Op maandag 13 augustus 2001 00:28 schreef nelske het volgende:
In het geval je Slackware en Debian neemt, pak je wel meteen distro's die minder newbie friendly zijn. Je leert het daardoor wel meteen goed, alleen moet je wel het nodige doorzettings vermogen hebben.
Yup, is bijvoorbeeld de hele Debian install textbased, en kun je vragen krijgen waarvan je denkt 'wat moet ik hiermee?'. Maar er zijn goede install-handleidingen en je kunt natuurlijk altijd hier vragen stellen.
Hoe bedoel je dat

Aan de website kan je inderdaad wel een beetje afspiegelen met wat voor een soort distro je te maken hebt ja.
In het geval van debian/slackware, dus no nonsense.
Ik denk dat hij bedoelt dat de web-archives van de distro in kwestie een soort kopie van de cdroms is, zodat je in plaats van de cdroms het web kan gebruiken.
Dit is gedeeltelijk waar. Je kan bij de meeste distro's inderdaad het web gebruiken in plaats van de cdroms, maar een webinstall is meestal ietsje minder makkelijk dan een cdrom install, en in het geval van Debian (de enige waar ik uitgebreide ervaring mee heb) is het web iig geen kopie van de cdroms, maar meer andersom. Dit omdat Debian erg vaak van inet geinstalled wordt. Ook als je Debian testing of unstable wilt draaien, dan moet je van inet installen en je packages daar van af installeren. Er zijn wel isos voor testing, maar dit zijn dus echt maar 'snapshots' van de testing die op dat moment op het web stond.
Om je vraag 'of het kan' te beantwoorden: ik heb al redelijk wat keren Debian geinstalleerd, maar nog nooit van cdrom