Het viel me op dat mijn werkkamer niet makkelijk warm te krijgen is. We waren een radiatorombouw aan het maken en ik had wel wat verlies verwacht maar het is een fors stuk minder. De ombouw bevat een hoop openingen en kan niet dit volledige verlies veroorzaken (lijkt me)
Bij andere inspectie van de radiator vielen mij een paar zaken op:
1. Een kleine lekkage net onder de kraan. Deze heb ik even tijdelijk gefixt met wat waterstoppende tape.
2. De radiatorknop (witte ding, wat is de terminologie?) is zeer makkelijk van de radiator te halen.
Hij draait eigenlijk sowieso niet lekker. Ik heb niet het idee dat die nog veel doet (dit is een nieuw huis voor ons). Er gebeurt wel wat aan de binnenkant van de knop (zwart stukje metaal gaat naar binnen:
en buiten:
bij draaien) maar dat lijkt niet veel te doen op de verwarming. Ik kan de verwarming wel dichtdraaien maar maximaal open is een minder warm dan ik gewend ben.
3. Ik wil eigenlijk dat hele blok (t splitsing + knop) vervangen. Heb ik dan zoiets nodig: link ? Kan daar iedere willekeurige draaiknop op?
Kwestie van:
1. radiatorsysteem leegtappen
2. cv uitschakelen
3. nieuwe t splitsing plaatsen + nieuwe knop
4. water weer aanvullen, cv aanzetten en ontluchten
Heb ik dan aan alles gedacht?
Bij andere inspectie van de radiator vielen mij een paar zaken op:
1. Een kleine lekkage net onder de kraan. Deze heb ik even tijdelijk gefixt met wat waterstoppende tape.
2. De radiatorknop (witte ding, wat is de terminologie?) is zeer makkelijk van de radiator te halen.
![]() | ![]() |
Hij draait eigenlijk sowieso niet lekker. Ik heb niet het idee dat die nog veel doet (dit is een nieuw huis voor ons). Er gebeurt wel wat aan de binnenkant van de knop (zwart stukje metaal gaat naar binnen:
:strip_exif()/f/image/oxlYNHpvFyWHwbRWBx2vVgMz.jpg?f=fotoalbum_large)
en buiten:
:strip_exif()/f/image/R1DseEMkrz8BYGwoWyHJm6es.jpg?f=fotoalbum_large)
bij draaien) maar dat lijkt niet veel te doen op de verwarming. Ik kan de verwarming wel dichtdraaien maar maximaal open is een minder warm dan ik gewend ben.
3. Ik wil eigenlijk dat hele blok (t splitsing + knop) vervangen. Heb ik dan zoiets nodig: link ? Kan daar iedere willekeurige draaiknop op?
Kwestie van:
1. radiatorsysteem leegtappen
2. cv uitschakelen
3. nieuwe t splitsing plaatsen + nieuwe knop
4. water weer aanvullen, cv aanzetten en ontluchten
Heb ik dan aan alles gedacht?