Goedkope controller voor Steam game op PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:47
De kinderen hebben LEGO City Undercover gekregen d.m.v. een Steam key voor op de PC (laptop). Leuk spel voor een paar euro, maar bediening met het keyboard is niet echt handig (intuïtief)

De game heeft volledige controller ondersteuning volgens de steam pagina. Maar dan, welke controller? Er is zo een grote berg.

Als ik een beetje schift krijg ik het idee dat bijvoorbeeld de volgende 2 goede opties zijn:€60,- vindt ik ook wel de max op dit moment.

Aangezien dit voor mij onbekend terrein is: zijn er wellicht betere alternatieven of zit ik überhaupt verkeerd met deze controllers?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik zou gewoon een (gebruikte) Xbox 360 controller halen? Voor 5 a 10 euro ben je klaar

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 22:04

weebl

YARR!

Ik zit hier ook met een schuin naar een controller te kijken voor af en toe een spelletje. Hoor goede verhalen over de 8BitDo SN30 Pro+

https://www.8bitdo.com/sn30-pro-plus/

Heeft een hoop leuke features en is geloof ik voor rond de 40/45 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Van de 2 controllers die je opnoemt zou ik zeker voor de Xbox One (S)-controller gaan. Sowieso zullen veel games Xbox-controllers ook out-of-the-box ondersteunen, ook qua visuals, dus dat is mooi meegenomen, naast dat het gewoon fijne controllers zijn :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik zou een Microsoft (Xbox One X) controller nemen, dan weet je zeker dat het in elke game op Windows goed ondersteund wordt. Ik moet toegeven dat ik geen ervaringen heb met Logitech controllers, maar ik weet dat PlayStation controllers lang niet altijd even goed ondersteund worden. Daarnaast zijn Xbox controllers van goede kwaliteit en liggen ze goed in de hand, alhoewel dat laatste natuurlijk persoonlijk is.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Het is maar net wat je prettiger vind. De Logitech is zeker niet slecht!! en vind ik persoonlijk lekkerder in de hand liggen.
Maar nogmaals, da's persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
DutchManticore schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:51:
Ik zou gewoon een (gebruikte) Xbox 360 controller halen? Voor 5 a 10 euro ben je klaar
Houdt er dan wel rekening mee dat de Xbox 360 controller een dongle vereist om draadloos te kunnen verbinden met de computer. De variant met kabel krijgt snel een kabelbreuk.
Pagina: 1