iPhone 5S start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-06 19:50
Mijn vraag

Begin dit jaar van mijn schoonzoon een iPhone 5S gekregen.
Deze geactiveerd mbv de account van mijn vrouw, heeft reeds een iPad.
Daarna weer opgeborgen in de bijbehorende doos.
Enige weken geleden weer tevoorschijn gehaald.
Bij het openen bleef de iPhone in de deksel hangen en viel vervolgens van zo'n 10 cm hoogte plat op de tafel.
Daarna kreeg ik de iPhone niet meer aan.
Ook niet met de adapter aangesloten.
Er verschijnt heel even het Apple logo, maar vrijwel direct daarna een donker scherm.
Dus ook niet het oplaadsymbool en/of het inlogscherm.
Mij werd door een webwinkel geadviseerd de connector te vervangen, maar dit blijkt niet te helpen.
Ik ben wel bekend met de opstartprocedure van een pc/laptop, maar iOS is voor mij onbekend terrein.
Wie kan mij uitleggen wat er moet gebeuren tijdens het opstarten en waarom het nu mis gaat.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Al langer aan de lader gehad ?
Lingtning connector gaat niet zomaar kapot, dat komt door vocht en troep(broekzakstof)
Heb je er belangrijke data op staan ?
Zal er niet teveel aan verspijkeren, want dat is het toestel niet waard

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
Het probleem is dus, dat de account van mijn vrouw op de iPhone staat waardoor ik deze niet zomaar wil inleveren.
Wil ik dat wel doen, dan moet ik in feite de iPhone gaan slopen.
Zoals ik al schreef, niet/nauwelijks bekend met iOS.
Vanuit een pc/laptop beredeneerd, wordt eerst de bios opgestart, waarbij hardware wordt gecontroleerd om vervolgens naar het opgegeven opstart medium te gaan met Windows, LInux.
Als ik de iPad echt uitzet met de schuif en daarna de adapter aansluit, verschijnt eerst het Apple logo en dan nog enige seconden (10?) het inlogscherm.
Als ik de defecte iPhone aansluit op de adapter, dan ook Apple logo, maar vrijwel direct daarna een zwart scherm.
Dus kennelijk vindt er nog wel een soort van opstarten plaats en kan het logo worden getoond, maar daarna stopt het opstartproces of gaat door (?) maar toont niets meer.
Omdat ik niet weet hoe op een iPhone / iPad dit opstarten verloopt, welke stappen worden doorlopen, wat wordt er allemaal gecontroleerd, kan ik geen diagnose stellen, zeer frustrerend.
Overigens een laptop zonder accu, maar met adapter start wel gewoon op.
Dit verwacht ik, heel eerlijk gezegd, ook bij een iPhone / iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:30
Dit symptoom heb ik ook gehad met meerdere 5S het zou de displaykabel kunnen zijn. Maar als het toestel nog nooit open is geweest acht ik de kans klein en lijkt het dus op een software issue je zou kunnen trachten in DFU te starten aan een laptop met USB en dan via iTunes kiezen voor Bijwerken ipv herstellen. Dat zou het kunnen fixen.

Zo niet, dan houdt het op, ikzelf steek geen moeite meer in 5S'en simpelweg wat hierboven al werd aangegeven, het is de moeite niet waard.

Mijn moeder liet haar 5S laatst vallen scherm stuk, of ik een nieuw scherm kon bestellen tuurlijk kan wel, kost 3 tientjes maar goed indien je het toestel toch al gaat uitfaseren dan doet zon ding nog 50 -70 euro op MP

niet echt de moeite dus.

Overigens is een symptoom dat het scherm geen image heeft maar wel power, kan je checken door het toestel in een donkere ruimte te starten. Na het apple logo blijft het scherm wel aan maar geen beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door SpoekGTi op 19-12-2020 11:42 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
Sluit ik de Apple adapter aan, dan heel even het Apple logo.
Sluit ik de kabel van de adapter aan op mijn PC (USB-2, USB-3), dan geen logo.
Sluit ik de kabel aan op mijn Sony 5V adapter, dan weer wel heel even het Apple logo.

Het openen heb ik pas gedaan, nadat het probleem zich voordeed.
Dit openen was aan de hand van een instructiefilm op de website waar ik de connector gekocht heb.
Overigens heb ik 2 jaar geleden bij diezelfde website een vervangende accu voor de iPad gekocht met bijbehorende montagekit set.
Toen mbv hun bijbehorende instructiefilm wel een goed verlopende accu verwisseling kunnen doen.
Alleen kan/wil deze webwinkel mijn huidige probleem niet uitleggen.