Beste gaming laptop rond 1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funtweaker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-01-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral Gaming (War Thunder, World of Warships, Total War Warhammer en up)
Regulier gebruik van MS (Word, Excel, Projects)
Misschien wat Project Management planning programma’s (varieert van Confluence en Jira tot wat er nog uitkomt)

Hoofdtaak is gaming en internet (surfen, maar ook filmpjes kijken of programma’s vanaf daar streamen)

Wat is je budget?
1000 - 1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik denk dat ik er wel mee ga lopen, maar voor mij is het gewicht niet een ding. Als het dunner is vind ik dat leuk, maar functionaliteit rules

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik begrijp dat SSD standaard is, anders is dat wel een wens. Ik denk aan 1 TB, tenzij dat echt de wereld kost.
Herrie heb ik een hekel aan, ding moet stil zijn.
Ik sluit een apart keyboard en scherm aan, maar de machine moet zeker ‘op zichzelf’ kunnen werken vwb keyboard en scherm (voor ‘on the go’).
Ik accepteer vanaf Ryzen 7, of intel 7i. Graag 16GB RAM, tenzij de grafische kaart dit kan overnemen en 8 volstaat, maar volgens mij zitten daar de kosten niet.
Keyboard en muis zullen wireless zijn, dus heb usb nodig. Externe scherm gaat via een Dell bridge (vertaalt de monitor stekker naar dat dunne, ovale stekkertje)
Ik prefereer NVIDIA vwb grafische kaart.
Er zal mee gebeld worden (MS Teams), dus beeld en camera moeten goed zijn.
Ik sluit er een Bose Quietcomfort 35 II op aan tbc gaming en video calls.

Zoals op Tweakers reviewed lijkt de Lenovo Legion wel een fit (die met 1 TB). maar die heeft de GTX1650 en dat lijkt de zwakke schakel.
MSI heeft goede reviews, maar die wordt blijkbaar heet, maakt herrie en is cramped qua keyboard.

Op zich hang ik niet per se aan een merk uiteindelijk; functionaliteit en dat het blijft werken.
Ik verwacht dat de laptop ongeveer 5 jaar probleemloos meegaat.

Vraag is wat er zoal rondom de Lenovo aan alternatieven is en wat beter zou passen vwb gaming power en dat vooral het grafische geweld (voor online gaming) nog lang meegaat.

[ Voor 2% gewijzigd door Funtweaker op 18-12-2020 14:18 . Reden: Kleine tekst toevoeging ]

Beste antwoord (via Funtweaker op 19-12-2020 14:01)

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:12
Funtweaker schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:33:

Komt de Legion ook met andere kaarten dan? Ik had het idee dat het een fixed config was en je dus een heel andere machine zou moeten als een deel anders wilt.
Ja, al is het aanbod door schaarste beperkt. Daarmee dat ik voor de HP ben gegaan :).

Zo direct vind ik dit terug: https://www.bol.com/nl/p/...HqhAzw.1_4.5.ProductTitle

edit: ik heb de Omen 17-cb1011nb (azerty).

[ Voor 4% gewijzigd door Mee_ op 18-12-2020 16:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Normaal gezien zou je de Legion 5 voor €1500 toch met een RTX2060 moeten vinden, zeker de 15,4"-versie.

Ik heb recent een HP Omen 15 gekocht (wel 17"), voor mij ging het tussen de HP en de Lenovo Legion, maar die was niet beschikbaar in 17" op dat moment (zijn veel tekorten tegenwoordig). Qua koeling denk ik dat je bij beide wel goed zit, de HP blijft goed koel maar daar staat wel wat geblaas tegenover - maar dat ga je met elke gaminglaptop hebben. Een stille gaminglaptop - tijdens het gamen - ga je niet vinden, toch niet met deftige hardware.
Maar ik zie dat je een noisecancelling hoofdtelefoon hebt, is dat dan een groot probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funtweaker
Nee, de headset is omdat ik die heb en het geluid dan beter is. Blaas ik de rest ook niet weg. Wat geblaas kan ik mee leven, maar niet met teveel en zeker niet als dat ook gebeurt als ik niet game.

Komt de Legion ook met andere kaarten dan? Ik had het idee dat het een fixed config was en je dus een heel andere machine zou moeten als een deel anders wilt.

Er is wegens werk wel enige haast bij. Ik hoop in dec of begin jan toch te kopen. Is dat realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funtweaker
Ik zie dat er nogal war variaties op de HP Omen zijn..... welke had jij HP OMEN 17-cb1981nd?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Funtweaker schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:33:

Ja, al is het aanbod door schaarste beperkt. Daarmee dat ik voor de HP ben gegaan :).

Zo direct vind ik dit terug: https://www.bol.com/nl/p/...HqhAzw.1_4.5.ProductTitle

edit: ik heb de Omen 17-cb1011nb (azerty).

[ Voor 4% gewijzigd door Mee_ op 18-12-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funtweaker
Dank!

Ik kijk nog even naar de Omen, anders ga ik wellicht voor de Legion 5i. Gelezen dat voor gamen dat volstaat.

[ Voor 160% gewijzigd door Funtweaker op 18-12-2020 23:05 . Reden: X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funtweaker
Lenovo legion Ryzen 7, RTX2060, 1TB SSD gekocht.
Pagina: 1