Sinds het nieuwe V&A-beleid voor handelaren actief is en handelaren verplicht zijn om hun telefoonnummer te vermelden word ik enorm kapot gespamd met irritante telefoontjes. Een aantal gaven aan dat ze mijn telefoonnummer via Tweakers "hebben gekregen" en na doorvragen bleek dit dus van de V&A-advertenties te komen. Ze vonden dat ze in hun recht stonden "want als je telefoonnummer in advertenties vermeld worden dan wil je kennelijk gebeld worden!" Een tirade dat ik al tig jaar in het Belmeniet-register sta doet dat soort idioten helaas niet van gedachte veranderen.
Ik nam de proef op de som door een paar weken lang helemaal niet op Tweakers te adverteren en waarempel: geen telefonische spam meer. Nu ik sinds een week of 2 weer actiever adverteer neemt de telefonische spam (vanaf de eerste seconde onderhand) weer drastisch toe en dat lijkt me dus geen toeval.
Kan er niet wat aan gedaan worden dat telefoonnummers enkel door leden gezien kunnen worden, of niet meer in eerste instantie direct zichtbaar zijn? Want dit loopt de spuigaten uit eerlijk gezegd.
Ik nam de proef op de som door een paar weken lang helemaal niet op Tweakers te adverteren en waarempel: geen telefonische spam meer. Nu ik sinds een week of 2 weer actiever adverteer neemt de telefonische spam (vanaf de eerste seconde onderhand) weer drastisch toe en dat lijkt me dus geen toeval.
Kan er niet wat aan gedaan worden dat telefoonnummers enkel door leden gezien kunnen worden, of niet meer in eerste instantie direct zichtbaar zijn? Want dit loopt de spuigaten uit eerlijk gezegd.