Enige tijd geleden heb ik hier al eens een topic geopend voor een nieuw systeem ter vervanging van mijn huidige systeem die nog steeds op een PhenomII X6 loopt. Die begint het toch steeds lastiger te krijgen dus wordt het binnenkort tijd voor iets nieuws.
Destijds werd ik er terecht op gewezen dat het raadzaam was om even te wachten omdat er leuk spul op komst was. Gezien de prijzen van de Ryzens momenteel is het wellicht handig om de horizon te verbreden en wellicht terug te gaan richting Intel. Mijn laatse Intel build is alweer heel lang geleden dus als jullie willen meedenken, heel graag!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzaak is gamen. RDR2, Project Cars 2, FarCry, Madden NFL, Football Manager. Dat soort games. Mogelijk in de toekomst VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is zo rond de 2000 Euro. Ben een (import) Zeeuw, dus voordeliger mag altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (Samsung U24E590) gaat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige setup gaat al weer een jaartje of 10 mee. Nu hoeft het nieuwe systeem dat niet te halen maar een jaartje of 5 zal wel fijn zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur ging uit naar Ryzen CPU in combinatie met een 6800 kaart maar gezien de prijzen en beschikbaarheid momenteel neig ik steeds meer terug naar Intel en nVidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk onder heavy load. Huidige setup komt zelfs boven de stofzuiger uit als die hard zijn best moet doen. RGB is geen noodzaak. En als het er toch in zit dan heel subtiel. Liefst twee M.2 sloten voor de toekomst en USB-c. Nu niet direct nodig maar wie weet in de toekomst wel.
Ga je overklokken?
Niet direct van plan, maar zeg nooit nooit.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik me de laatste tijd eigenlijk voornamelijk verdiept heb in AMD ben ik niet zo thuis meer in Intel en welke chipset daarvoor het beste is. Advies daarin is welkom. Verder vraag ik me af of de 3060ti voldoende of is het raadzaam om toch voor een 3080 te gaan? Is de airflow van deze kast voldoende en heb ik nog extra casefans nodig?
Dit is wat ik in gedachten had:
Destijds werd ik er terecht op gewezen dat het raadzaam was om even te wachten omdat er leuk spul op komst was. Gezien de prijzen van de Ryzens momenteel is het wellicht handig om de horizon te verbreden en wellicht terug te gaan richting Intel. Mijn laatse Intel build is alweer heel lang geleden dus als jullie willen meedenken, heel graag!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzaak is gamen. RDR2, Project Cars 2, FarCry, Madden NFL, Football Manager. Dat soort games. Mogelijk in de toekomst VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is zo rond de 2000 Euro. Ben een (import) Zeeuw, dus voordeliger mag altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (Samsung U24E590) gaat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige setup gaat al weer een jaartje of 10 mee. Nu hoeft het nieuwe systeem dat niet te halen maar een jaartje of 5 zal wel fijn zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur ging uit naar Ryzen CPU in combinatie met een 6800 kaart maar gezien de prijzen en beschikbaarheid momenteel neig ik steeds meer terug naar Intel en nVidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk onder heavy load. Huidige setup komt zelfs boven de stofzuiger uit als die hard zijn best moet doen. RGB is geen noodzaak. En als het er toch in zit dan heel subtiel. Liefst twee M.2 sloten voor de toekomst en USB-c. Nu niet direct nodig maar wie weet in de toekomst wel.
Ga je overklokken?
Niet direct van plan, maar zeg nooit nooit.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik me de laatste tijd eigenlijk voornamelijk verdiept heb in AMD ben ik niet zo thuis meer in Intel en welke chipset daarvoor het beste is. Advies daarin is welkom. Verder vraag ik me af of de 3060ti voldoende of is het raadzaam om toch voor een 3080 te gaan? Is de airflow van deze kast voldoende en heb ik nog extra casefans nodig?
Dit is wat ik in gedachten had:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 367,90 | € 367,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus Z490 Elite AC | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X Trio | € 519,70 | € 519,70 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,50 | € 37,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 2TB | € 214,19 | € 214,19 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.675,14 | ||
An unexpected error has occurred