Sanitairleverancier maakt erg veel fouten

Pagina: 1
Acties:

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-01 15:45
Wij hebben een huis gekocht en zijn druk bezig met de verbouwing.

We hebben onderandere de badkamer compleet laten verbouwen.
Voordat we hebben gekozen voor badkamer en wc leverancier X heb ik een duidelijke planning gemaakt.

Hiermee ben ik bij verschillende sanitair leveranciers geweest in het land. Partij X kwam hier het goedkoopste uit en hier hadden we een goed gevoel bij.
Gekozen voor de extra service van thuis bezorgen ivm de meubels en ik wou niks in mij nieuwe auto hebben dit koste extra

Na erg veel contact via de telefoon omdat er via de mail uiteindelijk niet meer gereageerd werd toch een levering gekrengen na veel issues.

Deze levering was ook niet zonder issues, meubels fout. niet compleet, is niet naar de tekening gekeken bij het leveren van de spullen, werkblad niet goed etc noem het maar op je kan het zo gek niet bedenken en het ging fout

Loodgieter is hierdoor uiteindelijk 2x extra a 3 uur terug gekomen om werk af te maken
Ik ben zelf 3x naar de locatie toegereden om dingen op te halen omdat het niet geleverd was.

Hebben jullie advies hoe ik dit duidleijk kan maken bij partij X ik wil mensen graag waarschuwen hoe ze daar werken, en hoe ze met klanten omgaan.
Verder vindt ik het niet meer dan logisch dat ze de gemaakte extra uren van de loodgieter compenseren en de gereden KM's ook vergoeden omdat dit gewoon extra kosten zijn geweest, maar ik hoor graag jullie input hier over.

Alvast bedankt! _/-\o_

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:30
Ga inderdaad gewoon in gesprek.
Ik heb laatst ook een conflict gehad in een winkel. Daar kwam ik niet echt verder. Voelde me niet serieus genomen.

Toen heb ik de CEO zijn e-mail adres opgezocht en een hele lange uitgebreide mail gestuurd naar de manager van die winkel met de CEO in de CC.

Toen ging alles wel opeens vlotjes en kreeg ik excuses en compensatie.....

• maubaan
@Drs_Ben Hier zat ik zelf al tegen aan te hikken omdat ik acuut een probleem had waar ik geen antwoord op kreeg. maar het is een franchise onderneming, geen idee waar ik dan naar moet zoeken. ik heb het 06 van een recruiter van de franchise overkoepelende organisatie en zijn email adres maar meer ook niet

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 17:33
Heb je al het volledige bedrag betaald? Bij ons vertrokken de leggers van de vloerverwarming zonder deze aan te sluiten op de CV (radiatoren waren wel afgeslepen, dus CV was leeg). Met spoed een loodgieter geregeld, en zijn factuur afgetrokken van de betaling die naar het vloerverwarmingsbedrijf ging. Factuur van de loodgieter er bij gedaan, zodat zij het eventueel met elkaar konden verrekenen in hun boekhouding, en niets meer over gehoord.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• maubaan
dat is inderdaad het probleem geweest, we moesten 3 dagen voor levering het complete bedrag overmaken aan partij X. als ik dit niet had gedaan dan hadden ze nu helemaal niks meer gekregen namelijk.

Goede leer voor de volgende keer...

Ik ben nu een email aan het opstellen maar de extra gemaatke kosten en ik denk dat ik hier mee ga beginnen

• maubaan
Na mijn zeer uitgebreide mail naar partij X nu al telefoon terug gekregen dat ze geen compensatie konden geven en dat ik iets mocht uitzoeken in de winkel..

Hier ben ik niet mee akkoord gegaan natuurlijk en heb ze aangegeven dat ik duidelijk extra kosten heb gemaakt door hen en dat ik compensatie verwacht.

Ook aangegeven dat ik anders het internet op trek en revieuws ga achter laten. hier schrokken ze wel van en ze gaan "overleggen" hoe ze gaan compenseren.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 11:19
maubaan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:51:
....
Verder vindt ik het niet meer dan logisch dat ze de gemaakte extra uren van de loodgieter compenseren en de gereden KM's ook vergoeden omdat dit gewoon extra kosten zijn geweest, maar ik hoor graag jullie input hier over.
Mag ik even lekker bot zijn? Welkom in de claimcultuur.

Je gaat naar de goedkoopste aanbieding, je zit dan niet bij de winkel die alle tijd aan je kunnen besteden, maar zoveel mogelijk dozen proberen te schuiven. En dan verwacht je dat alles vlekkeloos gaat en alles foutloos is.

Je had bij levering alles moeten/kunnen controleren. Dat heb je ook niet gedaan en daardoor is je loodgieter tegen problemen aangelopen. I.p.v. de winkel de tijd en gelegenheid te geven om 't op te lossen ben je zelf gaan rijden. Prima als je haast hebt, maar daarmee geef je hun geen enkele gelegenheid om hun fout recht te zetten. Had je tussen levering en aanvang van de werkzaamheden ook nog wel een nalevering.
Als je toch haast had, had je alsnog kunnen controleren, had je minstens twee ritten gescheeld. En je loodgieter misschien wel in één keer de klus kunnen klaren.

Installatie op basis van uurtarief is vaak 't voordeligst, maar bij tegenslagen draait je zelf op voor 't risico. Wil of durf je dat risico niet te nemen, dan had je niet een uurtrarief, maar een aanneemprijs moeten afspreken.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

PROnline schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:08:
[...]

Je gaat naar de goedkoopste aanbieding, je zit dan niet bij de winkel die alle tijd aan je kunnen besteden, maar zoveel mogelijk dozen proberen te schuiven. En dan verwacht je dat alles vlekkeloos gaat en alles foutloos is.

Je had bij levering alles moeten/kunnen controleren. Dat heb je ook niet gedaan en daardoor is je loodgieter tegen problemen aangelopen. I.p.v. de winkel de tijd en gelegenheid te geven om 't op te lossen ben je zelf gaan rijden. Prima als je haast hebt, maar daarmee geef je hun geen enkele gelegenheid om hun fout recht te zetten. Had je tussen levering en aanvang van de werkzaamheden ook nog wel een nalevering.
Als je toch haast had, had je alsnog kunnen controleren, had je minstens twee ritten gescheeld. En je loodgieter misschien wel in één keer de klus kunnen klaren.

Installatie op basis van uurtarief is vaak 't voordeligst, maar bij tegenslagen draait je zelf op voor 't risico. Wil of durf je dat risico niet te nemen, dan had je niet een uurtrarief, maar een aanneemprijs moeten afspreken.
Dit is precies de reden waarom ik alleen op uurtarief werk als men zelf de spullen regelt.
Veel verloren uren door incomplete/verkeerde/kapotte materialen.

Als ik het mag leveren regel ik ook alles en ja dat kost meer maar de winst die je zelf dacht te hebben is al verdampt als er zoiets als bij @maubaan gebeurt.

Overigens is het zeker niet zo dat het altijd fout gaat, ook klussen gedaan waar gewoon alles goed geregeld was, en ook dat de leverancier zelf naar het eindresultaat kwam kijken.

Please state the nature of the technical emergency

• maubaan
[...]

het probleem is dat ik ze alle tijd heb gegeven om dingen te regelen, 3 november lever dag had mij een week gegeven om alles te regelen. doordat de spiegel en de radiator er niet waren en pas 2 weken later kwamen in plaats van de 3e kon de loodgieter de 14 wel beginnen maar niet alles maken.

We hebben alles gecontroleerd en steeds dingen terug gecommuniceerd naar partij X maar kreeg nooit een reactie of een mail met zover zijn we. nadat ik steeds terug moest bellen werdt het pas opgelost.

2 weken lang de tijd om een radiator op te lossen die verkeerd is gelever lijkt mij voldoende. om uberhaupt 1x terug te bellen!! want dat is ook nooit gebeurt.

het is niet dat ik om 12 uur belde met een probleem en om 3 uur aan de deur stond om te klagen, er is bij de meeste problemen wel 1 week overheen gegeaan en sommige nog meer. maar er komt nooit een antwoord op het probleem

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-01 21:57
We begrijpen wat er is, maar de urgentie voor leverancier is 0,0. Er is geen consequentie voor de leverancier als hij niet alles zo snel en compleet mogelijk levert. Of je het zelf verhandelt, installeert, of laat installeren is zijn probleem niet en vertragingen door zijn eigen handelen kost hem niks.

Je zegt dat op 3-11 niet alles compleet geleverd is, en dat je contact hebt opgenomen met de leverancier. Communicatie gaat erg moeizaam, maar waarom dan toch die loodgieter op 14-11 laten komen?

We weten sowieso niet wat er concreet is afgesproken met die leverancier. Is er afgesproken dat alles binnen een week is geleverd?

Laat dit nu een les zijn, kosten =/= geld. Het is de energie, de tijd, de moeite, de stress. Zorg voortaan nou gewoon voor een totaal pakket bij zo'n leverancier/aannemer, of je moet beter plannen.

Kies de goedkoopste uit, maar ofreer 5% meer als hij alles op tijd levert of iets dergelijks. Of plan de loodgieter pas in als alles rond is.

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
FlowSnake schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:17:
We begrijpen wat er is, maar de urgentie voor leverancier is 0,0. Er is geen consequentie voor de leverancier als hij niet alles zo snel en compleet mogelijk levert. Of je het zelf verhandelt, installeert, of laat installeren is zijn probleem niet en vertragingen door zijn eigen handelen kost hem niks.

Je zegt dat op 3-11 niet alles compleet geleverd is, en dat je contact hebt opgenomen met de leverancier. Communicatie gaat erg moeizaam, maar waarom dan toch die loodgieter op 14-11 laten komen?

We weten sowieso niet wat er concreet is afgesproken met die leverancier. Is er afgesproken dat alles binnen een week is geleverd?

Laat dit nu een les zijn, kosten =/= geld. Het is de energie, de tijd, de moeite, de stress. Zorg voortaan nou gewoon voor een totaal pakket bij zo'n leverancier/aannemer, of je moet beter plannen.

Kies de goedkoopste uit, maar ofreer 5% meer als hij alles op tijd levert of iets dergelijks. Of plan de loodgieter pas in als alles rond is.
e
Meent u dit werkelijk, ik heb 17 maanden geleden een nieuwe keuken van 18.000 laten plaatsen. Ik heb daar gewoon een zakelijke afspraak over gemaakt op die dag leveren en anders gaat de koop niet door.

• FlowSnake
jaikzelf schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:47:
[...]
e
Meent u dit werkelijk, ik heb 17 maanden geleden een nieuwe keuken van 18.000 laten plaatsen. Ik heb daar gewoon een zakelijke afspraak over gemaakt op die dag leveren en anders gaat de koop niet door.
Wie heeft die keuken geplaatst?

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
FlowSnake schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:59:
[...]

Wie heeft die keuken geplaatst?
Een lokaal bedrijf wat zelf niets plaats, maar ze verkopen een keuken en regelen ook dat het perfect geplaatst word.
Ze hebben eisen aan de mensen die ze inhuren.
Dus wel kwaliteit maar daar hing ook wel een fiks prijskaartje aan.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 21:39
Oftewel de verkopende partij regelt ook de installateur. En dat is wezenlijk anders dan de TS die zelf spullen inkoopt en zelf de regie neemt om een eigen loodgieter te zoeken.

Heel onhandig dat niet alles wordt geleverd op tijd maar soms niks aan te doen. Een bedrijf kan meestal niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van late of incomplete levering tenzij je daar expliciete afspraken over hebt gemaakt.

• FlowSnake
jaikzelf schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 04:13:
[...]

Een lokaal bedrijf wat zelf niets plaats, maar ze verkopen een keuken en regelen ook dat het perfect geplaatst word.
Ze hebben eisen aan de mensen die ze inhuren.
Dus wel kwaliteit maar daar hing ook wel een fiks prijskaartje aan.
Lees dan nogmaals mijn post. Je zegt namelijk precies hetzelfde als ik al benoemde.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
[...]

Wat een gezever. Het is toch een winkel met verantwoordelijkheden? Een van de verantwoordelijkheden is het daadwerkelijk kunnen leveren van producten. Beetje gekkenhuis als de minimale eis van 'leveren producten' alleen maar weggelegd is voor de premiumwinkels.

Vooral dat dikgedrukte. Ja, dat verwacht ik bij elke bedrijf met wie ik zaken doe. Dat dat niet altijd gebeurt, okee, foutjes gebeuren, maar de verwachting is er wel. Wat een idiote wereld leef je als je het normaal vind dat een winkel dingen verkeert levert of niet :X

Maarja, ik verwacht blijkbaar teveel van professionele dienstverlening.

En het dan "claimcultuur" gaan nomen 8)7 en in nog geen paar topics geleden vol erin gaan over foutparkeerders en dat je de lokale politiek en journalistiek in moet gaan lichten :D Wat is daar anders aan dan? Daar volgen mensen de regels ook niet op, maar dan is het opeens helemaal verkeerd :D. Mag ik die rolmaat van je even lenen met die twee maten die je hebt?

[ Voor 34% gewijzigd door armageddon_2k1 op 19-12-2020 09:20 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 23:19

Bob

armageddon_2k1 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:13:
[...]

Wat een gezever. Het is toch een winkel met verantwoordelijkheden? Een van de verantwoordelijkheden is het daadwerkelijk kunnen leveren van producten. Beetje gekkenhuis als de minimale eis van 'leveren producten' alleen maar weggelegd is voor de premiumwinkels.
Inderdaad, van een box mover kan je gerust verwachten dat hij correct levert, dat is zijn enige service namelijk. Service na verkoop en advies, dat is een andere zaak. Lommelen stuurde me rechtstreeks door naar Bosch bvb bij een technisch probleem met mijn kookplaat, had ik geen probleem mee.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 11:19
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:13:
[...]

Vooral dat dikgedrukte. Ja, dat verwacht ik bij elke bedrijf met wie ik zaken doe. Dat dat niet altijd gebeurt, okee, foutjes gebeuren, maar de verwachting is er wel. Wat een idiote wereld leef je als je het normaal vind dat een winkel dingen verkeert levert of niet :X
mist één woordt, "altijd" d.w.z. verwachten dat altijd alles alles vlekkeloos gaat en altijd alles foutloos is.
zo beter?
Maarja, ik verwacht blijkbaar teveel van professionele dienstverlening.
Als jij 100% score verwacht, ongeacht de winkel....
En het dan "claimcultuur" gaan nomen 8)7 en in nog geen paar topics geleden vol erin gaan over foutparkeerders en dat je de lokale politiek en journalistiek in moet gaan lichten :D Wat is daar anders aan dan?
Stukje overheid die maanden lang niet of nauwelijks reageert vergelijken met een badkamer die in zes weken na de eerste levering goed en wel geplaatst is. (Ik maak uit de TS op dat 't compleet is afgerond). Als 't nou zes maanden, wel betaald en geen levering was geweest, was mijn advies 't zelfde. Tros radar en/of de consumentenbond.
Mag ik die rolmaat van je even lenen met die twee maten die je hebt?
Ja hoor, maar ik kan ook zo wel vertellen dat je lontje korter is, als je zo op de man speelt door zelfs off-topic topics erbij te gaan halen.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
PROnline schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:16:
[...]

mist één woordt, "altijd" d.w.z. verwachten dat altijd alles alles vlekkeloos gaat en altijd alles foutloos is.
zo beter?
[q]Maarja, ik verwacht blijkbaar teveel van professionele dienstverlening.[/ Als jij 100% score verwacht, ongeacht de winkel....
Ja dus? Waarom projecteer je dit op de TS? Hij zegt nergens dat ie dit altijd verwacht? Dat jij vul jij voor hem in en gaat er meteen bot in.

Ik verwacht ook altijd dat het goed gaat en vlekkeloos. Dat is mijn verwachting van een commerciele partij die een dienst verleend. Dat dat niet altijd het geval is heb ik vrede mee en dan verwacht ik dat de afhandeling van fouten ook goed gaat. Dat is toch gewoon een minimale standaard? Ik verwacht dat klanten van mij ook ervanuit gaan dat ik foutloos werk lever en indien er toch, want mensenwerk, fouten zijn ik dan mijn best doe het op te lossen.
Ja hoor, maar ik kan ook zo wel vertellen dat je lontje korter is, als je zo op de man speelt door zelfs off-topic topics erbij te gaan halen.
Ach, huilie :>. Ik toon slechts je hypocrisie aan, hoef je niet zo te gaan miepen. Mijn lontje is helemaal niet kort hoor, dat hoef je niet voor me in te vullen :D. Maar leuk dat je me helemaal kent.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• maubaan
Freezerator schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 06:54:
Oftewel de verkopende partij regelt ook de installateur. En dat is wezenlijk anders dan de TS die zelf spullen inkoopt en zelf de regie neemt om een eigen loodgieter te zoeken.

Heel onhandig dat niet alles wordt geleverd op tijd maar soms niks aan te doen. Een bedrijf kan meestal niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van late of incomplete levering tenzij je daar expliciete afspraken over hebt gemaakt.
Dat ik zelf een loodgieter heb geregeld is omdat ze deze niet konden aanbieden. duidelijk afgesproken wat ik van hen verwachte en wat ik zelf moest regelen.

Ook ben ik meerdere keren op locatie geweest na gesprekken met mijn loodgieter dat we alles optijd nodig haddne. dit is beaamd door de verkopende partij die alles optijd zou leveren. Meerder keren in het zelfde gesprek aangegeven dat ze alles optijd besteld hadden en dat het er ook echt zou zijn want de levertijd voor die producten was niet zo lang.....

Ook het feit dat ik zelf dingen heb ingekocht is zoals afgesproken met verkopende partij iets wat er niet toe doet. Mijn prijs/product verhouding was veel beter dan wat ze daar konden aanbieden, ik wou graag iets excusieves hebben wat ze niet konden bieden en daarom zijn we zelf gaan zoeken. Dit ben ik pas gaan doen nadat we het hier duidleijk over hebben gehad, ik heb zelfs aagegeven dat ik bereid was extra te betalen als ze alles zouden in tekenen. waar ze akkoord op zijn gegaan maar nooit ontvangen heb.

• maubaan
In iedergeval bedankt iedereen, ik heb weer wat geleerd.

- niet altijd voor de goedkoopste zijn. Service kost geld.
- Alles op papier laten zetten.

en gewoon 1 persoon/bedrijf wat alles regelt en niet alles los.....

Pagina: 1