Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoVidar
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-02-2023
Hallo medetweakers, ik heb een club HD 7970 kaart met 4 outputs (DVI, HDMI, 2x Mini DP) ik heb deze aangesloten op 4 verschillende schermen.

Dit word misschien wat ingewikkeld maar via de volgende setup: De DVI output via een DVI naar VGA naar 1 scherm, De hdmi naar een ander scherm, 1 mDP via een adapter naar DVI en dan naar een ander scherm. De ander mDP naar hdmi naar het laatste scherm.

Ik kan 2 schermen tegelijk aanzetten door 2 kabels eruit te halen dus elke adapter en kabel werkt.

Ik denk aan een windows of driver probleem.

De specs zijn:
-AMD Ryzen 5 3400G
-8gb single channel 2400
-Windows 10 Pro N
- Radeon Drivers: 20.12.1

Dank Alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Waarom niet 1 of 2 monitoren op het moederbord? Je hebt niet voor niets een 3400G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Je werkt allemaal met adapters. De kaart heeft maar 2 kloksignalen en gebruikt die om hdmi en DVi (en waarschijnlijk ook VGA) aan te sturen. Native Displayport heeft dat niet nodig.

Je hebt 2 actieve adapters nodig om het aan de praat te krijgen. Die genereren zelf een kloksignaal.

Of zoals aangegeven je moederbord-aansluitingen gebruiken.

Ik vind het systeem ook wel erg aparte combi.

Je hebt een cpu met ingebouwde gpu, maar wel een oude gpu. Het geheugen draait traag en in single channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoVidar
Ik weet idd dat mijn pc een aparte combi is, de prestaties worden een stuk beter met dual channel en de cpu al helemaal ryzen profiteert van hogere kloksnelheden, ik plan ook om mijn ram te gaan upgraden maar voor nu heb ik er nog geen problemen mee.

Dank voor je antwoord en dat maakt al een hoop duidelijk, maar vgm heb ik een actieve adapter. En als de adapters niet zouden werken, is er een mogelijkheid zoals bij intel om je dedicated graphics kaart je mobo poorten te laten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Welk moederbord heb je?

Welke monitoren?

In het bios kan je de igpu op enable zetten want die wordt automatisch uitgeschakeld als er een dgpu is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoVidar
Uszka schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:30:
Waarom niet 1 of 2 monitoren op het moederbord? Je hebt niet voor niets een 3400G.
Dat klopt dat was eerst mijn idee. Maar toen de iGPU aanzette in mijn BIOS had ik geen beeld meer. Om het beeld terug te krijgen moest ik mijn bios resetten en de dedicated gpu eruit halen. Maar daardoor was mijn windows corrupted en het was niet meer te fixen. Ik ga het vanmiddag nog maar een keer proberen.

Ik heb de keuze voor adapters gemaakt omdat de iGPU 2 gb ram in beslag neemt. Maar ik ga binnenkort upgraden naar dual channel en 16 gb dus dan maakt het iets minder uit.

Het liefst heb ik alsnog via de adapters. Dus misschien nog ideen?

Mijn schermen zijn 2 tv's van 720p en 1 van 1080 en 2 monitoren van 1080 en 720p. vgm is alles 60Hz.
Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoVidar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahSN_mjzqfj05RVxeU8sMQDDFjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2fYLFY8BUonpXFIbWCzB06yC.png?f=fotoalbum_largeDit is een screen van de beeldscherminstellingen. Zoals je ziet laat ie de andere 2 schermen (3 en 4) wel zien. Maar en zijn geen instellingen voor beschikbaar (resolutie enz.) en ik kan ze niet inschakelen.
Pagina: 1