Vraag Gigabyte H470 HD3 pci-e verdeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb een vraagje omtrent het moederbord Gigabyte H470 HD3 die ik wil kopen.

https://www.gigabyte.com/Motherboard/H470-HD3-rev-10/sp#sp

Ik wil een 4k60 pro elgato in de computer stoppen die pci-e 3.0 4x nodig heb. Die gaat dan in de tweede pci-e slot.

De eerste pci-e slot zit mijn videokaart 1650 super in, die moet echter wel op x16 blijven draaien en 3.0.

Is dit mogelijk op het moederbord? Ik snap weinig van de beschrijving.

Hier is de beschrijving:

1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16)
* For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.
1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4)
3 x PCI Express x1 slots
(All of the PCI Express slots conform to PCI Express 3.0 standard.)
1 x PCI slot
1 x M.2 Socket 1 connector for an Intel® CNVi wireless module only (CNVI)
Supports up to ASPM L1.2 power management protocols.

Gooit hij het moederbord dan naar een lagere modus met de videokaart als de elgato erin zit? of niet?

Alvast bedankt.

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
Ik snap weinig van de beschrijving.
Hoe veel simpeler moeten ze het dan uitleggen?

Er is een 16x slot, waar je de gpu in stopt.
Er is een 4x slot waar je de Elgato in stopt.

Er staat alleen dat je als je 1 gpu gebruikt die in het 16x slot moet, lijkt me vrij logisch gezien de hogere snelheid.

Er staat werkelijk geen enkel voorbehoud over dat er iets langzamer zou lopen. Dus mag je er van uitgaan dat dat ook niet het geval is.

• Gatygun
White Feather schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:02:
[...]

Hoe veel simpeler moeten ze het dan uitleggen?

Er is een 16x slot, waar je de gpu in stopt.
Er is een 4x slot waar je de Elgato in stopt.

Er staat alleen dat je als je 1 gpu gebruikt die in het 16x slot moet, lijkt me vrij logisch gezien de hogere snelheid.

Er staat werkelijk geen enkel voorbehoud over dat er iets langzamer zou lopen. Dus mag je er van uitgaan dat dat ook niet het geval is.
Bedankt voor de reactie.

Ik heb nu echter een moederbord die met de elgato de zooi naar beneden gooit en dit echter nergens aangegeven staat. vandaar dat ik het vraag aangezien ik misschien iets over het hoofd zie. Dan bestel ik dat moederbord.

Nogmaal bedankt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:23
H470 kan geen cpu lanes verdelen. Alles gaat naar het pci-e x16 slot. De overige pci-e sloten maken gebruik van chipset lanes.

@Gatygun welk moederbord heb je nu?

In een ander topic van je maak ik op dat je een i9-9900K hebt. Die cpu op een H470 HD3 is vragen om problemen. De stroomvoorziening van dat bord is onvoldoende voor de cpu.

[ Voor 47% gewijzigd door Uszka op 20-12-2020 09:22 ]

• Gatygun
Dit is mijn tweede PC die ik ga gebruiken voor streamen / opnemen.

De rede van de upgrade is dat ik een nieuwe elgato gekocht heb 4k60pro en mijn oude moederbord die nog voor mijn i7 870 gemaakt is de kaart niet wil pakken. Aangezien die setup 10 jaar oud is lijkt mij een upgrade geplaatst.

Ik moet dus een ryzen 7 of een intel 6000+ hebben wat de minimum requirement is, dus ryzen 7 zijn nogal duur dus maar voor de intel 10100f gegaan wat dat moederbordje gebuikt. decpu wordt bijna verder niet gebruikt buiten opstarten en windows draaien infeite. Aangezien het coderen op mijn gpu gedaan wordt.

Enige wat ik nodig heb is 16 slot pci-e 3.0 voor de videokaart en een x4 slot 2.0 voor de kaart zelf. Dus niet bepaald veel eisen. Vandaar dat ik ernaar vroeg. Aangezien ik eventjes zeker wou weten of de pci-e slot niet naar 8 gegooid wordt voor de videokaart.

Moederbord geinstalleerd en alles werkt gewoon perfect.

Nogmaals bedankt.