Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Goedemorgen audiofielen :-)

Na jaren plezier neem ik afscheid van mijn Harman Kardon Aura. Een prachtige speaker met een indrukwekkend geluid gezien de afmetingen, maar een slechte connectivity.

Er moet uiteraard iets voor in de plaats gaan komen voor het voornamelijk afspelen van muziek en overweeg genoemde kandidaten, maw een HomePod of 4x Sonos One in de hoeken van de woonkamer.

Ik lees goede reviews van de HomePod, op de smart kwaliteiten na dan. Siri gebruik ik zelden of nooit, dus dat is geen overweging. Geluidskwaliteit wel en daar lijkt de HomePod hoge ogen te gooien.

Over de Sonos speakers lees ik dat een aantal functies worden uitgeschakeld wanneer in surround mode (ik neem aan dat dat geldt vanaf stereo pairing tot een surround setup, voor zover mogelijk), waaronder AirPlay. Dat is wel een overweging gezien ik eigenlijk altijd AirPlay gebruik.

Uit de ooghoeken ook nog even gekeken naar een Sonos Beam, maar deze lijkt niet heel hoog te scoren op gebied van muziek, plus dat ik ook niet veel interesse in een home cinema setup heb.

Zinnig om te vermelden wellicht, op de bovenverdieping (slaapkamer plus technische ruimte) heb ik al 3 Sonos units staan (2x Ikea Symfonisk, 1x Sonos One 2g).

Misschien wil iemand zijn/haar mening delen over bovenstaande? Bedankt voor de moeite alvast!

groeten,

Lawrence.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
2X Sonos one heeft mijn voorkeur boven 1 puntspeaker, hoe goed die ook mag zijn.
4X Sonos one (een in elke hoek) is goed voor achtergrond muziek, maar als je graag naar muziek (stereo) luistert dan zou ik eerder kijken of 2X Sonos one + 1 sonos sub niet binnen jouw budget past. Door de Sonos One te ontlasten van de lage tonen win je namelijk nog eens aan geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
road rebel schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:08:
2X Sonos one heeft mijn voorkeur boven 1 puntspeaker, hoe goed die ook mag zijn.
4X Sonos one (een in elke hoek) is goed voor achtergrond muziek, maar als je graag naar muziek (stereo) luistert dan zou ik eerder kijken of 2X Sonos one + 1 sonos sub niet binnen jouw budget past. Door de Sonos One te ontlasten van de lage tonen win je namelijk nog eens aan geluidskwaliteit.
Bedankt voor je reactie!

Ik had al even een testopstelling gemaakt met 3x Sonos One en wat je al aangeeft, voor achtergrond is het leuk, maar er mist teveel in het geluid om serieus te nemen als muziek installatie.

Ik ga dan ook kijken naar de 2.1 suggestie die jij maakt, dan houd ik ook nog mogelijkheden over voor uitbreiding naar een volwaardige cinema set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Skyrunner Aangezien je topic aankoopadvies betreft is het verplaatst naar CEA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Inmiddels een stap verder in het proces met de aanschaf van een Sonos Beam als basis, maar deze gaat retour afzender. Het geluid is erg mager en staat IMHO niet in verhouding met de prijs.

edit: ik twijfel. Ik heb nu toch nog de Beam en heb er een One bij geplaatst, gegroepeerd en dat klinkt aardig. Ik heb dan ook besloten dat ik wil gaan voor een muziek setup met optie uit te breiden naar DTS 5.1. Maar is dit mogelijk zonder zoiets als een AV receiver? En is de Beam dan goed genoeg als basis?

Een 'dedicated' 5.1 set is niet nodig, ik wil enkel de optie hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door Skyrunner op 03-01-2021 21:10 ]