Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48
Hi all,

Lang geleden dat ik jullie om hulp heb gevraagd, ik kwam er met goed speurwerk en volharding vaak zelf uit. Maar nu ben ik toch echt ten einde raad.

Sinds een week of twee heb ik Google Assistant in huis. Leuk spul, er is veel mogelijk. Met name voor Google gekozen omdat mijn vrouw en kind liever nederlands spreken dan engels. Google Assistant is de enige die dat nu levert.

Nu heb ik een kleine van zes en die wil ik er ook gebruik van laten, maar dan wel door middel van de "voice matching" optie, zodat hij zijn eigen info krijgt (agenda) en beperkt wordt in wat hij mag doen.

Ik heb alle instructies op internet gelezen, maar ik krijg niet de optie om de gesimplificeerde voice matching optie in te stellen met hem. Dat zou 2 x "Hey Google" en 2 x "Ok Google" moeten zijn. Ter illustratie: volwassenen zouden zinnen moeten zeggen als "Hey Google, herinner me er aan dat ik maandag de planten water geef". Dat redt een zesjarige niet, vandaar de mogelijkheid kortere zinnen te gebruiken.

Dus alle manuals gelezen, scheel gezocht op Google en YouTube en ik krijg de gesimplificeerde optie niet.

Ik ben ook niet blij met de Google setup-logica-flow of het ontbreken daarvan. Mis Apple dan wel behoorlijk. Heb nu vier apps op mijn Iphone staan: Google Home, Google Chromecast, Google Family Link en Google Assistant (!). Geen centrale instelling dus, beetje verspreid.

Kortom: heeft iemand wel eens op zijn iOS devices Voice Matching voor zijn kinderen aan de praat gekregen?

Ik sta op het punt om de Google Assistant de deur te wijzen en mijn huishouden engels te leren. Ik vermoed dat Alexa maar één app gebruikt met een vriendelijker interface.

Tis een beetje een schreeuw om hulp, and I hope that some gets "my message in a bottle"

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48
Het was hard zoeken. Maar ergens staat een zinnetje: "Note: This feature is available on Android only." Tot zover Google Assistant. Binnenkort op vraag & aanbod te verwachten.

Mod: dit topic mag gesloten worden.

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan56
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-09-2024
Ondertussen is het 2024

En is het ook beschikbaar voor iOS en iPadOS