Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is de bedoeling dat ik ga gamen. De pc zal enkel gebruikt worden als game pc. Het is de bedoeling dat ik spellen zoals CP2077 en CoD CW ga spelen. WoW speel ik niet en zal ik ook echt niet gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs zal rond de ~1500,- euro zijn voor de kast met inhoud.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- pricewatch: Samsung C27JG56QQU Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De "game randapperatuur" heb ik al samengesteld:
Mijn doel is om een RTX3070 of beter te kopen als GPU. Het heeft mijn voorkeur om een AMD CPU/mobo te kopen. Mijn initiële oog viel op een Ryzen 3600 welke in mijn ogen een goede prijs heeft voor zijn prestaties. Maar nu zie ik dus ook een 3700X voor 100,- euro meer of een 5600X voor 200 euro meer.
Cpu opties:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken anders dan dat de CPU een AMD moet zijn en de GPU minstens een RTX 3070. Ik hecht waarde aan ray-tracing en wil dan ook als GPU voor NVidia kiezen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dit heb ik als opzet gemaakt. Indien ik toch voor een 5600X wil gaan dan zal de AIO cooler komen te vervallen om de 100,- weer te rechtvaardigen. Nu ik dit zo typ/lees vervalt de 3600 dus eigenlijk IMO al als optie. Tenzij deze echt goed voldoet? Ik heb hier echt geen ervaring mee, vandaar de vragen. Mijn ervaring ligt bij servers en race-to-0 bij stroomverbruik. Gaming? uuuuuuh? Mijn laatste gaming GPU was een Nvidia Geforce 2 Ti. Het dient een klein beetje future-proof te zijn waarbij ik mogelijk uitbreid naar 2x 27" monitor.
Ga je overklokken?
Zeg nooit nooit. Ik heb geen behoefte aan overklokken op dit moment, maar wellicht dat ik het eens probeer. Mijn laatste ervaring met overklokken is de AMD Athlon XP 1800+ overklokken naar een 2200+.
Wat verwacht je van ons?[i]
Prijs technisch moet het interessant zijn. Ik ben alleen geen arme student (no offence) en heb liever een goede/betere PC van 50/100,- euro duurder als dat meer op zal leveren. Aan de andere kant heb ik wel een richtlijn van de WAF wat op 1500,- uitkomt voor enkel de kast met inhoud.
Ik verwacht advies op welk te kiezen CPU. Daarnaast verwacht ik advies over mijn geselecteerde componenten. Of dat ik de juiste componenten heb samengesteld..?
Het is de bedoeling dat ik ga gamen. De pc zal enkel gebruikt worden als game pc. Het is de bedoeling dat ik spellen zoals CP2077 en CoD CW ga spelen. WoW speel ik niet en zal ik ook echt niet gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs zal rond de ~1500,- euro zijn voor de kast met inhoud.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- pricewatch: Samsung C27JG56QQU Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De "game randapperatuur" heb ik al samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Muizen | Logitech G502 Hero | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Gaming headsets | HyperX Cloud II Gun metal | € 77,09 | € 77,09 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 186,89 | ||
Mijn doel is om een RTX3070 of beter te kopen als GPU. Het heeft mijn voorkeur om een AMD CPU/mobo te kopen. Mijn initiële oog viel op een Ryzen 3600 welke in mijn ogen een goede prijs heeft voor zijn prestaties. Maar nu zie ik dus ook een 3700X voor 100,- euro meer of een 5600X voor 200 euro meer.
Cpu opties:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 217,20 | € 217,20 |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 417,37 | € 417,37 |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 314,06 | € 314,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 948,63 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken anders dan dat de CPU een AMD moet zijn en de GPU minstens een RTX 3070. Ik hecht waarde aan ray-tracing en wil dan ook als GPU voor NVidia kiezen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dit heb ik als opzet gemaakt. Indien ik toch voor een 5600X wil gaan dan zal de AIO cooler komen te vervallen om de 100,- weer te rechtvaardigen. Nu ik dit zo typ/lees vervalt de 3600 dus eigenlijk IMO al als optie. Tenzij deze echt goed voldoet? Ik heb hier echt geen ervaring mee, vandaar de vragen. Mijn ervaring ligt bij servers en race-to-0 bij stroomverbruik. Gaming? uuuuuuh? Mijn laatste gaming GPU was een Nvidia Geforce 2 Ti. Het dient een klein beetje future-proof te zijn waarbij ik mogelijk uitbreid naar 2x 27" monitor.
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 314,06 | € 314,06 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550-PLUS | € 131,05 | € 131,05 |
| 1 | Videokaarten | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC Edition | € 627,99 | € 627,99 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 69,39 | € 69,39 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Overclocking | Thermal Grizzly Conductonaut Liquid Metal (1 gram) | € 8,90 | € 8,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.613,19 | ||
Ga je overklokken?
Zeg nooit nooit. Ik heb geen behoefte aan overklokken op dit moment, maar wellicht dat ik het eens probeer. Mijn laatste ervaring met overklokken is de AMD Athlon XP 1800+ overklokken naar een 2200+.
Wat verwacht je van ons?[i]
Prijs technisch moet het interessant zijn. Ik ben alleen geen arme student (no offence) en heb liever een goede/betere PC van 50/100,- euro duurder als dat meer op zal leveren. Aan de andere kant heb ik wel een richtlijn van de WAF wat op 1500,- uitkomt voor enkel de kast met inhoud.
Ik verwacht advies op welk te kiezen CPU. Daarnaast verwacht ik advies over mijn geselecteerde componenten. Of dat ik de juiste componenten heb samengesteld..?