Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel van dit systeem is primair thuis werken en foto's bekijken/bewerken. Af-en-toe misschien een keer video bewerken maar dit is vooralsnog bijzaak.
De utidaging is dat het systeem lang mee moet kunnen en ik wil niet veel aanpassen als het eenmaal staat. Dat betekent dus een future proof processor, 16GB en 1TB (nvme) SSD.
Uitgangspunt was een BBG.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €800, maar ik verwacht dat dat niet haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen oude onderdelen die hergebruikt gaan worden. Dus alles is nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een 10-bit 2K monitor. Dus die wil ik graag behouden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben gegaan voor de AMD Ryzen 5 3600 omdat deze voldoende cores bevat om een tijd mee te kunnen. Ook voor video bewerken is dat handig. Nadeel is wel dat er dan een aparte GPU nodig is, hier heb ik een goedkoop model uitgezocht. Advies hieromtrent wordt zeker gewaardeerd.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik krijg graag advies waar ik wat zou kunnen besparen, en indien in te schatten, wat de impact daar dan van is. Zoals gezegd wil ik liever niet later uitbreiden.
En hij moet op de wifi, dus ik waardeer advies voor een goedkope betrouwbare WiFi adapter.
De huidige samenstelling:
Het doel van dit systeem is primair thuis werken en foto's bekijken/bewerken. Af-en-toe misschien een keer video bewerken maar dit is vooralsnog bijzaak.
De utidaging is dat het systeem lang mee moet kunnen en ik wil niet veel aanpassen als het eenmaal staat. Dat betekent dus een future proof processor, 16GB en 1TB (nvme) SSD.
Uitgangspunt was een BBG.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €800, maar ik verwacht dat dat niet haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen oude onderdelen die hergebruikt gaan worden. Dus alles is nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een 10-bit 2K monitor. Dus die wil ik graag behouden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben gegaan voor de AMD Ryzen 5 3600 omdat deze voldoende cores bevat om een tijd mee te kunnen. Ook voor video bewerken is dat handig. Nadeel is wel dat er dan een aparte GPU nodig is, hier heb ik een goedkoop model uitgezocht. Advies hieromtrent wordt zeker gewaardeerd.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik krijg graag advies waar ik wat zou kunnen besparen, en indien in te schatten, wat de impact daar dan van is. Zoals gezegd wil ik liever niet later uitbreiden.
En hij moet op de wifi, dus ik waardeer advies voor een goedkope betrouwbare WiFi adapter.
De huidige samenstelling:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 215,05 | € 215,05 |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 70,95 | € 70,95 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 165,- | € 165,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Monitoren | AOC Q27P1 Zwart | € 209,- | € 209,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 65,90 | € 65,90 |
1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 95,- | € 95,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 963,75 |