was in zijn responstijd. Ik denk dat dit veel meer opvalt in een schietspel waar snelle reacties meer nodig zijn. Ik merkte dit opnieuw echt toen ik Watch Dogs 2 opnieuw speelde en toen begon ik dit te schrijven
Tot nu toe heb ik veel verschillende oorzaken vermoed, en ik heb veel dingen geprobeerd.

Ik vermoed nog steeds dat het een soort hardwareprobleem is, maar ik heb echt geen idee wat het nog meer kan zijn ... Ik ost nu dus gewoon deze vraag en probeer hier wat hulp bij te krijgen, want ik weet het gewoon niet hoe dit op te lossen.
Ik hoop echt dat iemand me een goede input kan geven. Bij voorbaat bedankt
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
samsung p2370hd (TV)
Voor de rest gewoon alles wat standaard bij een ps4 zit
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...1: Ik vermoedde dat het systeem zelf het probleem was, dus ik probeerde de database opnieuw op te bouwen, maar het maakte niet veel uit.
2: Ik heb geprobeerd veel dingen te verwijderen om meer ruimte op de harde schijf vrij te maken, maar dat werkte niet.
3: Ik vermoedde de bluetooth-verbinding, dus ik heb geprobeerd de controller aan te sluiten op de USB, maar dit maakt ook geen verschil.
4: Ik vermoedde het scherm, dus heb ik de HDMI op mijn pc-monitor aangesloten. Ik was niet 100% zeker of dit een verschil maakte, maar het was zeker niet genoeg om het responsief genoeg te laten voelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 13:23
Staat game mode op de tv aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai je op 60+ fps bij je PC games? Want de PS4 games die je noemt draaien op 30 fps, wat sowieso al voor 16ms extra input lag zorgt. En als het geen stabiele 30 fps is nog meer dan dat.

Je dronken voelen is ook hoe ik het spelen van 30 fps zou beschrijven. Gooi anders bij FC4 die framerate cap eens op 30 en kijk of je dan hetzelfde ervaart.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peepeevs
Uhm...Wist niet eens dat mijn tv een game mode had.. Lol.. Ik heb wel ooit de input van de HDMI poort van een gewoon tv-signaal naar een PC signaal verandadrd. (of tenminste, zoiets). Ik had toen ik mijn ps4 voor het eerst had ook lag-problemen, die ik blijkbaar kon oplossen door te veranderen op wat voor een manier de tv het signaal interpeteert (op de eerder genoemde manier dus)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:54:
Draai je op 60+ fps bij je PC games? Want de PS4 games die je noemt draaien op 30 fps, wat sowieso al voor 16ms extra input lag zorgt. En als het geen stabiele 30 fps is nog meer dan dat.

Je dronken voelen is ook hoe ik het spelen van 30 fps zou beschrijven. Gooi anders bij FC4 die framerate cap eens op 30 en kijk of je dan hetzelfde ervaart.
Ik heb ook aan het FPS probleem zitten denken.Alleen als ik me niet verkeerd herriner waren alle Ubisoft games sowieso op 30 fps, ook op steam. Ook had ik nooit deze problemen met games op mijn ps3 waarbij ik deze TV gebruikte. Maar ik zal het indedaad wel even uitproberen, zal laten weten wat ik dan ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Probeer eens een andere controller.. kennis, iemand in de buurt, een tweaker.. mocht je geen 2e hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peepeevs schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:08:
[...]

Uhm...Wist niet eens dat mijn tv een game mode had.. Lol.. Ik heb wel ooit de input van de HDMI poort van een gewoon tv-signaal naar een PC signaal verandadrd. (of tenminste, zoiets). Ik had toen ik mijn ps4 voor het eerst had ook lag-problemen, die ik blijkbaar kon oplossen door te veranderen op wat voor een manier de tv het signaal interpeteert (op de eerder genoemde manier dus)

[...]

Ik heb ook aan het FPS probleem zitten denken.Alleen als ik me niet verkeerd herriner waren alle Ubisoft games sowieso op 30 fps, ook op steam. Ook had ik nooit deze problemen met games op mijn ps3 waarbij ik deze TV gebruikte. Maar ik zal het indedaad wel even uitproberen, zal laten weten wat ik dan ervaar.
FarCry 4 heeft voor zover ik weet geen 30 FPS cap op PC.

Van wat ik van Yakuza: Kiwami 2 weet is dat je bij de base PS4 al blij mag zijn als je de 30 überhaupt haal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik zou het eerlijk gezegd ook eerder bij het scherm zoeken dan bij de controller of de games, klinkt alsof die samsung gewoon een hoge inputlag heeft. Zoek inderdaad eens naar een game mode, en zet alle beeld "enhancing" dingen eens uit.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peepeevs
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:54:

Heb even voor de lol de fps counter aangezet om te kijken hoe FC4 draait op de pc... Lijkt meestal rondom de 40 fps te zitten, met vlagen van 50 fps.. Zou inderdaad kunnen dat het de fps is, maar is niet zodanig hoger dat ik kan concluderen dat het daar aan licht... Kon ook niet veel verschil merken als ik de fps naar beneden schroefde.
Phase schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:44:
Ik zou het eerlijk gezegd ook eerder bij het scherm zoeken dan bij de controller of de games, klinkt alsof die samsung gewoon een hoge inputlag heeft. Zoek inderdaad eens naar een game mode, en zet alle beeld "enhancing" dingen eens uit.
Dat zou goed kunnen inderdaad... Is wel een al wat oudere tv die ik gekocht had ergens rond de tijd dat ik nog alleen een ps3 had.. Werkte wel perfect voor die ps3 iig... Maar daarom wil ik het dus zeker weten, want geld uitgeven aan een nieuwe zonder reden is ook weer zonde...
Er zat idd een gammode op mijn tv! Nooit van geweten.. Hoewel ik niet goed kan zeggen of dit het nou echt beter maakt... Het zit in ieder geval zeker nog niet op een niveau waar ik echt het gevoel heb dat het lekker responsief is.
Montaner schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:12:
Probeer eens een andere controller.. kennis, iemand in de buurt, een tweaker.. mocht je geen 2e hebben.
Toevallig kon ik dit vrij makkelijk uitproberen. Ik had voordat ik ooit een ps4 had wel een ds4 controller gekocht voor mijn pc, en ik heb hem sindsdien ook nooit anders gebruikt dan voor de pc... De controlstick van deze controller zit merkbaar steviger vast (alsof ie minder gebruikt is dus). Ik heb 'm gewoon even via de USB aangesloten, maar ik kon echt geen enkel verschil merken jammer genoeg...
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:34:
[...]

FarCry 4 heeft voor zover ik weet geen 30 FPS cap op PC.

Van wat ik van Yakuza: Kiwami 2 weet is dat je bij de base PS4 al blij mag zijn als je de 30 überhaupt haal.
Ja, daarom dacht ik eerder bij Kiwami 2 ook dat het gewoon aan het spel lag. Heeft te maken met de Dragon-engine die in het spel gebruikt word volgens mij, want andere Yakuza games met oudere engines zijn een heel stuk responsiever
Pagina: 1