Vraag over RGB Fan op MSI B350 PC MATE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• B.oosterom
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-07-2025
Goedemiddag medetweakers,

Ik heb sinds vandaag een RGB fan ontvangen (pricewatch: Sharkoon SHARK Blades RGB, 120mm), ik ben zeer benieuwd of ik deze op mijn mobo kan aasluiten en gelijk rgb heb, ofdat ik daar nog iets anders voor nodig heb.

Ik zie wel een JLED1 aansluiting maar daar passen de stekkers van de fans niet op.

Kan iemand mij verder helpen?
Mobo is MSI B350 PC MATE
Fan is Sharkoon SHARK Blades RGB, 120mm

Met vriendelijke groet,
Bernard Oosterom

Beste antwoord (via B.oosterom op 20-12-2020 11:03)

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-01 10:16
Precies wat @Danny96 zegt. Deze ga je niet kunnen aansluiten op je huidige moederbord. Je oplossingen zijn om een nieuw moederbord met ARGB header (bij MSI heten deze J_RAINBOW) aan te schaffen of een dedicated ARGB controller zoals dit: https://www.highflow.nl/m...rgb-controller-black.html Maar dan kun je de verlichting niet met software instellen.

Alle reacties

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-01 20:43
Jouw moederbord heeft alleen een 4-pin 12v RGB header, maar de fans hebben een 3-pin 5v Adressable RGB aansluiting. Zo ver ik weet kan je dit niet aansluiten op je moederbord. Misschien zijn er losse ARGB controllers verkrijgbaar?

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • Beste antwoord

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-01 10:16
Precies wat @Danny96 zegt. Deze ga je niet kunnen aansluiten op je huidige moederbord. Je oplossingen zijn om een nieuw moederbord met ARGB header (bij MSI heten deze J_RAINBOW) aan te schaffen of een dedicated ARGB controller zoals dit: https://www.highflow.nl/m...rgb-controller-black.html Maar dan kun je de verlichting niet met software instellen.

• B.oosterom
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-07-2025
Bedankt voor de reacties, nu weet ik waar ik aan toe ben!